Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.

  • Maker
    Discussie

  • Wim
    Deelnemer

      Zo, ik ben vandaag begonnen aan het demonteren van alles wat zo’n beetje los en vast zit aan de Porsche.
      Ben nu zover dat het gehele interieur zoals bekleding, stoelen, bankjes achter en de kap al verwijdert is.
      Leuk om te zien dat alles nog origineel is, en nog niks aan versleutelt is.
      Hieronder de eerste foto’s van vandaag.



      De bruine plekken op de foto’s is geen roest maar lijmresten, gaan we natuurlijk ook nog tegenkomen op de bekende plekken.
      Morgen gaan we verder met deuren demonteren en leeg halen, koffer en motorklep verwijderen, zal jullie dus zoveel mogelijk op de hooge houden van de restauratie,en veel detaile foto’s maken.
      Dit alles word dus ook gedaan in het nieuwe restauratie bedrijf CCR van onze zoon, en bekleding en stoelen gaan naar Kustom creations, elkaar een beetje steuene hé. 😉

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 232)
      • nice Wim, kan natuurlijk ook niet anders zon pareltje.

          (voila se, schaamteloze copy-paste van het Nederlandse forum :mrgreen: )

          Proficiat!

          Maar het verbaast me niets, hij hoogstwaarschijnlijk in betere staat dan wanneer ie uit de fabriek kwam.

          Ben eens benieuwd wat mijn SC waard zal zijn… (taxatie is overlaatst gebeurd vr verzekering maar weet nog niets )

          Wim

            Dan nu de allerlaatste post van deze Porsche. 😉

            Taxateur is buiten, heeft hier maar liefst 2,5 uur vertoeft, en heeft mij te verstaan gegeven dat de waarde tussen de 37 en 40K komt te liggen. 8)
            Moet nog paar dingen nachecken, en krijg dan binnenkort mijn rapport thuis.
            Hij vond het wel jammer dat kap niet vernieuwd was, anders boven de 40.

            Dus voor degene die een bod willen doen, vanaf 35K ga ik er over denken, en ik kan dan weer een nieuw project beginnen. :mrgreen:

              [quote=”Kustom creations”:bizw7y5f]259.000 euro excl.btw voor een 2.7 rs uit 1973 krijg je wel terug?[/quote]

              100 000 euro voor pakweg een nieuwe 911 krijg je ook nooit terug. Sterker zelfs, nog nooiter! 😀

                als je er al ene vindt want zoveel zijn er niet meer

                  [quote=”Kustom creations”:3u10cpm5][quote=”porsche”:3u10cpm5]
                  Als ik als klant een uurprijs betaal van bv. 30 euro (wat weinig is) kom ik op 32151 euro voor mijn restauratie en dat is een prijs die je voor deze wagen natuurlijk nooit zal terug krijgen als je hem verkoopt.[/quote]

                  259.000 euro excl.btw voor een 2.7 rs uit 1973 krijg je wel terug?[/quote]

                  Dat is appelen met peren vergelijken hé, dat is namelijk de huidige waarde van dergelijke wagen.
                  Die kan je moeilijk gaan vergelijken met een 3,2 dacht ik zo.

                  En zoals MRD-Porsche zegt de race versie van dit model gaat nog hoger.
                  Vorig jaar in December is bij Freisinger een race versie voor 285.000 euro verkocht (excl.btw).

                  Een 356 – 2000 GS Cabriolet van 10.1962 niet gerestoreerd, originele staat betaal je 270.000 euro excl.btw.

                    Een goede RSL met weinig voorbezitters en gedocumenteerde historie, kan die prijs halen, eentje met race historie, gaat nog iets meer.

                    Nu ja, misschien dat je de btw moet laten vallen :mrgreen:

                      [quote=”porsche”:3f2tep1w]
                      Als ik als klant een uurprijs betaal van bv. 30 euro (wat weinig is) kom ik op 32151 euro voor mijn restauratie en dat is een prijs die je voor deze wagen natuurlijk nooit zal terug krijgen als je hem verkoopt.[/quote]

                      259.000 euro excl.btw voor een 2.7 rs uit 1973 krijg je wel terug?

                        [quote=”cabrio wim”:3ni6cknu]
                        Onderdelen voor de gehele Porsche, daarin zit dus alles van plaatwerk en nieuwe onderdelen die ik nodig had. 10611.90 euro
                        Bekleden interieur en nieuw matten set. 2580.00 euro
                        Epoxy, grondlak, lak, vernis en werk producten. 960.50 euro
                        Dit is dus zonder werkuren =/- 600 [/quote]

                        Prachtig werk in ieder geval Wim!

                        Realistisch gezien zijn deze kosten te verantwoorden als je zoals in jouw geval de wagen behoud.
                        De uren die je erin hebt gestoken zijn in jouw geval dan ook hobbymatig en met plezier gebeurd als ik de topic zo lees.

                        Als ik als klant een uurprijs betaal van bv. 30 euro (wat weinig is) kom ik op 32151 euro voor mijn restauratie en dat is een prijs die je voor deze wagen natuurlijk nooit zal terug krijgen als je hem verkoopt.

                          [quote=”cabrio wim”:1f8vj68w]Jullie hebben nog wat tegoed van mij, en dat zijn de kosten van de restauratie. :mrgreen:
                          Onderdelen voor de gehele Porsche, daarin zit dus alles van plaatwerk en nieuwe onderdelen die ik nodig had. 10611.90 euro
                          Bekleden interieur en nieuw matten set. 2580.00 euro
                          Epoxy, grondlak, lak, vernis en werk producten. 960.50 euro

                          Dit is dus zonder werkuren =/- 600 😆

                          Volgende week dinsdag komt de taxateur langs dus zien we wel wat dat geeft, zal dit taxatie bedrag dan ook nog posten.
                          Kunnen we daarna dit draadje volledig afsluiten, en volop genieten van de cabrio. 8)


                          @Koen
                          , willen het wel voor je doen hoor, heb je nu een idee min aftrek van bekleden natuurlijk. 😈 😉 [/quote]

                          Vind het geweldig Wim dat ik die 600 uren ook niet moet betalen dan . 😈
                          Ik ga dadelijk een 911 zoeken 😉

                            [quote=”porschky”:1cde3iym]want zoals ik eerder al schreef zeggen andere toplui zoals Freisinger dat de restauratie van een 2.7 RS ook ongeveer de ‘nieuwprijs van een GT3 kost’…[/quote]

                            De prijzen van Freisinger zijn inderdaad stevig maar ze hebben dan ook een wereldwijde reputatie. Hun wagens zijn exclusief en de gerestaureerde modellen zijn in absolute nieuwstaat.
                            Ik kom geregeld bij Freisinger omdat mijn zoon daar werkt en om hun exclusieve modellen te bewonderen.

                            Zij hadden juist een Porsche Carrera 2,7 RS uit 1973 voltooid voor een klant, de volledige restauratie is ook op hun website te zien.
                            Kostprijs 259.000 euro excl.btw. Daar is er nog niet veel van crisis te bemerken.

                            Zeker een aanrader om eens een kijkje te gaan nemen als je in de buurt bent van Karlsruhe.

                              Ben blij Wim dat je die kosten ook eens vermeldt, want dit is toch uiteindelijk een projectje zoals velen van ons ooit eens willen doen… maar waarbij het kostenplaatje door een leek moeilijk in te schatten is… Dergelijke no-nonsens info is dus goud waard, voor wie zich niet onbezonnen in een avontuur wil storten!

                              Mocht dit een auto van een klant zijn, zouden er dan ook daadwerkelijk een 600-tal uur gefactureerd dienen te worden, kwestie van de schatting van een dergelijk project nog realistischer te kunnen inschatten? Niet dat ik daar in zou verschieten, want zoals ik eerder al schreef zeggen andere toplui zoals Freisinger dat de restauratie van een 2.7 RS ook ongeveer de ‘nieuwprijs van een GT3 kost’…

                              Wim

                                Jullie hebben nog wat tegoed van mij, en dat zijn de kosten van de restauratie. :mrgreen:
                                Onderdelen voor de gehele Porsche, daarin zit dus alles van plaatwerk en nieuwe onderdelen die ik nodig had. 10611.90 euro
                                Bekleden interieur en nieuw matten set. 2580.00 euro
                                Epoxy, grondlak, lak, vernis en werk producten. 960.50 euro

                                Dit is dus zonder werkuren =/- 600 😆

                                Volgende week dinsdag komt de taxateur langs dus zien we wel wat dat geeft, zal dit taxatie bedrag dan ook nog posten.
                                Kunnen we daarna dit draadje volledig afsluiten, en volop genieten van de cabrio. 8)


                                @Koen
                                , willen het wel voor je doen hoor, heb je nu een idee min aftrek van bekleden natuurlijk. 😈 😉

                                  JA de porsche zag er super uit gisteren.
                                  Kreeg ook weer zin om zo een projectje te starten, helaas ontbreekt de tijd me gewoon.

                                    Hey Wim,

                                    Het resultaat ziet er weer zeer prachtig uit !!!
                                    Vind het wel spijtig dat hij klaar is 😆 Ik keek namelijk elke dag uit of er veranderingen of foto’s bijgekomen waren in deze topic!!
                                    Het was zeer leuk en leerrijk om dit de volgen.
                                    Ik hoop echt dat je in de toekomst nog zulke projecten hier op het forum plaatst, Ik kijk er in ieder geval al naar uit!!

                                    Gr Bert

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 232)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.