schokdemper bilstein

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 schokdemper bilstein

• Maker
    Discussie

• sam

Beste porschefanaten,

Graag had ik wat info gehad over de schokdemper vooraan van mijn SC,moet ik de volledige schokdemper vervangen of kan ik de veerpoot alleen vervangen( hetgeen die in de body van de schokdemper zit) ? Het betreft de groene bilstein nr.91134104230 schokdemper vooraan.Kan ik deze veerpoot er gemakkelijk eruit halen? Heeft iemand daarmee ervaring en waar kan ik dit goedkoop vinden?

groetjes Sam

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
      • [quote=”nine-eleven”:3dwvx1cf]Bilsteins zijn met gas gevuld, dus olie zullen ze normaal niet lekken.[/quote]

Juist ja. ff vergeten. Ik sprak natuurlijk vanuit mijn Boge-ervaring 😕 wink:

Bilsteins zijn met gas gevuld, dus olie zullen ze normaal niet lekken.
          Een beetje olie in de insert vooraleer je de nieuwe bilstein erinschuift zorgt ervoor dat de ruimte volledig gevuld wordt.

Hoi Sam

Je vervangt enkel de inserts, niet de volledige poot.

Een goed adresje is http://www.renntech.info/ Hier kan je bestellen en indien nodig verder raad vragen.

Om de insert te vervangen moet je eigenlijk de volledige poot losmaken, dat brengt wel wat ‘gepruts’ met zich mee indien de pin, waarmee de balljoint in de veerpoot zit, vast zit (en dat is zo 😉 ). Bovendien kan de balljoint an sich ook erg vastzitten in de poot. (is waarschijnlijk ook zo 😉 )

Kort samengevat: als je de dempers vervangt kan je best de balljoints ook vervangen, ze gaan er waarschijnlijk toch aan bij het demonteren (heb eens gelezen dat wordt aangeraden elke 75000 km de joints te vervangen)

balljoint = http://forums.pelicanparts.com/uploads1 … 924023.jpg

Hoe het ook kan (quick ‘n dirty): liefst met 2 => maak de insert los, druk em samen, haal em eruit. De nieuwe => the other way around. Check wel even of er geen olie in de poten gelekt is..

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.