Schokdempers vooraan: welke passen ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Schokdempers vooraan: welke passen ?

• Maker
    Discussie
  • Ik heb nieuwe Bilstein dempers gekocht voor mijn 911 van ’77

Bij het plaatsen bleek dat deze onderaan net iets te dik waren om in de veerpoot te passen.
    Bovenaan zit ik met binnendraad maar de bijgeleverde moer bleek dan weer te klein.
    De Bilsteins versmallen wel een beetje onderaan maar niet genoeg.

Momenteel zitten er Koni’s onder.

Nu heb ik al gehoord dat er dan blijkbaar enkel Koni’s onder zouden kunnen.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • dat weet ik wel hoor Luc.

Nu ben ik weeral wat wijzer en weet dat er verschillende veerpoten zijn hé.
      Handig als er wat experts op het forum zitten.

ok geen probleem ik probeer enkel te helpen.

heb de schokdempers bij David gehaald.
          Die ging nu eens kijken om ze te wisselen tegen Koni’s
          Dus dat valt nog wel mee hé.

[quote=”stefx911″:268mggdl]ben ik toch beter (goedkoper) af met nieuwe Koni’s niet ?

Wil deze vervangen omdat er bij de laatste TC een verschil op zat.
            Vermits ik nu terug naar de TC moet…

No prob wat betreft de engelse termen hoor, 99% van mijn literatuur is in het engels, ik denk dat ik 1 boek in het nederlands heb…[/quote]

Engels leren hé trouwens in de boeken van de dempers die in het nederlands zijn staat het duidelijk dat er 2 modellen zijn. Ja ze sorry hoor maar had je dan eens gebeld dan had ik het u kunnen vertellen voor je die bestelde in de winkel

😳 een mens leert alle dagen bij en ben er nog maar 22 hé 😉

[quote=”porschke”:14rcz305]heb juist nog iets leuks ontdekt op mamotorworks als je vooraan boges hebt kan je blijkbaar kiezen welk merk je erin plaatst, bij koni en bilstein kun je blijkbaar niet van merk veranderen, altijd leuk om te weten nietwaar 😈 [/quote]

Dat weet ik al lang maar er zijn er die het blijkbaar nog niet weten.

heb juist nog iets leuks ontdekt op mamotorworks als je vooraan boges hebt kan je blijkbaar kiezen welk merk je erin plaatst, bij koni en bilstein kun je blijkbaar niet van merk veranderen, altijd leuk om te weten nietwaar 😈

denk het ook en denk niet dat je je auto hebt om er met te “racen” , als je de wagen gebruikt om er van te genieten en af en toe wat “sneller” te rijden dan volstaan de koni’s zeker en vast 😉

ben ik toch beter (goedkoper) af met nieuwe Koni’s niet ?

Wil deze vervangen omdat er bij de laatste TC een verschil op zat.
                      Vermits ik nu terug naar de TC moet…

No prob wat betreft de engelse termen hoor, 99% van mijn literatuur is in het engels, ik denk dat ik 1 boek in het nederlands heb…

met de puntjes op de i klopt 😳 😀

bedoelde daarmee dat je de struts nodig hebt en daarin zitten de shocks, volgens mij heb je alleen de shocks op de kop getikt, geen probleem zoek gewoon tweedehands de struts, sorry van het engels maar door al die engelse literatuur dat ik lees ken ik de nederlandse benamingen niet meer zo goed, struts zijn de veerpoten geloof ik shocks=dempers 🙂

Zit niet met veren maar met Torsiebaren hé

Tis niet dat ik perse Bilstein wil, maar die had ik nu op de kop kunnen tikken.
                          Koni is voor mij ook heel goed hoor

Tja, zal dus maar als naar Koni’s gaan uitkijken zeker ?

je hebt bilsteinveringen in een konibehuizing willen steken klopt dat?
                            als je vooraan bilsteins wilt moet je heel de veerpoot kopen dus buitenste( waar de remmen aan bevestigd zijn) en de vering die er in zit. ❓ als je beide hebt moet het lukken

idd, bij alle modellen stond bij voor BOGE.
                              Enkel Koni stond er niet tussen, dus ik veronderstel dat die een eigen type hebben waar enkel Koni in past ?

je hebt 2 modellen daar in, het best is BOGE die zitten er altijd onder

zijn de volledige dempers, idd vreemd dat het niet past.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.