schokkende koppeling

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 schokkende koppeling

  • Maker
    Discussie
  • hi, ben nieuw hier , heb een 928 in ned.gekocht,GTS look, prachtige kar,maar: … de koppeling schokt wreed bij het starten, geen slip.Waarschijnlijk zou het de fine-truning zijn van de dubbele plaat . Kan iemand van de kenners dit regelen ? Ik verplaats mij uiteraard tot bij jou.Is uiteraard manuele 5 bak.THANKS ! THANKS
    KAN OOK BELLEN OP 02/ 582 40.14

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Op onderdelen mag je nooit besparen. Het origineel past altijd, en er zijn soms zelfs verbeteringen aangebracht die in het begin niet op de auto zaten. Zelfs jaren later worden er aanpassingen gedaan door Porsche.

        jullie hebben groot gelijk ………;;
        eens ie is ingeschreven rij ik (schokkend) richting baasrode….

          das de enige echte waarheid goed koop is dure koop hier nogmaals bewezen

          en uiteindelijk het is what you pay is what you get en kwaliteit heeft zijn prijs maar das meestal maar 1 keer kosten

            [quote=”xlvvrk2″:1p4egoup]aan lecars dendermonde : dank je voor je reply.Ik schrijf hem eerst in alvorens tot bij jou te komen.Ik moet ook eerst nog langs bij dieteren in brussel voor een nieuw conformiteitseattest because ie is ingevoerd uit nederland…hoplelijk heb ik daar niet te veel problemen, ik heb al een afspraak .
            ik meld achteraf wel hoe het is verlopen.
            ps :werk je steeds met nieuwe stukken (toch voor een vliegwiel of disque ) ? occasie of ruil schijnene mij hier niet de beste keuze , zeker als je de prijzen in de U K bekijkt .
            thanks,
            leo[/quote]

            Alle onderdelen voor een koppeling te vervangen moet je altijd ori. en nieuwe Porsche onderdelen gebruiken dan heb je nooit problemen van schokken of kloppen enzo…. Wij hebben hier een week geleden in een 951 /250 een koppeling moeten vevangen en de klant heeft zelf zijn stukken aangekocht in de UK of USA ik weet het niet juist meer maar het waren 3 andere merken. Nu hij heeft juist een dag gereden en is weer binnen gekomen met een hoop problemen, wij hebben dan alles vervangen naar onze normen en nu is alles in orde maar het heeft hem 2 keer zo veel gekost nu.

              aan lecars dendermonde : dank je voor je reply.Ik schrijf hem eerst in alvorens tot bij jou te komen.Ik moet ook eerst nog langs bij dieteren in brussel voor een nieuw conformiteitseattest because ie is ingevoerd uit nederland…hoplelijk heb ik daar niet te veel problemen, ik heb al een afspraak .
              ik meld achteraf wel hoe het is verlopen.
              ps :werk je steeds met nieuwe stukken (toch voor een vliegwiel of disque ) ? occasie of ruil schijnene mij hier niet de beste keuze , zeker als je de prijzen in de U K bekijkt .
              thanks,
              leo

                [quote=”xlvvrk2″:33knummw]hello, na enige opzoeking zou het hem wel degelijk om een kopppelingsprobleem gaan, nl ofwel een krom vliegwiel, ofwel toch de veren .
                Alles moet dus open om een diagnose te stellen .MIjn vraag : kan iemand op het forum of in de club dit aan of is er een expert hersteller bekend ?
                met zeer veel dank voor de info en hulp,
                leo[/quote]

                Kom gerust eens langs

                  hello, na enige opzoeking zou het hem wel degelijk om een kopppelingsprobleem gaan, nl ofwel een krom vliegwiel, ofwel toch de veren .
                  Alles moet dus open om een diagnose te stellen .MIjn vraag : kan iemand op het forum of in de club dit aan of is er een expert hersteller bekend ?
                  met zeer veel dank voor de info en hulp,
                  leo

                    Er staat dat het een look is ,

                    achteraan de wielen is hij precies niet verbreed, heb je soms duidelijkere foto’s en gegevens want vindt dit prachtwagens 😈

                      Ik vrees meer voor de veren die op de koppelings plaat zitten en dat deze lam zijn en of versleten. Het kan ook de pomp zijn die niet goed werkt maar daar ben ik maar voor 5% zeker van. Tevens wil ik u ook melden dat een 928 GTS geen dubbele plaat heeft zitten en wel een enkele. Ik ben er dan ook vrij zeker van dat het de veren zijn op de plaat die lam zijn of gebroken zijn.

                      Luc

                        hier toch al een eerste fototoje … nou man, wat rijdt ie leuk seg..
                        leo
                        [url=http://imageshack.us:39c1gjti]

                          hi, alvast bedankt voor deze snelle respons.Ja , het is enkel bij het wegrijden in eerste versnelling,eens hij “bolt” ttz in beweging is , schijnt alles ok te zijn.De koppeling slipt hoegenaamd niet,en het is zowel bij koude als warme motor.De verkoper zei me dat het de koppelingsplaten zijn die niet perfekt zijn ge synchroniseerd .Ik heb er geen idee van of dit wel waar is of niet ,vandaar dat ik me tot het forum richt en tot kenners .
                          Thanks,
                          leo

                            Hallo,

                            welkom hier.

                            Je probleem: wat bedoel je met starten? Wegrijden in 1e versnelling? Koud of warme motor?
                            Schakelt de auto goed?

                            Misschein kunnen we je dan verder helpen. 🙂

                              Hi, welkom hiero!

                              kan je niet helpen, maar zullen zo wel wat specialisten komen…
                              en laat komen die foto’s ! 😉

                            13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.