schokdempers sc 1983

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen schokdempers sc 1983

  • Maker
    Discussie

  • marnix
    Deelnemer

      Ik zou mijn voorste schokdempers willen vervangen , (deze zijn beenhard vooraan)
      Welke hebben jullie onder een 911 sc zitten bouwjaar 1983?

      http://www.extreme-carstyling.nl/koni/catalogsearch/result/index/?q=oni&merk=12324&type=12347&motor=12396

      ben je beter van kompleet de poot te vervangen of enkel ruilonderdeel binnen in?
      Liefst geen te harde daar ik niet op circuit wil gaan rijden mag wel sportief zijn maar toch een comfortabele vering vering hebben

      graag jullie ervaringen en goed adres aan goede prijzen?

      kan je elk soort plaatsen je hebt boge , bilstein , koni, dus stel je hebt boge kan je deze insert schokbreker in een boge of omgekeerd plaatsen of is het noodzakelijk van zelfde merk en zelfde schokbreker te plaatsen, een komplete schokbreker vooraan kan je ook verkrijgen?

    5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
      • Ik heb wiellager vervangen vooraan op de veerpoot staat boge , kan je voor boge inserts appart kopen of is dit een complete schokdemper met fusee?

        Of kan je schokdemper demonteren dus demonteren van fusee en wielnaaf, ïk zou comfortabele verinģ willen plaatsen welke raden jullie dan aan?

        In boge passen ook andere merken?

        Graag meer info

        J

          ik heb bilstein HD (groen) vooraan en bilstein sport (geel) achteraan.
          Sportief maar zeker niet beenhard, zeer geschikt voor straatgebruik.
          Ik ben van plan om de torsiestangen ook te vervangen door dikkere, dan zal hij wel een stuk harder rijden. Maar dat mag wel vind ik. Als ik comfort wil, dan koop ik wel ne Citroën… (but not really)

            [quote=”Peter_Targa_84″ post=170817]Mijne is een 84er maar kijk eens op deze link, normaal staat hij al goed voor een 1983:
            http://www.rosepassion.com/nl/cat/porsche-911-74-89-1983-3-0sc-coupe-manuele-bak-5-versnellingen/M170/schokdemper-en-stabilisatiestang/B175

            Ik heb voor origineel Boge gekozen en de rijhoogte met wat er standaard op de wagen van afstel mogelijkheden zit aangepast (lager dus).
            Is voor mij hard genoeg.

            Veel plezier :D[/quote]
            zie hier een foto kan iemand zien welk merk dit is boge, bilstein?
            De draagarmen zijn in zeer goede staat, als je de inserts vervangt moet je dan enkel de schokbreker bovenaan demonteren uit mekaar halen en insert plaatsen of is dit bij dit model van schokbreker een complete veerpoot?9

            Wagen is nog niet zo lang geleden uitgelijnd geweest als je de insert vervangt hoef je deze toch niet uit te lijnen daar je de gehele veerpoot niet hoeft te demonteren of zie ik iets over het hoofd?

            Attachments:
            • 20140603_003556.jpg
            • 20140603_003402.jpg
            XXX

              Mijne is een 84er maar kijk eens op deze link, normaal staat hij al goed voor een 1983:
              http://www.rosepassion.com/nl/cat/porsche-911-74-89-1983-3-0sc-coupe-manuele-bak-5-versnellingen/M170/schokdemper-en-stabilisatiestang/B175

              Ik heb voor origineel Boge gekozen en de rijhoogte met wat er standaard op de wagen van afstel mogelijkheden zit aangepast (lager dus).
              Is voor mij hard genoeg.

              Veel plezier 😀

                Het hangt een beetje af wat er reeds onder zit.

                Zwart: boge.
                Groen: Bilstein
                Rood/Geel: aftermarket.

                Met boges, kan je in de schokdemper voet ofwel een boge ofwel een Bilstein steken. Ik denk (maar moet het nakijken) dat je een Koni ook kunt steken.
                Met een Bilstein voet kan je alleen Billies plaatsen.

                Op de vraag of je of de veerpoot en demper, of de demper alleen moet vervangen. Demper alleen; basta. MAAR! Kijk even of de driehoekige voor draag arm recht staat EN dat deze niet is doorgeroest. Anders => Vervangen die handel!

                Het spreekt vanzelf dat de auto stukken beter stuurt als ie 1) is uitgewogen 2) is uitgelijnd voor EN achter 3) de rest van de ophanging zoals rubbers, busjes, kogellagers enz in goede staat is 4) dat ie 1 graad lager staat voor tov achter.

                Bandendruk 2 ATM voor, 2.6 ATM achter (Porsche zegt 2.4 maar ik heb het toch altijd op 2.6 met koude banden) en banden niet ouder dan 5 jaar in goede staat.

                en rijden maar!

                Bert

              5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.