Sensa vertrekt naar het einde van de wereld.

Home Forum Porsche Uitstappen Sensa vertrekt naar het einde van de wereld.

• Maker
    Discussie
  • Morgen wordt het binnen onze organisatie officieel bekend gemaakt…Sensa gaat verhuizen naar Chile.

Vergeet (bijna) alles wat je weet over Zuid Amerika. Chile is anders dan Peru, Argentinie, Bolivie, Brazilie, etc.

Chile staat economisch en maatschappelijk sterker dan al die landen. Het land heeft bv een wegeninfrastructuur die alvast rond de hoofdstad Santiago beter is dan in menig Europees land.

Waarschijnlijk heeft er ermee te maken dat reeds in de 19de eeuw een heleboel Zwitsers, Oostenrijker en Duitsers naar Chile zijn verhuisd. Destijds heeft de Chileense overheid ingezien dat die Duitstalige regio verder stond in de ontwikkeling van landbouw en industrie. Chileense delegaties zijn naar die Duitstalige regios gestuurd en hebben vele ervan overtuigd om uit te wijken naar Chile. In ruil kregen ze vele hectaren gratis grond die ze konden ontwikkelen.

Zijn er Porsches in Chile? Ja! Zie volgende post.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 48)
    • Er was eens een Belg die naar Zuid-Amerika vertrok… Kort daarna deed een nieuwe ijstijd zijn intrede. :what:

30 cm sneeuw… Eerste sneeuw in 10 jaar… Half Chili zonder stroom… :popcorn:

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee 😯 😯 😯

We sturen de winterbanden wel na! :mrgreen:

+1 :happy:

:happy:

Hoi allemaal. We zijn toegekomen in Santiago. Ons programma ligt al helemaal overhoop!

Eenmaal om de 7 jaar gebeurt het… en ja het was op 15 JULI 2017 en neen ik had niet teveel gedronken.

Foto zegt meer dan 1000 worden. Hier de foto die Porsche Center Santiago op haar Facebook plaatste met de melding
              ;: gesloten…

IMG_1337.JPG

Kortom… dit is de andere kant van de wereld…

Sensa, we hebben elkaar nog niet ontmoet maar in ieder geval all the best gewenst in Chili. En zeker bedankt voor je fantastische roadbook dat we gisteren aankregen per post. Juweeltje! Als er gereden wordt in juni zullen mijn madam en ikzelf graag van de partij zijn. Misschien appart topicje openen…

Wat betreft het oldtimerhotel in Genk….. goede ervaring, ik heb daar een paar jaar geleden een Alfa 4C gestald. Jehebt de keuze tussen stallen in een “normale ruimte” en stalling onder climate control, dus vaste temp en luchtvochtigheid. Het staat daar vol, en op tijd reserveren is een must….

Jos Frison is een ex-architect met een passie voor oldtimers, desgewenst rijdt hij de wagen eens keer per week/maand ( weet ik niet meer precies ) om de vloeistoffen te laten circuleren.

Enfin, doe’m de groeten van Tim ( met de Alfa 4C ) als ge hem belt :drink:

XXX

Er blijft nog een link met Italië bestaan dan Sensa :up:

😳 ** 25/06 ** tunnelrit Antwerpen – you are all the first to know :popcorn:

Hey Fab, neen de Sensa verhuist niet mee. Die blijft (voorlopig?) liggen waar die ligt. Ga haar in September maar eens over haar bolleke vrijven, ze heeft dat graag!!!!!!!!

Sensa, alvast bedankt voor die mooie momenten aan het Gardameer en in België. Het ga je goed in Chile.
                          Verhuist de “Sensa” ook mee? In september gaan we terug met wat Porsche vrienden naar het Gardameer.
                          Zal efkes een bezoekje brengen aan Torbole en de Sensa.

Hey Foost ik hoop jullie naar Zuid Amerika uitgestuurde berichtgever te worden :happydance:

Hier alvast nog een link met heel wat foto’s van “ginder”

https://cms.porsche-clubs.com/PorscheClubs/pc_chile/pc_main.nsf/web/266700D22A7D336AC1257FA000123454

Dag Sensa, in Chili is Het world wilde web ook beschikbaar denk ik dan zo.
                              Het beste gewenst aan de andere kant maar ik hoop wel nog nu en dan iets van je te lezen op het P forum hier…

Okido voor de SAT (Sensa Arrividerci Tour) gooien we de agenda wel om. Idem leggen we de handdoekjes klaar 🙄 24 of 25/06 joehee drink wel beter na dan voor de rit :happydance:

Ik ben blij dat je schrijft “onze” agenda!!!! Zonder Uw lieve TOTMBO … moest ik er toch even over nadenken :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Vandaag verder weinig tijd, maar we zullen eens een nieuw topic gaan open hieromtrent :first:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 48)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.