Schokdempers 944Turbo, Koni of Sachs?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Schokdempers 944Turbo, Koni of Sachs?

• Maker
    Discussie
  • Ja wat zit er eigenlijk onder een 944Turbo.
    Ik heb mijn verlangenlijstje doorgestuurd naar een P leverancier.
    Vraag terug, welke, Koni of Sachs….
    Wordt ik even stil en ga kijken maar kan niet uitmaken wat er onder zit.
    Is er een mogelijkheid te achterhalen wat op de wagen zit want de leverancier beweert dat Koni een optie was en niet zomaar mag gewisseld worden?!?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
    • [quote=”RSR”:2qhebec9][quote=”Bozz951″:2qhebec9][quote=”larsy11″:2qhebec9]hee hee ik zal u mijne 944 verkopen 8)
      dan kan ik eens gaan kijke voor een 944cabrio of misschien wel een 968 😛 shock: daar ben ik ook wel gek van. ma ze zijn moeilijk te vinden (veeel te weinig keuzen)[/quote]

te koop hier in Polen;

944 S2 3.0 Cabrio van 1991 / beige-zilver met rood interiuer origineel Porsche, motor volledig gereviseerd en heeft nu 20.000 km. Wagen zelf heeft 168.000 km
      vraagprijs 29.900 PLN = 7.666 Euro

intresant? 🙄 [/quote]

Ziet er en zeer goede prijs uit maar zijn die Polen wel te vertrouwen ? ik zie nu wel dat jij daar woont in Polen en ik wil daar ook niets slecht over zeggen. Maar naar mijn weten herstellen zij daar veel zware ongevallen en dat baart mij echter wat zorgen.
      Zeg mag ik vragen wat jij juist doet in Polen heb je daar een zaak of zo in auto’s ?

Luc[/quote]

Bouwjaar 1991/ eerste inverkeerstelling 05-1997 / 211 PK / ABS / Electrisch dak / klimatronic / Cupvelgen / central lock / immobilizer /
      onderhoud historie exclusief bij officieele porsche dealer / zeer goede staat / nieuwe bilstein ophanging / 20.000 km na volledige Porsche motor revisie na distributie breuk / nieuwe remblokken / Ongevalvrij

Wagen is van een Porsche klub lid en ik kan de wagen waarschijnlijk bekijken tijdens de volgende meeting op 22/04 als hij niet al verkocht is want dit is echt heel goedkoop.

je hebt een PM
      8)

ooo al zo lang te koop … ik zou niet weten waar dat is? in hasselt!!.
        wil toch eens gaan kijken eigenlijk “die km’s”.

[quote=”larsy11″:y00a4cds]ja goedkoop da wel ….
          maar hier in belgie. dat is wat ik zie en kan kopen 😀 .
          heb een 968 zien staan op kapaza . limburg hasselt vin hem echt wel bom 😛 [/quote]

En als je die blauwe bedoeld zou ik er best vanaf blijven.
          Ik ken mensen die deze wagen kennen en ik heb er alles behalve goeds over gehoord.
          Tja , waarom staat die anders aan dat zacht prijsje almeer dan anderhalf jaar te koop 😕

[quote=”Bozz951″:38djueng][quote=”larsy11″:38djueng]hee hee ik zal u mijne 944 verkopen 8)
            dan kan ik eens gaan kijke voor een 944cabrio of misschien wel een 968 😛 shock: daar ben ik ook wel gek van. ma ze zijn moeilijk te vinden (veeel te weinig keuzen)[/quote]

te koop hier in Polen;

944 S2 3.0 Cabrio van 1991 / beige-zilver met rood interiuer origineel Porsche, motor volledig gereviseerd en heeft nu 20.000 km. Wagen zelf heeft 168.000 km

intresant? 🙄 [/quote]

Ziet er en zeer goede prijs uit maar zijn die Polen wel te vertrouwen ? ik zie nu wel dat jij daar woont in Polen en ik wil daar ook niets slecht over zeggen. Maar naar mijn weten herstellen zij daar veel zware ongevallen en dat baart mij echter wat zorgen.
            Zeg mag ik vragen wat jij juist doet in Polen heb je daar een zaak of zo in auto’s ?

Luc

ja goedkoop da wel ….
              maar hier in belgie. dat is wat ik zie en kan kopen 😀 .
              heb een 968 zien staan op kapaza . limburg hasselt vin hem echt wel bom 😛

[quote=”Bozz951″:8x4w3i8b]te koop hier in Polen;

intresant? 🙄 [/quote]

volgens mij wel errug goedkoop…!!
                foto’s?

[quote=”TAM CARWORKS Belgium”:8mpdlecx]KW gebruikt Koni/Billstein schokdempers….[/quote]

Ik weet niet waar jij al die zever van haalt hoor maar wij hebben hier al meerdere cursussen gevolgd bij KW in Duitsland en ook de opleiding voor de vlinderdeuren. Maar dit dat je verteld gaat echt over de schreef en is totaal niet juist, wij hier hebben ook race ervaring en dit al 17 jaar en ik verzeker u dat ik nooit zo een stommiteiten heb neergezet laat staan verteld.
                  Even een korte uitleg, in de variant 1 van KW gebruiken ze dempers van Alco en dit volgens tekeningen van KW en ze mogen ze zelf nog niet verkopen onder hun eigen naam. Voor de variant 2 van KW gebruiken ze in 20% van de gevallen Koni dempers die Koni enkel maakt voor KW en deze zijn dan ook ontwikkeld door KW zelf. Wat de variant 3 betreft is alles van KW zelf en in de competitie set zitten er ook dempers van KW zelf. Tevens alle veren die gebruikt worden zijn ook vervaardicht bij KW zelf, en KW gaat alle dempers tegen 06/2006 zelf produceren en niet meer laten vervaardigen bij een ander bedrijf zoals Alco en Koni.

Luc

[quote=”larsy11″:dqc8bxct]hee hee ik zal u mijne 944 verkopen 8)

te koop hier in Polen;

intresant? 🙄

hee hee ik zal u mijne 944 verkopen 8)
                      dan kan ik eens gaan kijke voor een 944cabrio of misschien wel een 968 😛 shock: daar ben ik ook wel gek van. ma ze zijn moeilijk te vinden (veeel te weinig keuzen)

[quote=”TAM CARWORKS Belgium”:2ujcnr25]Ik weet dat KW van verschillende merken gebruik maakt.
                        Bij Porsche is dat Billstein.
                        Natuurlijk heeft KW een uitgebreid gamma. De gewone schokdempers, de coilovers, de circuitversie…
                        Over welke versie heb jij het?[/quote]

Ik heb het over de “pure” KW producten niet over de low budget spullen die ze fabriceren of beter samenstellen voor Weitec, DTS en andere.

Ik had het over de KW coilover “inox-line”variante 3 voor de 944, die ook nog steeds in de Engelse 944 Turbo cup word gebruikt. 8)

Ik weet dat KW van verschillende merken gebruik maakt.
                          Bij Porsche is dat Billstein.
                          Natuurlijk heeft KW een uitgebreid gamma. De gewone schokdempers, de coilovers, de circuitversie…
                          Over welke versie heb jij het?

[quote=”TAM CARWORKS Belgium”:hagxuzwg]KW gebruikt Koni schokdempers….[/quote]

Dat is het gekste dat ik al gehoord heb betreffende KW ❗
                            Ben al vele jaren heel goed bekend bij KW Duitsland en hab al meerdere malen de fabriek bezocht en veel tijd doorgebracht met de mensen van de R&D afdeling. K’heb daar ook een “vrienden prijsje” voor men persoonlijke wagens
                            8)

KW “gebruikt” geen schokdempers, zij ontwikkelen en fabriceren schokdempers ❗

Wil hier niet beweren dat koni’s niet goed zijn maar beweren dat KW Koni’s gebruikt is nonsens

Die KW’s zou ik nog in overweging nemen als ik vertrok van een “perfecte” wagen.
                              Maar nu wens ik even, als het kan binnen het budget te blijven en ik heb geen ruimte voor gekke dingen.
                              Het is trouwens niet zeker of ik deze wagen behoud als er een kandidaad koper opduikt dan ga ik niet moeilijk doen.
                              Ik ben al aan het uitkijken naar een andere maar dan eventueel een “Turbo S” , een Turbo Cabrio of alvast jonger.

KW gebruikt Koni/Billstein schokdempers….

Zo een setje regelbare KW’s kost 2081 euro incl BTW 21% en deze kan ik ook leveren en plaatsen. Maar dan moet ik wel vast stellen dat die koni dempers wel goedkoper zijn hoor.

Luc

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.