Schokkende automaat

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Schokkende automaat

• Maker
    Discussie
  • is dit normaal: bij het opschakelen van 1 naar 2 bij een 928s kreeg ik een serieuse snak ook bij gaslossen waarbij hij opschakelde .
    Waaraan zou dit kunnen liggen?? 🙄

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Bedankt Luc .
      Maar de wagen is nog niet aangekocht.
      De wagen is motorisch zeer goed , heeft zelfs een koprevisie gehad.
      Maar wat mij deed twijfelen was de automaat die steeds een “klak”gaf bij het opschakelen. Als olie alleen het probleem is , is de keuze rap gemaakt. [size=75:3kr923fz]Denk ik [/size]:roll:

Olie ? is er nog voldoende in ?
        Filter vuil en de olie te oud kan ook
        Slijmen in de pompen geeft ook deze rede.

Ik kan u enkel aanraden om met de wagen eens langs te komen en dan spoelen wij de automaat, vervangen de olie en de filter en dan is je probleem verholpen. Maar kijk wel eerst eens of er nog voldoende olie in zit.

[quote=”mcklusky”:2bbtcizf]normaal is da alleszinds niet… 😯 een 928 schakelt normaal heel zoetjes…[/quote]

Inderdaad, een 928 voel of hoor je bijna niet schakelen , en zeker niet bij een gewone tot sportieve rijstijl.
          Soms moet ik met echt moeite doen om hem te horen schakelen.
          Wat cabrio wim zegt zou ik ook in het oog houden evenals een te laag oliepeil.

Greetz

BIG charlie

Wim

Oliekanaal(en) verstopt, vuil filter of spanbanden, deze problemen kunnen ook tot een schokkende automaat bijdragen.

normaal is da alleszinds niet… 😯 een 928 schakelt normaal heel zoetjes…

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.