Sensa vertrekt naar het einde van de wereld.

Home Forum Porsche Uitstappen Sensa vertrekt naar het einde van de wereld.

• Maker
    Discussie
  • Morgen wordt het binnen onze organisatie officieel bekend gemaakt…Sensa gaat verhuizen naar Chile.

Vergeet (bijna) alles wat je weet over Zuid Amerika. Chile is anders dan Peru, Argentinie, Bolivie, Brazilie, etc.

Chile staat economisch en maatschappelijk sterker dan al die landen. Het land heeft bv een wegeninfrastructuur die alvast rond de hoofdstad Santiago beter is dan in menig Europees land.

Waarschijnlijk heeft er ermee te maken dat reeds in de 19de eeuw een heleboel Zwitsers, Oostenrijker en Duitsers naar Chile zijn verhuisd. Destijds heeft de Chileense overheid ingezien dat die Duitstalige regio verder stond in de ontwikkeling van landbouw en industrie. Chileense delegaties zijn naar die Duitstalige regios gestuurd en hebben vele ervan overtuigd om uit te wijken naar Chile. In ruil kregen ze vele hectaren gratis grond die ze konden ontwikkelen.

Zijn er Porsches in Chile? Ja! Zie volgende post.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 48)
    • 24 of 25 /06 het staat hier al genoteerd in onze agenda :first: :first:

Het schijnt dat het in Salta altijd goed weer is! Ik ben er nog nooit geweest, maar dat zou binnenkort wel eens kunnen veranderen.

Ondertussen krijg ik van de collega’s in Peru het bericht dat er heel veel wegen zijn weggespoeld de laatste dagen en dat het vrachtvervoer stil staat. Bevoorradingsproblemen alom!

Maar nu korter bij huis : zaterdag 24/6 kan ook voor Mevrouw Sensa!!! Kom in in concurrentie op die datum met andere reeds geplande evenementen?

Een echte kenner ben ik niet, maar mijn vrouw reist heel graag en ik ga dus altijd mee :coolness: Drie jaar geleden waren we in Argentinië (Buenos Aeres, Salta, …) en we zijn over de Andes gereden naar Chile, met en 4×4. Het is gewoon hallucinant dat je op 5000m hoogte de grens oversteekt met de wagen. In Europa zijn de bergen niet eens zo hoog, laat staan dat je er met de auto over kunt 😀

[quote=”Bones” post=248723]Hey Sensa, succes met je verdere loopbaan. Chile is zeker een leuke bestemming en met schitterende mogelijkheden voor vakanties: met de auto de grens oversteken naar Argentinië op 5000 m hoogte in de Andes, Iguazo-falls, Patagonië, Vuurland, Peru, de zoutvlakten in Bolivië… Santiago is een schitterende uitvalsbasis. Eén tip: San Pedro de Atacama zou ik vermijden, dat is ondertussen een echte toeristenval geworden. In het Italiaans kom je in Zuid-Amerika ook al ver, meestal verstaan ze dat heel goed. Het verschilt niet zo veel van Spaans hé…
            Ben gezond jaloers.[/quote]

We hebben een kenner!!! Vooral dat je schrijft “met de auto de grens oversteken naar Argentinie” valt me onmiddellijk op. Ik las in de Porschist van vorig jaar een interview met de invoerder van Porsche in Chile. Porsche Chile organiseert 5 – 6 keer per jaar roadtrips. Ook zij rijden naar Argentinie. In Chile is de politie zeer streng en kijkt niks door de vingers. De Argentijnen daarentegen … .

In Lima (Peru) zal ik bijna wekelijks zijn, evenals in Bogota (Colombia). Naar 4 jaar hier op een stoel in Milaan, komt het reizen helemaal terug!
            Bedankt voor de tips!

Neem dan maar 24/06… (25 kan ik al niet 🙁 )

Woowwwww …. schrijf eens in in potlood … 24 of 25 juni

[quote=”Yellow Submarine” post=248766]Alleen spijtig dat het zover is, Sensa. Even in de P springen en op het einde van de dag al thuis of onder ons zijn zal er niet meer inzitten.

Misschien verlaat je Italië ook wel op het goede moment. Hedwig Zeedijk, correspondente voor oa VRT én gehuwd met een Italiaan, heeft Rome na 20 jaar verblijf de rug toegekeerd omdat ze haar kinderen niet wil opvoeden in een land dat nog veel corruptie, vriendjespolitiek en bureaucratie kent. Wat is jouw gevoel?[/quote]

Kort :

corruptie : de ambtenaren die ik ben tegengekomen in de 4 jaar dat ik hier zit : heel correcte, welopgevoede mensen.
                  vriendjespolitiek : ‘t zal wel zijn dat dat ook hier bestaat, maar voor een vriend doe je altijd wel iets meer he
                  bureaucratie : ‘tja, in Belgie al eens een bouwvergunning aangevraagd??

Maar, belastingontduiking is hier nog een nationale sport …

Ik ken Hedwig Zeedijk, noch haar situatie, niet persoonlijk maar ik kan me wel voorstellen dat ze door haar job veel meer exposure heeft aan de door haar opgenoemde items. Ik “als gewone man” heb daar niet zoveel van gemerkt. Ze verwijst blijkbaar naar haar kinderen : hier kan ik mij wel iets bij voorstellen. Goed onderwijs (zoals het in Belgie wordt gegeven) is duur. Ik heb collega’s die meer dan 1000 euro per maand betalen om hun kinderen naar het Italiaans privaat onderwijs te sturen. In de lagere en middelbare scholen van het gemeenschapsonderwijs … zijn er zelfs nog geen computers, brengen de kinderen letterlijk het toiletpapier mee naar school … .

Dus … als mensen geen belastingen betalen … is er ook geen geld voor degelijk onderwijs … We vergeten veel te veel dat we in Belgie en de ons omliggende landen wonen in een gebied dat bijzonder gepriviligeerd is in de wereld. Het is niet voor niks dat het voor vele mensen een droom is om daar naartoe te trekken. In dat gebied wonen 400 mio mensen, nog geen 10% van de wereldbevolking…

Kijk ook eens hier : http://worldhappiness.report/

goed plan Sensa !
                    bij gebrek aan beter heb ik nog roadbooks die daar in de buurt vertrekken/passeren en die dus mits geringe aanpassingen kunnen dienen:
                    eentje met vertrek aan de kapittelberg in herselt, eentje met vertrek aan café den ijzer in blauwberg en nog eentje met vertrek aan het Schulensmeer in Linkhout.
                    als jij een datum prikt, dan zorgen wij hier in belgie voor de rest.

Hela mannen, vooreerst bedankt voor de mooie woorden maar … ‘t is niet omdat ik tijdelijk verhuis naar de andere kant van de wereld dat ik er niet meer zal zijn he!!!

We blijven ons huis in Belgie gewoon aanhouden. De verbouwplannen zijn klaar om extra plaats te maken in de garage om de 997 en de 964 voor een groot deel van het jaar te stallen. Hopelijk zijn de werken nu klaar tegen eind juni/begin juli want dan zouden we moeten verkassen.

De 964 moet ik nu nog snel Belgisch maken, voor de 997 heb ik tijd tot juni.

Misschien moet ik de 964 wel tijdelijk ergens onderbrengen. Heeft er iemand ervaringen met het Oldtimerhotel in Genk? http://www.oldtimerhotel.be/genk/

Misschien moeten nog wel iets organiseren eind juni, begin juli. Heeft er iemand een rondritje liggen in de buurt van het klaverblad in Lummen? Ik ga echt niet de tijd hebben om te gaan verkennen en een roadbook te maken. Een drankje bij mij thuis op het terras krijg ik wel georganiseerd!

En niet vergeten :

Sensa10jaargarantie.PNG

F

We zullen je missen Sensa…. zelfs al zag je er lang niet zo ‘gelikt’ uit als die laatste deerne 😉

XXX

sensa11.jpg

Ik heb de indruk dat ik moet stoppen, mijn zoekopdracht is aan het vervagen of er is iets anders aan de hand :engeltje:

XXX

sensa9.jpg

sensa10.jpg

XXX

sensa6.png

sensa7.jpg

sensa8.jpg

XXX

sensa4.jpg

sensa5.jpeg

sensa5.jpg

XXX

We gaan ‘m missen de SENSA
                                  Ik ga ‘m overal zoeken (en precies véél tegenkomen)

SENSA1.jpg

sensa2.jpg

sensa2-2.jpg

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 48)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.