Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.

• Maker
    Discussie

• Wim

Zo, ik ben vandaag begonnen aan het demonteren van alles wat zo’n beetje los en vast zit aan de Porsche.
      Ben nu zover dat het gehele interieur zoals bekleding, stoelen, bankjes achter en de kap al verwijdert is.
      Leuk om te zien dat alles nog origineel is, en nog niks aan versleutelt is.
      Hieronder de eerste foto’s van vandaag.

De bruine plekken op de foto’s is geen roest maar lijmresten, gaan we natuurlijk ook nog tegenkomen op de bekende plekken.
      Morgen gaan we verder met deuren demonteren en leeg halen, koffer en motorklep verwijderen, zal jullie dus zoveel mogelijk op de hooge houden van de restauratie,en veel detaile foto’s maken.
      Dit alles word dus ook gedaan in het nieuwe restauratie bedrijf CCR van onze zoon, en bekleding en stoelen gaan naar Kustom creations, elkaar een beetje steuene hé. 😉

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 232)
      • Dat noem ik nu vakmanschap 😉

0
        Wim

Hier dan de foto’s van de passingen, nadat Timo en ik deze morgen alles af gehangen hebben.

Op een paar kleine aanpassingen na hangt volgens ons alles perfect.
          Kan Timo nu beginnen met het echte werk. 😉

0

Zo te zien gebruiken jullie Mapp gas die is echter heel goed voor tin te zetten.

0
            Wim

Deze week als nieuwjaar verveling de tank bewerkt en in de kleur gezet, plus geplaatst en aangesloten.
              Onderkant in de Wurth coating gezet, komt volgens mij het dichts bij de originele Porsche coating. 😉

Natuurlijk wel de originele afdichting gebruikt waar de tank op carrosserie ligt.

Verder het gehele after market alarm eruit gegooid, en het originele weer in orde gemaakt, sirene werkt weer (deed het nooit) moet alleen nog even nieuw slotje met sleutel scoren voor het alarm.
              Misschien heeft er iemand nog eentje liggen, zou je mij een groot plezier mee doen. 💡

0

[quote=”cabrio wim”:2855ebm2]Als je bij de cabrio de motor eerst niet plaats voor je alles gaat afhangen en stellen, krijg je een groot probleem als je naderhand de motor erin hangt.
                Denk even wat 250 kg doet met de carrosserie waar alles achter de wielen hangt
                Doel ik dus op kieren en naden, cabrio dorpel en L verstevigingen moeten onder een bepaalde spanning gelast worden, en daar zijn dus de maat tabellen van Porsche voor.
                Het is dus geen coupe die een petje op heeft als versteviging 😉
                En om nu eerst alles te stellen en daarna de motor er weer uit te halen. Kan ik beter wat afplakken.[/quote]

Bedankt voor snelle reactie en ik begrijp de logica er achter nu.
                Doe zo verder.

0
                Wim

Als je bij de cabrio de motor eerst niet plaats voor je alles gaat afhangen en stellen, krijg je een groot probleem als je naderhand de motor erin hangt.
                  Denk even wat 250 kg doet met de carrosserie waar alles achter de wielen hangt
                  Doel ik dus op kieren en naden, cabrio dorpel en L verstevigingen moeten onder een bepaalde spanning gelast worden, en daar zijn dus de maat tabellen van Porsche voor.
                  Het is dus geen coupe die een petje op heeft als versteviging 😉
                  En om nu eerst alles te stellen en daarna de motor er weer uit te halen. Kan ik beter wat afplakken.

0

Waarom heb je kas niet eerst gespoten en dan pas de motor er in hangen?
                    Dan moet je zoveel toch niet afplakken of wel?

0

gewoon om je curieus te maken eh wim 😈

0
                      Wim

Kweet het al, ene keer melden is genoeg hè. 😈 😆

0

Gaat goed vooruit ginder. Zal binnenkort maar wat binnensmijten dat je niet stilvalt bij monteren 😆

0
                          Wim

Zo, verder heb ik gisteren de motor erin gehangen en vandaag alles aan gesloten, ziet er weer netjes uit al zeg ik het zelf. 😳
                            Nog even een paar foto’s geschoten voor we de boel dicht gaan plakken, zodat er dan geen nevel opkomt.

Kunnen we nu beginnen aan de voorkant om alles mooi af te hangen.

0
                            ken

knap werk!!!

0
                              Wim

Hier nog even wat foto’s van het kant en klare blok, gaan we er naar alle waarschijnlijkheid als anti kerst verveling inhangen. 😉

Alleen de mooie inox uitlaat hang ik er nog niet onder, ben bang dat hij anders de spuitnevel zit.

0
                                Wim

Gisteren en vandaag bak verwijderd en schoongemaakt, uitlaat vanaf kachel potten afgeslepen.
                                  Verder kleppen gesteld, stond er eentje van de uitlaat niet strak genoeg, rest allemaal mooi 0,10.
                                  Verder een en ander van blok geschroefd en ontdekt dat koppelingsplaat ver weg is, dus nieuwe plaatsen en heb ik gelukkig nog liggen.
                                  Misschien morgen mijn nieuwe blinkende uitlaat binnen als Erwin hem nog gepost heeft
                                  Plus de nodige dingen gestraald, gewassen, vervangen en gespoten.
                                  Plus alle vitale delen opgemeten en zo nodig vervangen.

Nu de beplating nog stralen en spuiten, en alles kan er weer in gehangen worden.

0
                                  Wim

Het is weer een tijdje geleden dat ik weer iets aan een up-date gedaan heb, maar hier is hij dan.

Timo is gisteren en vandaag aan de carrosserie bezig geweest en heeft alles even gepast voor de lijntjes, zodat we straks geen verrassingen hebben. Ook de motorkap heeft erop gelegen.

Zo staat de Porsche er op het moment bij, in de epoxy en wel van een nieuwe soort.
                                    Deze blijft glanzen en kun je nu al controleren voor nog eventuele oneffenheden.

Verder ben ik nu begonnen aan de motor, die moet erin voor we aan de rest kunnen beginnen.
                                    Eerst de restanten voor Guido er nog afgehaald, en verder de beplating om die te stralen en te lakken en alles even na te lopen en meten.

Op de foto boven is nu duidelijk te zien dat bij de revisie indertijd alle cilinders vernieuwd zijn, dus zuigers zou volgens factuur ook zo moeten zijn.

Bak ook nog mooi droog, gaat er wel af om even de plaat e.d. te controleren. Heb trouwens een klein vermoeden dat de kering begint te lekken.
                                    Toch makkelijk zo’n endoscoop.
                                    Verder nog een foto genomen van een eerder probleem, het stotteren.
                                    De boosdoener was toen een poreus gescheurd slangetje vanaf het rubberen verdeelstukje naar een druk regelaar, toen dat vervangen was bleef het stotteren ook achterwege.
                                    Is een plaats waar je niet vlug gaat zoeken, maar misschien een tip als je het eens voorhebt.

0
                                  15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 232)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.