Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.

• Maker
    Discussie

• Wim
    Deelnemer

Zo, ik ben vandaag begonnen aan het demonteren van alles wat zo’n beetje los en vast zit aan de Porsche.
      Ben nu zover dat het gehele interieur zoals bekleding, stoelen, bankjes achter en de kap al verwijdert is.
      Leuk om te zien dat alles nog origineel is, en nog niks aan versleutelt is.
      Hieronder de eerste foto’s van vandaag.

De bruine plekken op de foto’s is geen roest maar lijmresten, gaan we natuurlijk ook nog tegenkomen op de bekende plekken.
      Morgen gaan we verder met deuren demonteren en leeg halen, koffer en motorklep verwijderen, zal jullie dus zoveel mogelijk op de hooge houden van de restauratie,en veel detaile foto’s maken.
      Dit alles word dus ook gedaan in het nieuwe restauratie bedrijf CCR van onze zoon, en bekleding en stoelen gaan naar Kustom creations, elkaar een beetje steuene hé. 😉

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 232)
      • Héél mooi Wim, kom deze middag wel eens live kijken 🙂 .

Wim

Rubber zit er op hoor, net zoals de nieuwe stickers. 💡

mooi mooi wim, ziet er erg netjes uit.
            Kom hem morgenvroeg wel ff bewonderen en savonds ook nog een keertje 😉

😯 Echt KNAP ❗ Proficiat, vele km cabrioplezier toegewest.
              Je zal toch nog wel de rubber de motorklep plaatsen? Of had je die besteld en was ie niet binnen?

Wim

Hij is klaar, en vanmiddag de eerste km’s gereden.
                Wat een verschil met toen qua wegligging, niet dat hij eerst niet lekker reed, maar nu. 8)
                Alles uitgewogen en uitgelijnd, en staat mooi op zijn pootjes.

Mooi geluid uit de Dansk uitlaat, en door andere computer lekker scherp oppakken. 😀 )
                Hebben wel de afstelling nog moeten bij regelen.

Laat nu de zomer maar komen. :mrgreen: 😉

Wim

Probleem is opgelost, en start weer zo het hoort. 😀

Zat voor in de kofferruimte bij de dubbele gele draad (dikke en dunne samen) waaraan de airco gekoppeld zat. 😕
                  En ligt dan onder vul hals benzinetank. 😥
                  Dus deze logica begrijp ik ook niet, of airco moet een impuls krijgen voor een of ander relais. 🙄
                  Weet iemand hier meer van, omdat ik in de boeken er niks van kan vinden, en ik nog graag bij leer. :mrgreen:

Bedankt in ieder geval voor de input.

Achter het dash zelf zit ook nog een stekkertje waar de gele draad
                    overgaat in de centrale kabelboom.

mss eens meten tussen deze punten.

contact -> multiplug onder dash
                    multiplug onder dash -> kleine stekker achter klokken
                    kleine stekker achter klokken -> startmotor.

mss daartussen ergens draadbreuk of slecht contact.

(zo was het toch bij m’n omgebouwde 3.2 waar ik alles heb moeten nalopen)

Hoi Wim,

waar heb je gemeten?
                      aan de starter zelf of aan de multiplug onder het dash?

Wim

Vandaag moment suprême.
                        Het starten,

Het aanslaan en draaien.

Kwam een klein rook pluimje uit na 14 maanden stilstand, maar zit nog wel met een probleempje.
                        Kan nog niet met de sleutel starten, want na het after market systeem eruit gegooid te hebben, werkt alles behalve start stand contact slot. 🙁
                        Het is de gele draad die niet door geeft, dus als iemand een hint of tip heeft graag.

Ah Wim, als hij klaar is kan je hem bij de rest in het nieuwe Porsche Museum gaan zetten hé 😉

Wim

Heb het er al met twee op gelost, dus mijne moet ook gaan werken. 💡
                            Kan niet verdragen dat er na zo’n ingreep iets niet werkt in mijn Porsche.

Ik heb hetzelfde probleem en het ondertussen al voor lief genomen. Alles werkt, behalve de binnenverlichting. Voel me niet gemotiveerd er iets aan te doen en dan bv mijn koplampen te verliezen 😉

Wim

Vandaag bijna klaar met het interieur te plaatsen. 8)
                                Morgen nog de stoelen en deur bekleding plaatsen.
                                Dan kunnen we ons gaan toe leggen om hem na een jaar uit zijn slaap te halen.

Zit nog wel met een kleine stroomstoring op de binnen verlichting, maar dat is volgens mij Porsche waardig. 🙁
                                Is nu al de derde waar we niks aan de stroom gedaan hebben, maar als we het terug aansluiten wil het niet werken. 👿

Wim

Waarvan de eigenaar zeer tevreden is. 8)
                                  Zetten straks bij het totaal beeld de puntjes op de i. 😉

Zal toch nog aanpoten worden om alles klaar te krijgen, moeten ook nog voorbereidingen getroffen worden voor die dag.
                                  Maar ga mijn best doen.

Vandaag de rest van het interieur naar Wim gebracht.
                                    Nu kan hij hem volledig afbouwen en klaarzetten voor de opendeurdag van CCR.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 232)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.