schuifdak monteren met donordak

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 schuifdak monteren met donordak

  • Maker
    Discussie
  • heeft iemand al een schuifdak gemonteerd in een 3,2 (zonder schuifdak) door een donor schuifdak te gebruiken van een andere 3.2?
    het donordak is kompleet
    of moet je hier niet aan beginnen?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Wim

      [quote=”boumak” post=228288]
      In het gat van het dak ga ik een kunststof plaat deel kitten. [/quote]

      Zou ik niet doen, gaat na een paar maanden al een aftekening geven.
      Metaal en kunststof werken een beetje anders. 💡

        wanneer kunnen we eens afspreken?
        van waar ben je?

        KJ

          Ontmanteling (zo netjes mogelijk verwijderen) van mijn opendak bak met alle onderdelen eromheen is begonnen.
          In het gat van het dak ga ik een kunststof plaat deel kitten.

          De bak met alle onderdelen (motor schakelaar etc etc…) blijft dan over en zou u kunnen overnemen.
          Indien u interesse heeft dan hoor ik het graag. We kunnen dan wel iets regelen, daar komen we wel uit.

          MVG,
          Boumak

          Wim

            Al een beslissing genomen 😉

              Wellicht is het een optie om een 964 dak te monteren.

              [URL=http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=46347]Hier is iemand op het NL PF, die van het schuifdak in z’n 964 af wil … [/url]

              Nu kan ik je natuurlijk niet zeggen of deze 964 eigenaar een Carrera 3.2 dak wil.
              Dit is namelijk iets anders bij de aansluiting met de achterruit – maar wellicht is ook dat op te lossen 💡

              Wim

                Zoals Ghost al schrijft is er maar een manier mogelijk, en dat is een volledig dak omzetten.
                Heb je gelijk alles zoals het moet, en nog enkel draadjes leggen naar schakelaar op dashboard.

                Als je dit doet op de originele manier van Porsche passen de ramen nadien perfect, en anders heb je een groot probleem wat Ghost weet.
                Om in een bestaand dak een origineel dak te plaatsen zal al zeer moeilijk zijn om dit precies te krijgen en bak te bevestigen en is eigenlijk onbegonnen werk.

                Verder moeten er in de A en C stijl afwatering kanalen geplaatst moeten worden, dus al hier en daar wat slijp, las en spuitwerk bij komen.

                Is dus te doen, maar wel een serieuze klus. 💡

                  Dan moet je volgens mij best een volledig dak wisselen.
                  Dus de 4 stijlen doorzagen en een ander dak oplassen.
                  Specialisten werk, want je moet tijdens deze werken goed zien dat de vorm van de wagen behouden blijft.
                  Bij CCR kennen ze er alles van :first:

                    Denk dat het niet eenvoudig zal zijn om een origineel schuifdak in te bouwen. :think:
                    Een gat maken in je dak is niet het probleem, maar daar stopt het helaas niet 😐
                    Veel succes met je project :popcorn:

                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.