schermprobleem gps

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne schermprobleem gps

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Het scherm van mijn radio/gps van de cayenne kan zo geregeld eens uitslaan. Ttz het gaat precies in zwart-wit, je kan het nog wel aflezen maar zonder kleur. Precies een oude televisie die stoort, als je er eens op tikt komt het weer goed.
      Nu heb ik de radio binnengedaan maar ze laten me weten dat het geen connectie is die stoort maar de display zelf.
      Ze vinden ook geen leverancier voor een nieuwe display. Iemand reeds hetzelfde voorgehad en eventueel een adres waar je het scherm apart kan krijgen?
      Anders iemand met een defecte waar de display kan uitgehaald worden?
      Groeten.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Anoniem

Bleek uiteindelijk niet het scherm maar een printplaat te zijn.
        Kennis heeft de pcm meegenomen naar Stuttgart naar een bedrijfje wat reparaties doet voor oa Becker. Deze hebben de boel voor een redelijke prijs kunnen repareren.
        Groeten.

Hou ook wel rekening dat een PCM 1 van bv. een 996 niet dezelfde PCM 1 is van een Cayenne ! Idem wat betreft 997 versus Cayenne.

Anoniem

Spijtig genoeg niet het juiste model.
            Ik heb het model ; PCM 2.1

Mocht iemand weten waar zo’n scherm apart te koop is….
            please let me know.

[quote=”cab ’88”:3gvihijb]T’is zo’n pcm denk ik toch.
              Radio, gps, verbruik, … all the way.
              @ Jurgen, pm mij maar uw prijs. Is dat dan voor een volledig toestel of enkel het scherm?
              Voorlopig laat ik de reparateur nog efkes zoeken maar het kan alleen maar interessant zijn om een plan B te hebben mochten ze te dure dingen voorstellen.
              Groeten.[/quote]

@ cab ’88 : persoonlijk bericht verstuurd, ik hoop dat het aangekomen is (ben het dus niet zeker), dit is de eerste maal dat ik zo’n pm verstuur…

Anoniem

T’is zo’n pcm denk ik toch.
                Radio, gps, verbruik, … all the way.
                @ Jurgen, pm mij maar uw prijs. Is dat dan voor een volledig toestel of enkel het scherm?
                Voorlopig laat ik de reparateur nog efkes zoeken maar het kan alleen maar interessant zijn om een plan B te hebben mochten ze te dure dingen voorstellen.
                Groeten.

Hey cab 88,

ik heb anders nog wel een pcm 1 scherm liggen dat ik verkoop hoor. Ik wil gerust een prijsje maken voor een Porscheforum-lid… Laat gerust iets weten als je geïnteresseerd bent…

Greetz,
                  Jurgen
                  😀

Je hebt het over een radio/gps, bedoel je een gewone radio met display of heb je het over de Cayenne optie originele PCM waar alle waar alle informatie op verschijnt.

Bij een PCM heb je een plastisch scherm en als dat defect is moet de module vervangen worden en, dat is niet goedkoop.
                    Om een voorbeeld te geven, een gebruikte PCM1 voor een 996 kost nog rond de 500 euro, voor een 997 minstens 1000 euro en voor een Cayenne moet ge toch 1500 euro rekenen voor een PCM eerste generatie.
                    Een nieuw PCM systeem voor een Cayenne laatste generatie kost bij Porsche 3200 euro excl.btw niet geplaatst.

Alles hangt dus af van het jaar van de wagen, want dat verschilt. Ik vrees dat je dat dat moeilijk tweedehands gaat vinden, soms zijn er te koop op Ebay en meestal alleen in Duitsland.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.