Sensa vertrekt naar het einde van de wereld.

Home Forum Porsche Uitstappen Sensa vertrekt naar het einde van de wereld.

• Maker
    Discussie
  • Morgen wordt het binnen onze organisatie officieel bekend gemaakt…Sensa gaat verhuizen naar Chile.

Vergeet (bijna) alles wat je weet over Zuid Amerika. Chile is anders dan Peru, Argentinie, Bolivie, Brazilie, etc.

Chile staat economisch en maatschappelijk sterker dan al die landen. Het land heeft bv een wegeninfrastructuur die alvast rond de hoofdstad Santiago beter is dan in menig Europees land.

Waarschijnlijk heeft er ermee te maken dat reeds in de 19de eeuw een heleboel Zwitsers, Oostenrijker en Duitsers naar Chile zijn verhuisd. Destijds heeft de Chileense overheid ingezien dat die Duitstalige regio verder stond in de ontwikkeling van landbouw en industrie. Chileense delegaties zijn naar die Duitstalige regios gestuurd en hebben vele ervan overtuigd om uit te wijken naar Chile. In ruil kregen ze vele hectaren gratis grond die ze konden ontwikkelen.

Zijn er Porsches in Chile? Ja! Zie volgende post.

3 reacties aan het bekijken - 46 tot 48 (van in totaal 48)
    • Porschegarage : Ok
      wijn : ok
      Zon : ok

Het verleden… ik ben daar te gast voor een aantal jaar, ik moet mij gedragen, dus ik ga aldaar mijn mening (voor zover een buitenlander in staat is er eentje te hebben) niet verkondigen. Wat ik wel kan schrijven is dat het nog altijd een “topic” is.

Een bezoek aan het “museo de rechos humanos” in Santiago is een aanrader. Behoorlijk beklijvende ervaring.

Of daar Porsche garages zijn zou ik niet weten ,maar als er veel Duitstaligen ronddraven is dat wel mogelijk zeker…ik weet wel dat hun wijn al niet de slechtste is :happydance: en de zon zal je er ook meer tegenkomen! En denk wel dat de Chilenen al genoeg gezien hebben in het verleden om te weten hoe het niet moet! Dus veel succes gewenst in alles dat je ginder van plan bent!! :coolness:

Bij dit filmpje bleef daarnet mijn hart bijna even stilstaan. Als je ziet alwaar ze de straat oprijden, zie je op de achterkant een gebouw met appartementen (soort terrasbouw). Het is niet onmogelijk dat we daar een appartement zullen nemen. Het ligt in een der buitenwijken van Santiago (La Dehesa) ik was daar al een paar keer aan de Porsche garage gepasseerd … maar nog niet binnengegaan… ik zal eerst maar eens Spaans gaan leren. Misschien dat Marc986 mij wat kan helpen…?

3 reacties aan het bekijken - 46 tot 48 (van in totaal 48)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.