- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 4 maanden geleden door .
-
Discussie
-
2 juni 2019 om 15:01
Allom bekend als dat die in de top 10 of zelfs top 5 van mooiste wegen in Europa of zelfs de Wereld zou zitten.
Altijd lastig die superlatieven, maar ik ging en moest die toch wel eens van mijn Bucketlist afstrepen.Liep me gisteren wat te vervelen had niet echt plannen voor zondag, dus ben de firma bimmer in gestapt
En rond 10h richting Messancy gereden, nog eens voor de grens getankt, en richting Strassburg en Offenburg gereden.Ben er net voor 4 u aangekomen, het was nog donker (had gemikt op zons opgang maar te rap gereden).
De aanloop naar start punt was al een leuk weggetje… had zoiets van, als het meer van dit is gaak me toch beetje bekocht voelen.Wou nog dutje doen en op de zon wachten, maar kon niet slapen en dan maar bij schemer de B500 aangesneden aan de zuid kant.
GEEN VERKEER. Heb op de 40 km goeie baan van de Hochstrasse (20 km is door baden baden en aanliggende dorp) welgeteld 2 auto’s gezien en in gehaald, uiteraard want met 120D kun je ook best wel stevig rijden.
BEAST MODE was ingeschakeld, het ging hard.Echt vele scenery niet gezien, kon wel zien dat je door wat bossen gnig en wat valleien , het zal ongetwijfeld wel mooi zijn met wat meer zon.
Maar das besides the point !! Het gaat over rijden, karren, fahren !!Man wat een mooie weg, mooi vlak Duits gelegd Asfalt.
de bochten volgen mekaar gewoon zo mooi op, het is niet normaal.In eerste instantie zou je willen vergelijken met Nordschleif maar dat gaat niet, dit is een functionele openbare weg.
De Nordschleife is aangelegd om te racen, om auto’s tot de limiet te challengen. Het is een compleet ander gevoelDeze weg leg je af met goeie muziek op (moet ook wel want een 120D zingt niet gelijk een Cayman)
Jammer genoeg lijkt de onboard action cam nergens op, die doet het niet al te goed in ‘t donker,
Het ziet er uit als dat oud atari spelletje uit mijn geboorde jaar , Night DriverMaar zelf had ik veel beter zicht, bij momenten wist ik niet meer waar ik het had, als je zo van die vloeiende bochten hebt die je ver vooruit kan zien en volle petrol kon aansnijden.
Dat was een geweldige 25 minuten , moest ik wat minder kms onder de riem hebben, ik was nog eens in omgekeerde richting kunnen rijden. maar begon moe te worden en moest nog naar huis rijden. 1350 km op iets minder dan 13 uur en een paar hazeslaapjes van 15 minuten tussendoor…
Echt aan te raden hoor die Hochstrasse, ga vroeg of laat zodat je weinig verkeer hebt, ga alleen zodat je eigen tempo kan rijden..
En pas op voor de foto finish bij Waldparkplatz… Coyote waarschuwde er niet voor … Maar goed, das dan een souvenir die ze me gaan opsturen..
Que sera sera af als je dagelijks te rap rijdt, en ze dan een keer op een jaar wat moet gunnen… Statistisch gezien win ik nog altijd 😀https://www.ultimatedrives.net/top-10-roads/details.php?route_ID=20007
Nu ga ik nog die andere uit de top 10 moeten doen.. om te vergelijken
Is de eerste echt grote road trip met de 120D, en met stevig rijden..
Het ding doet wat het moet.. maar het is zeker geen Cayman…Als je de Cayman gewoon bent op de limiet, op circuit, dan is de 120D zeker in het hard remmen en bocht aansnijden geen confidence builder.
Beetje vaag en onstabiel remmen… Niet at hij niet hard kan remmen hoor, maar het doseert niet lekker, je voelt minder balans..Zal deels wel komen door de iets smallere banden 205/205 vs 205/235 , en Turanza’s vs Michelin PS2
Maar een heel groot verschil is dat Cayman chassis met middenmotor vs motor vooraan vs BMW met Diesel blok voorin
Het is een geweldig chassis hoor die 1 serie, voor een daily driver is dat ding tip top ( tenminste nu nog), maar een Cayman is compromisloos en doelbewust , het is alsof je een scalpel vergelijkt met een heel goed koks mes.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.