Schommelend toerental

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Schommelend toerental

  • Maker
    Discussie
  • Ik heb een 3.2 uit 1984 die net terug is met een gereviseerde versnellingsbak maar nu merk ik dat het toerental zowel warm als koud niet echt stabiel is, wat kan dit zijn?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Ik zou graag nog eens gebruik willen maken van jullie kennis. :salut:

      Ik heb zelf een SC van 1980 die een tijdje geleden heb terug gekregen van een garagist die de motor had nagekeken en terug in orde heeft gezet (nieuwe nokkenassen, bijgeslepen cilinderkoppen en kleppen, nieuwe klepveren, betere draadstangen van de 993, …).

      1) Nadat de motor er terug in zat had de wagen wel een gebrek aan power (vooral in de lage toeren) en bij een koude motor had hij ook last van schokkerig rijden en extra knallen bij het geven van gas. Bij een warme motor stopte het schokken en knallen (het gebrek aan power bleef). Als antwoord heeft men engine cleaner bij de benzine gekapt.
      2) Nu dat ik er mee gereden heb is gebrek aan power al terug beter maar nu schommelt het toerental bij een koude motor sterk. Zo sterk zelfs dat hij stil valt als je niet oppast (en vooral als ik ontkoppel).

      De garagist dacht initieel dat het probleem lag bij de benzine verdelen (spinnenkop) maar gezien de nieuwe toestand denk ik misschien ook aan de WUR (Warm Up Regulator). Ben ik hier verkeerd?

      Is het gemakkelijk om de WUR en benzine verdeler zelf uit de wagen te halen en ne te kijken?

      En om de antwoorden al met een emoticon uit te drukken: :hail: :first: :respekt: :respect2: :up:

        Ik zou graag nog eens gebruik willen maken van jullie kennis. :salut:

        Ik heb zelf een SC van 1980 die een tijdje geleden heb terug gekregen van een garagist die de motor had nagekeken en terug in orde heeft gezet (nieuwe nokkenassen, bijgeslepen cilinderkoppen en kleppen, nieuwe klepveren, betere draadstangen van de 993, …).

        1) Nadat de motor er terug in zat had de wagen wel een gebrek aan power (vooral in de lage toeren) en bij een koude motor had hij ook last van schokkerig rijden en extra knallen bij het geven van gas. Bij een warme motor stopte het schokken en knallen (het gebrek aan power bleef). Als antwoord heeft men engine cleaner bij de benzine gekapt.
        2) Nu dat ik er mee gereden heb is gebrek aan power al terug beter maar nu schommelt het toerental bij een koude motor sterk. Zo sterk zelfs dat hij stil valt als je niet oppast (en vooral als ik ontkoppel).

        De garagist dacht initieel dat het probleem lag bij de benzine verdelen (spinnenkop) maar gezien de nieuwe toestand denk ik misschien ook aan de WUR (Warm Up Regulator). Ben ik hier verkeerd?

        Is het gemakkelijk om de WUR en benzine verdeler zelf uit de wagen te halen en ne te kijken?

        En om de antwoorden al met een emoticon uit te drukken: :hail: :first: :respekt: :respect2: :up:

        Wim

          Dank je William, en vandaar dat ik dit onderstaande draadje geopend had.

          https://porscheforum.be/forum/75-porscheforum-mededelingen/124748-oplossing-vraag-topic-starter

          Maar maakt blijkbaar niet veel indruk 😉

            Vraag me wel af of AVQ zijn wagen nu hersteld heeft of niet.
            Zou wel even Wim hiervan op de hoogte mogen houden.

                Dit kan ook zijn dat je “Cylinder Head Temperature Sensor” die op de 3de cylinder zit op het einde van zn dagen zit en de waarde niet goed meer door geeft aan de DME Computer waardoor de motor niet meer stabiel draaid.

                Ik heb de mijne (carrera targa 84) ook vervangen waardoor deze veel stabieler draaid.

                Bij de upgrade kan je best een nieuwer model nemen voor deze motor. Deze heeft 2 kabels ipv 1, één voor de data en de andere voor de massa. Het verschil met de sensor met 1 kabel is de massa kabel, de oude kabel neemt de massa van de motor welke niet altijd even goed is, vandaar de upgrade.

                Tis een goedkope upgrade maar best wel te vervangen met een palenbrug omdat de sensor nogal op een moeilijk te bereiken plaats zit.

                  Bedankt voor de snelle reactie, ik probeer het zo snel mogelijk uit.

                  Wim

                    Zie je op de foto dat mooie bronzen ding zitten net boven de fan.

                    Haal dat los, maak het goed schoon en binnen soepel met WD 40 tot je weer iets hoort klotsen als je er met schud, en dan zou het over koeten zijn.
                    Zo niet is deze waarschijnlijk kapot of iets anders aan de hand.

                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.