Schudden bij vertrek in 1st versnelling

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Schudden bij vertrek in 1st versnelling

  • Maker
    Discussie
  • Dag vrienden,

    Heeft iemand het volgend probleem al meegemaakt?

    Het gaat hier om een 3.2 Carrera 1985, 915 boite.

    Wanneer men in 1ste sportief wil vertrekken schud heel de motor door mekaar. Wanneer men rustig vertrekt, geen probleem. Bij het rijden kan men in alle toerentallen en vermogens schakelen zonder problemen.
    Na vervangen van koppelingplaat, drukgroep en lager is er geen verbetering. Vliegwiel vertoond geen blauwe vlekken en heeft geen slag. De ophanging is ook nagekeken.
    Bij verwijderen van de boite van de motor de primaire as nagekeken op slag/speling, maar weet niet goed wat het mag zijn en of er wel een meetwaarde voor is.
    Mijn vermoeden is ofwel is de lager van primaire as niet goed maar dan denk ik dat met lagerlawaai moet horen.
    Ofwel is de naaldlager in het vliegwiel het probleem.
    Welke techneut die dit fenomeen kent kan mij tips geven wat het zou kunnen zijn.

    Groeten Greg

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
    • Wim,

      Welke kabelgeleider bedoel je?
      Ophangingrubbers zijn nagekeken en lijkt erop dat deze in orde is. Ook zou het in elke versnelling moeten schudden of vergis ik mij?

      Wim

        Hebben ze de kabelgeleider van de koppeling terug goed gemonteerd. 💡

        Als die goed zit gemonteerd zal de hint van deepee ook in de goede richting zitten, maar als je die vervangt neem dan die van de bak ook mee.

          m’n eerste gedacht was de koppelingsplaat die hapt ipv slipt omdat ze te warm geweest is, maar als je zegt dat die vernieuwd is denk ik vervolgens aan slijtage van de engine mounts ?

        3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.