Schommelend toerental Boxster

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Schommelend toerental Boxster

• Maker
    Discussie
  • Gisteren nog een uitje gedaan met de Boxster, en op de terugweg kreeg het toerental rare “toeren”…

Bij het terugschakelen gaf de wagen vanzelf precies tussengas, en bij het stoppen aan de rode lichten ging het toerental constant op en neer tussen 1.100 – 1.900 opm (gelukkig was het al laat en niet te veel volk meer op de baan 😳 )

Vandaag nog eens gestart, en draait stationair aan 2.000 opm.

Klinkt dit probleem bij iemand bekend in de oren? Misschien ligt het aan het gaspedaal??

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • al knap dat je dat zelf kan, :respekt: zoals ik als dikwijls heb moeten schrijven op dit forum

:salut: :salut: :up: :up:

:relaxman: :relaxman: :relaxman:

Vandaag pas het onderdeel ontvangen. Gemonteerd, samen met een nieuwe dichting, en probleem is inderdaad opgelost 😀
            Voor alle zekerheid toch nog een testritje gedaan in het zonneke :coolness:

Het geeft toch een goed gevoel om eens zelf iets te fixen, met dank aan de hulp van jullie hier. Duizend maal dank mannen :respect2:

Al vervangen?? Is het probleem van de baan en kun je gaan :driver: ???

Voor het monteren gemerkt dat er een barstje in de behuizing zit:

IMG_5382.JPG

Toch even gemonteerd om te proberen, maar geen verschil: toerental stijgt naar 2.000 opm en blijft daarrond hangen (zakt niet meer).

Zal dus maar vlug een nieuwe bestellen, dan kunnen we hopelijk komend weekend een ritje maken.

Dit weekend het gepaste gereedschap gevonden om er tussen te kunnen en te demonteren.
                  Nu uitgespoten met brake cleaner en even laten weken, want de vuiligheid plakt er precies goed aan…
                  Zal het dan laten uitdrogen en morgen eens terug monteren en zien wat het geeft :popcorn:

😳 Ik zou er eerst het stof af doen ,dan zal het wel duidelijk worden 😯 Voor wat we er van zien is het deze .Ik zou het demonteren en uitspuiten met braecke cleaner en dan zie je wel of het helpt of niet .

Zou het deze zijn? Zie aan de bovenkant 2 schroefjes zitten, maar… kan er langs geen kanten aan :bounce:

IMG_5258.JPG

IMG_5259.JPG

kijk hier ook eens ben niet zeker als het dat is wat je zoekt ben maar een leek.

http://www.mister-auto.be/fl/smoorklepsensor/bosch-0-280-122-016_g3940_a0300!280!122!016.html

Bedankt voor de hulp mannen :up:

Zal morgen eens een poging doen mijn “motorkap” te openen en dit stuk terug te vinden :popcorn:

PB

De groene pijl is de Idle Control Valve:

Meer info op volgende LINK <<

Bron: Pelicanparts.com

@snoer klopt. Zal de ralentie regelaar zijn. Waar ie zit bij een boxster geen idee…

Heb dit ook al gehad.

Succes Kenny ! 😉

Hallo Kenny ik heb dit bij mijn 993 ook voor gehad en het was de stationairactuator (wat een naam )die vuil zat ,deze uitgespoten met bracke cleaner en werkt weer normaal !dit is een regelklep die je ralentie regelt .Je kan dit even googlen en je zal wel iets vinden denk ik .Bij mijn 993 gemakkelijk te verwijderen en te reinigen .Succes

Ik heb deze eens opgezocht wat die kost bij Rose passion indien hij kapot is voor de 993 wel te verstaan (€ 278.56 )

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.