Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 997 › schakelaars tegen plafond
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 3 maanden geleden door stefan.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Nee Dirk hier ben ik niet meer mee bezig geweest omdat alle zenders aangeleerd kunnen worden aan de homelink en de Homelink nu ook op alle drie de poorten werkt, alleen dat ik er vlakbij (onder de ontvanger in de garage) moet gaan staan (of tussen de poortvleugels aan ‘t straat) en das nogal trickie..
Dus de zenders werken alledrie op de poorten, zelfs van een afstand van zeker 10 meter, en de Homelink ook maar enkel van zéééér dichtbij… :bounce:al je ontvangers werken inmiddels al met één 4-kanaalstransmitter ?
fijn dat je probeert mee te denken, ik apprecieer dit enorm hoor :up:
Maar volgens Autoglas waren de aansluitingen van de “ontvangst” antenne van de radio en gps, de zender zou vooraan in het midden achter de bumper zitten in de nabijheid van het logo op de “kofferdeksel”…, de zender werkt niet slechter of beter dan vorige week toen ik nog mijn “oude” voorruit er in had staan… :think:
Vind het raar dat dit probleem overal terug te vinden is op het internet maar dat er nergens een oplossing te vinden is.. :bounce:wat er staat is dat deze persoon zijn voorruit heeft laten veranderen en sindsdien kan hij zijn afstandsbedieningen niet meer gebruiken omdat het een ander type van glas is dan hetgeen hij voordien had.
Ik tracht mee te denken. Hopelijk geraakt het opgelostHallo Youyou,
Niks comprendé hé, het enige frans dat ik ken is “proces” en “sjakosj” :coolness:
Maar met de voorruit heeft het niks te maken, de verwerkte antennes zijn voor GPS en Radio zei men mij bij Autoglas Benelux, en de 4 stekkertjes zijn netjes aangesloten hoor….
Nee het “zendbereik” van de Homelink is net hetzelfde als voor het vervangen van de ruit, en als ik google op “bad signal homelink” dan krijg ik tal van linken waar men het heeft over identiek hetzelfde probleem, maar ik kan helaas niets lezen welke oplossing hiervoor is…. :bounce:
Het enige ik kan lezen is dat de batterijen van de zenders optimaal moeten geladen zijn voor het aanleren van de homelink, dus ik ga de batterijen eens nameten, en kijken of hier verschil in zit… :coolness:Youyou bedoelt dat de antennes in de voorruit verwerkt zitten en misschien door een niet-kenner vervangen en niet alles correct aangesloten …
Dit is van iemand die ook problemen heeft gehad met athermische ramen, de laatste zin is voor jou.
Bonjour.
Dans ma Xsara j’ai un pare brise athermique et n’ai jamais eu de souci avec les différents GPS (Michelin – TomTom, Takara, etc…, tous sans antenne externe) que j’ai utilisés.
Idem pour le télébadge que j’ai placé à gauche du rétro intérieur.
Seule la télécommande d’ouverture du portail des garages pose problème puisque pour l’ouvrir je suis parfois dans l’obligation soit d’ouvrir ma vitre soit la portière.
De voorruit bedoel je ? Euh… Ja gisterenochtend … Maar reageerd nog steeds hetzelfde … Dus zwak signaal….
Waarom deze vraag ? :engeltje:dom vraagje misschien maar is je raam van je wagen al eens veranderd geweest?
de antenne’s werken perfect (neem ik aan) want met de originele afstandsbedieningen kan ik ook makkelijk een 10 à 15 meter verwijderd de poorten bedienen (in open en gesloten toestand), dus daarom dat ik ook het idee krijg dat de homelink zijn signaal uitermate slecht (laag) zou zijn… :bounce: :bounce:
wat voor antenne heb je in je garage? Ik heb een sterkere laten steken, omdat ik hetzelfde probleem had, en de oude ook laten zitten, beiden werken nu met dezelfde afstandsbediening en kan de garage vanop 20m openen.
Homelink ondertussen geprogrammeerd, maar bereik is zééér slecht, iemand enig idee hoe dat zou kunnen komen :wtf:
De originele afstandsbedieningen werken vanaf een afstand van makkelijk 10 meter, maar als ik de poorten wil bedienen met de homelink moet ik bijna de poort er uit rijden en naast de “bedieningskast” staan waar alle electronica met ontvanger in steekt.. :bounce:
1 poort werkt goed vanop afstand, maar de andere twee pas als je er een metertje vanaf staat, en als je vb achteruit wil binnenrijden krijg je de poorten zelfs niet geopend… 😯
Zou er aan de homelink een zend antenne zitten die zijn werk misschien niet meer goed zou doen ??Allee bedankt, dit ga ik eens opzoeken in de manuals die ik er bij kreeg… :up:
het zou me verwonderen indien er niks in je handleiding zou staan over homelink
je moet niet uit het nest d’Udekem d’Acoz afkomstig zijn om dagelijks effectief een driekanaals afstandsbediening te bezigen.
een hekwerk aan de oprit en een dubbele garage is vandaag de dag niet meer zo ongewoon.[quote=”crossbytje” post=228370]Volgens mij is dat een garageopener, die je kan (laten) programmeren zodat je geen aparte afstandsbedieningen meer nodig hebt.[/quote]een garageopener 😯 😯 ok en de andere schakelaars dan :wtf: of is dat misschien een wagen gebouwd voor kasteelheren die verschillende toegangspoorten hebben op hun domein :happydance: 😆 😆
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.