schurend geluid bij starten wagen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster schurend geluid bij starten wagen

• Maker
    Discussie

• knoet
    Deelnemer

Telkens ik men 986 boxster start hoor ik een schurend geluid nadat hij aanslaat.

Wat zou dit kunnen zijn? Ik zat ergens wat te denken aan de benzinepomp ofzo, maar eigenlijk ken ik er mechanisch niet zo veel van…

Ik ga na het weekend met men gsm het geluidje eens trachten op te nemen 😆

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • thx manne

k zal 1 van de komende weken der is naar laten kijken.

[quote=”porschky”:3g5mt5cl]…………of ‘s nachts, of op de parkintg van een rendez-vous hotel of zo… 😉 [/quote]

LOL 😆 😆 …

ik denk en vrees hetzelfde! Heb hetzelfde gehad, en korte tijd nadien had ik inderdaad een startmotor aan mijn been! Een zeer luid, knarsend geluid bij het starten, daarna kort even een verbrande geur, en dan niets meer… dag startmotor… en ik stond daar in panne, in the middle of nowhere!

Dus laat er misschien eens naar kijken, alvorens je zelf ooit eens in panne gaat staan, waarschijnlijk natuurlijk in het weekend, of ‘s nachts, of op de parkintg van een rendez-vous hotel of zo… 😉

Wim

Denk dan dat het je startmotor is die dit geluid voort brengt.
              Waarschijnlijk je starterkrans en startmotor ronsel geven dit geluidje.
              Misschien dat er iemand nog een andere mening heeft, maar ik houd het daarop.

wim,

het is enkel gedurende 1 seconde lang direct na het aanslaan van de moter. achteraf heb ik er geen last van…

ik heb daarjuist bij het plaatsen van men eerste post het geluid beter trachten te omschrijven, maar na enkele minuten denkwerk is me dit niet gelukt 😕 )

Wim

Schurend geluid blijft als hij loopt, of alleen tijdens de start en het moment je de sleutel loslaat. 😉

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.