Schuifdak 911 SC

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Schuifdak 911 SC

• Maker
    Discussie
  • Het schuifdak van mijn SC’tje is overlaatst losgerammeld (aan de rechterkant) op de heerlijke Belgische wegen.

Tijdens het herstellen kwam ik tot de conclusie dat ik ergens een dingske mis om het dak weer te doen werken. Het probleem is nu dat het dakje er wel weer in staat, maar dat het niet meer open gaat. Dat komt omdat ik boutje van de glijder heb moeten vastzetten (anders rammelt het weer los). Dit heeft tot gevolg dat het dakje niet open gaat omdat het mechaniekje niet vrij kan bewegen (hopelijk kan iemand hier nog aan uit). Vermoedelijk moet daar normaliter een busje of zo tussen dat het mechaniekje (armpje) wat ruimte geeft om op en neer te scharnieren. Het gaat over het stuk van het armpje waar je de hoogte van het dakje mee kan instellen…

*Zucht*

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Wim

Het is jammer genoeg zo op die manier. 😥

Maar ik zou het volgende proberen. 💡

Kijk of je nergens een boutje in dezelfde maat vind, maar eentje die wat conisch loopt, net als bij een versnellingsbak.

You must be joking… :mrgreen:

Dus kort samengevat: je moet dat boutje vastlijmen ? 😆

Straf. Hebben ze dat uitbesteed aan Italianen of zo ? 😈

Wim

😆 😆 😆

Nu snap ik het, maar dit is weer de betere techniek van Porsche. 😥

Je bent niks kwijt, maar je moet zorgen dat je metaal lijm hebt.
          Ga als volgt te werk, doe in de draad van de hoogte versteller een druppel lijm.
          Draai nu de het boutje vast tot het armpje nog mooi vrij kan bewegen zonder al te veel speling.
          Laat nu het spul goed drogen volgens beschrijving lijm, en je kunt alles weer monteren.
          Let er wel op dat je de hoogte gelijk goed afstelt voor je alles vast zet.

Moet nu wel gaan lukken. 💡

Hoi Wim

Van de rechter-foto ben ik niets kwijt. Het is het het plaatje met de 2 gaatjes op de linkerfoto dat niet meer scharniert omdat ik het nu gewoon vast gezet heb met een boutje.

Volgens mij er ergens een busje tussen of zo maar weet niet juist hetwelke. 😳

Wim

Ik heb hier de foto’s geplaatst wat er allemaal aan onderdelen bij moet zitten.

Begrijp verder dat je iets kwijt bent van onderdelen, kun je bij mijn foto’s eens aangeven wat je kwijt bent.

En wat voor boutje van geleider bedoel je precies, is dat van de kabel geleider. 💡

Nope, nog niet opgelost (ook niet meer naar gekeken 😳 )

Het is je uiteraard vergeven, Wim! :mrgreen:

Als je tijd en zin hebt mag je altijd eens kijken bij die met schuifdak waar het bij mij fout loopt 😉

Wim

😳 😳 was je draadje helemaal vergeten, had ook weer wat andere problemen aan mijn hoofd.
                  Maar is het probleem al opgelost of niet. 🙄
                  Hebben er nu een staan met schuifdak, dus kan ik even kijken wat je eventueel mist. 💡

Hoi Wim!

Ik bedoel de armpjes waarmee het dakje naar voor en achter getrokken wordt.

Het plaatje met de gaatjes mag niet te vast zitten op het verstelmechanisme omdat het dakje dan niet meer open gaat. Dat is bij mij nu het geval..

Dit ding dus:

Wim

Heb je de plaatjes niet verkeerd omgezet. 💡
                      Je bedoeld toch de plaatjes link en rechts waar de randjes en stel gleuf aanzitten, of niet. ❓

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.