Schokdempers 944Turbo, Koni of Sachs?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Schokdempers 944Turbo, Koni of Sachs?

• Maker
    Discussie
  • Ja wat zit er eigenlijk onder een 944Turbo.
    Ik heb mijn verlangenlijstje doorgestuurd naar een P leverancier.
    Vraag terug, welke, Koni of Sachs….
    Wordt ik even stil en ga kijken maar kan niet uitmaken wat er onder zit.
    Is er een mogelijkheid te achterhalen wat op de wagen zit want de leverancier beweert dat Koni een optie was en niet zomaar mag gewisseld worden?!?

7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
    • Waarom niet meteen voor het betere gaan en een set KW monteren? Volledig in inox en verstelbaar in inbound, rebound en hoogte. Ineens dan maar de torsiestang uit de achterophanging want die heb je dan toch niet meer nodig.

Ja, ik ben wel gewonnen voor Koni’s maar dat gaat niet zo maar, alvast niet volgens het Nederlandse 944 forum. Dit is hun antwoord,

Sachs voorpoten zijn niet meer te krijgen voor een turbo. Als je er nu sachs onder hebt is het makkelijk koni’s eronder te zetten.
        Wat je nodig hebt zijn koni achterdempers. Als je sachs gewend bent de koni dempers op de zachste stand instellen.
        Verder heb je koni inserts (type 8641-1414S) voor de voorpoten. Hiervoor moet je de voorpoten doorzagen dus het is handig eerst een setje oude voorpoten te zoeken en deze te modificeren. Hier staat hoe dat moet zagen maar
        http://www.tech-session.com/kb/index.ph … &id=69&c=4

ik zou ook gaan voor die DIKKE VETTE verstelbare gele koni’s 8)

Ik zou ook voor Koni gaan en nog beter ik kan die vrij goedkoop leveren 😆

Ik zou voor Koni gaan.
              We hebben deze ook onder de Martini liggen.

Mooi, maar dan moet ik wel met de wagen tot daar. 😕
                Geen inschrijving, geen keuring, geen verzekering, versleten banden….
                Ze zouden me opsluiten denk ik. 👿

één oplossing, RSR-Luc ff vragen… 😀
                  heeft misschien nog wat liggen 😉
                  succes!

7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.