Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.

  • Maker
    Discussie

  • Wim
    Deelnemer

      Zo, ik ben vandaag begonnen aan het demonteren van alles wat zo’n beetje los en vast zit aan de Porsche.
      Ben nu zover dat het gehele interieur zoals bekleding, stoelen, bankjes achter en de kap al verwijdert is.
      Leuk om te zien dat alles nog origineel is, en nog niks aan versleutelt is.
      Hieronder de eerste foto’s van vandaag.



      De bruine plekken op de foto’s is geen roest maar lijmresten, gaan we natuurlijk ook nog tegenkomen op de bekende plekken.
      Morgen gaan we verder met deuren demonteren en leeg halen, koffer en motorklep verwijderen, zal jullie dus zoveel mogelijk op de hooge houden van de restauratie,en veel detaile foto’s maken.
      Dit alles word dus ook gedaan in het nieuwe restauratie bedrijf CCR van onze zoon, en bekleding en stoelen gaan naar Kustom creations, elkaar een beetje steuene hé. 😉

    15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 232)
      • [quote=”cabrio wim”:2kn61rgz]Deze morgen alles nog een geschuurd, en daarna voor de laatste keer de was opgehangen. 😉

        Alles wat gestraald of gelakt moest worden is nu klaar, begin vanmiddag met de rubberen onderdelen om die weer mooi te krijgen.
        Als we dan gaan opbouwen ligt alles klaar. 8) [/quote]

        Mooi!!
        Dit zijn onderdeeltjes die vaak vergeten worden (al dan niet bewust).
        Doe zo verder! 8)

        mvg
        Jack-in-the-box

        Wim

          Deze morgen alles nog een geschuurd, en daarna voor de laatste keer de was opgehangen. 😉

          Alles wat gestraald of gelakt moest worden is nu klaar, begin vanmiddag met de rubberen onderdelen om die weer mooi te krijgen.
          Als we dan gaan opbouwen ligt alles klaar. 8)

          Wim

            Weer even een kleine up-date.

            Heb spullen deze morgen thuis gekregen, had de andere koperen leidingen al geschuurd en in chassislak gezet.
            Nu nog teflon afstand houders maken en dan is alles gereed om straks zonder problemen op te bouwen.
            En deze keer krijgt ze eens een volledige olie verversing. 😉

            Wim

              We zijn weer begonnen hoor, verplicht vakantie van 3 weken is voorbij.

              Heb vandaag de oude bitumen laag weggehaald (zat op de meeste plaatsen los) en de pedalen box los gehad en nagekeken.
              Bodem komt er goed uit op een plekje waar je dus altijd met de natte schoenen zit en boutje weggerot, daar nog even een nieuw oplassen.
              Voor de rest zat er geen speling op de bussen, alleen veer vervangen voor een beter exemplaar, andere was in staat van ontbinding.

              Na het spuiten ga ik er pas de nieuwe matten in branden, anders zitten die ook weer onder de spuit nevel.
              Na de bodem nog 1,5 uur over, en ben dan begonnen aan de olie leidingen.
              Dit was ook weeral niet te vroeg.
              Leiding aan de oliekoeler was wat aan het rafelen, buigde de leiding een beetje en brak af. Gelukkig maar want je zal het maar weer hebben als hij klaar is.

              Koeler lamellen zit ook ver dicht door vuiligheid, dus blij dat dit weer gebeurde.
              Wartels had ik al een paar keer ingespoten met Zepp, vandaag even goed warm gestookt en draaide ze zo los.
              Die aan de koeler heb ik in geslepen met de Dremel, en kwamen dan ook zonder probleem los.
              Gelukkig is de draad op de koeler niet beschadigt, was ik bang voor omdat het hier ook al eens voor gekomen was met een forummer.
              Morgen de leidingen schoonmaken en op nieuw lakken, liggen die ook weer klaar.
              Zo is stilletjes aan de gehele Porsche onderhanden genomen, als straks dan het nieuwe beklede interieur erin staat zou ik niet meer weten wat er dan nog niet gedaan is.
              Maar dat weet je nooit met Porsche. 😆

              Wim

                Ik ben er nog hoor Stef, het is onze Timo die een weekje gaan skiën is.
                Deze morgen om 4.00 vertrokken, en belde net dat ze op de plek van bestemming waren.

                  [quote=”cabrio wim”:3gedkx39]Gelijk maar voor twee vragen antwoorden.
                  Nee hoor werken liggen niet stil, alleen is mijn Porsche een tussendoortje. 😉
                  Alles gaat tot nu toe volgens planning, maar vanaf morgen een weekje skiën. 8) [/quote]

                  prettige vakantie
                  maar wel terugkomen en daarna een beetje verder werken, ook aan die van mij 😀

                  Wim

                    Gelijk maar voor twee vragen antwoorden.
                    Nee hoor werken liggen niet stil, alleen is mijn Porsche een tussendoortje. 😉
                    Alles gaat tot nu toe volgens planning, maar vanaf morgen een weekje skiën. 8)

                      Liggen de werken stil?

                      Gr Bert

                        vandaag op bezoek geweest bij Timo en Wim, fantastische mensen (ook lekker koffie)
                        nu nog even geduld en dan kunnen we stukken gaan ophalen.

                        doe zo verder mannen, veel succes

                          Ik heb ook originele stukken gebruikt met de restauratie van mijn Carrera 3. De imitatiestukken van dansk hebben een andere “pressie” en dat resulteert dat je altijd het kwaliteits verschil ziet met de stukken uit de originele mal van Porsche, dat je tweedens veeeeeeeel meer uren moet steken om het imitatiestuk goed te krijgen (en dat is tegenwoording dus niet goedkoper) en derdens is het gewoon niet origineel. De join met de deurpost/deurdorpel bij porsche heeft een soort van uitpressing,

                          die van dansk en andere imitatiestukken hebben dat niet.

                          Wat betreft de buitendorpels: inderdaad, porsche levert deze voor de 964 modellen en die hebben uitsparingen/gaten voor het vastmaken van de 964 dorpelcover. Voor een pre-964 moet je enkele gaten dichtlassen en dit wordt bovendien afgedekt door de dorpercovers.

                          Ik ben een voorstander van een job methodisch en meteen van de eerste keer degelijk aan te pakken. Wim en Timo: dit ziet er een voorbeeld uit van hoe het moet!

                          Well done!

                          Bert

                            Dan toch maar kiezen voor imitatiedorpels en slotplaten?

                            Ik heb dat vroeger ook wel eens gebruikt die imitatiestukken, voor mij NOOIT meer!!! Gaten dat niet uitkwamen, rondingen niet goed, lijnen slecht, enz…….

                            Voor mij enkel nog originele onderdelen!!

                            Groeten Bert

                            Wim

                              Dan ga je echt helemaal de mist in.
                              Hebben 1x een imi achterspatbord op een Porsche gezet, en als je er dan achter stond had het verschillende welvingen, leek zag het niet maar wij wel.

                                Dan toch maar kiezen voor imitatiedorpels en slotplaten?

                                Wim

                                  Heeft wel wat best zweet en ergernis gekend hoor. 😉
                                  Want je ziet bij zoveel Porsche’s dat de koffer of motorkap net altijd iets langer hangt als de spatborden, en dit wil ik nu eens precies hebben.
                                  Zo is de ronding van de motorkap ook altijd iets meer als tegenover de spatborden, dus dit hebben we ook in gelijke welving gezet.
                                  Zo zijn we ook met de deuren bezig geweest, echt een heel karwei, maar staat nu bijna naar onze zin.
                                  En dan nog maar over de originele plaatdelen van Porsche te zwijgen, net als dorpels en slot platen, passen echt voor geen meter en gaten op de verkeerde plaats.
                                  Maar achteraf blijken dus dat allemaal stukken te zijn van een 964, omdat er van een 3.2 bijna niks meer leverbaar is. 😕 cry:
                                  Maar goed, er komt een eind inzicht waarmee is straks best wil rondrijden. 😆 😉

                                    schoon scheef is ook recht hoor je links en rechts eens vallen, maar hiervoor, petje af hoor !

                                  15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 232)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.