Schurend geluid macan

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Macan Schurend geluid macan

• Maker
    Discussie
  • Ik hoor ‘s morgens een schurend geluid ergens rechts achter, dit ongeveer een 5 tal minuten . Het is zoiets als een remblokje dat vast zit, en na een tijdje los komt. Ik heb de macan 2 dagen in het Porsche centrum binnen gebracht en alles laten nakijken , ze hebben het geluid ook gehoord maar met mijn remmen is alles perfect in orde . Voor hun is dit ook een raadsel , wie heeft dit ook al voor gehad. Gr. Marc

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Kardan , aandrijfas van voor naar de achterwielen, ondertussen ook al de voorste vervangen .

Net hetzelfde probleem met mijn Macan GTS 2017.’
        Ondertussen al gevonden wat het probleem was?

Mvg,

Tom

Ik hoor het als ik vertrek met een koude auto, dan schuurt het achter mij rechts, ik rij dan 50 per uur als ik harder rij hoor ik het minder . Het duurt ongeveer een 10 tal km en dan is het weg. Marc

123

Toch iets meer info nodig: Wanneer hoor je dat?
            Motor draait en auto staat stil?
            rollen in neutraal (of ist het een pdk)
            hoor je het enkel als je accelereert of decellereert?
            continue? of heeft het een frequentie?

als er iemand buiten de auto staat, kan die het dan beter of minder goed horen dan jij in de auto?
            indien beter, komt het van een bepaalde kant? links of rechts?

Auto koud : auto opkrikken
            aan wiel draaien, hoor je dan iets ?

Wat als je eerst eens een stuk achteruit rijdt ipv meteen vooruit.
            of als je normaal altijd eerst achteruit rijdt (bv uitrijden garage) wat als je dat eens niet doet?

Wat doet dat scheuren als je eens hard optrekt en dan maximaal remt?

Ik vermoed PDK , ik hoor dat toch wel vaker dat ze koud nogal rumoerig kunnen zijn

of uitlaat
            https://www.youtube.com/watch?time_continue=7&v=nnhMRLfDXHU

Ive

hitteschild aan de schijfrem???

Is niet zo makkelijk te detecteren in 123.
                Een hulpmiddel : laat eens een grondige bodem was doen in een car wash , zo eentje waar er bodemsproeiers gemonteerd zijn ; vaak is vuil een grote spelbreker en kan voor bijgeluiden zorgen.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.