- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 2 maanden geleden door .
-
Discussie
-
2 augustus 2015 om 23:02
Hallo,
1988 Carrera 3.2…
Vandaag ermee gaan toeren, en ik vermoed dat er een probleem(pje?) is bijgekomen…
In derde versnelling aan constante rpm wat schokkerig gedrag gevoeld (alsof je klein beetje brandstof tekort komt/ valse lucht carburator). Echter bij goed doorduwen geen probleem.
Wordt erger wanneer je vanuit 2de wil optrekken (lage toeren), motor lijkt onevenwichtig in toeren te gaan, schokkerig gevoel…rijdt wel OK maar onderin is het gewoon niet soepel…ben goed thuis geraakt maar toen ie stationair stond te draaien vond ik dat hij wat aan het schudden was…
zou het kunnen dat er een cilinder niet meer meewerkt en ik op 5/6de draai ?
Wat is de eerste stap ? alle bougies eens vervangen ?
Heb de wagen nog niet zo lang en heeft wel een tijdje stil gestaan bij de vorige eigenaar vermoed ik…
De wagen start probleemloos, zelfs na een week stilstand.
Oliedruk is ok, ik heb wel al 3liter olie bijgevuld (zie een andere thread) en nu pas staat het oliepeil een centimetertje boven de onderste markering 🙁
dus daar ga ik ook nog een litertje bijvullen…iemand een idee waar ik het best begin te zoeken ?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.