Sensa(tioneel) uitwuiven – zaterdag 24 juni

Home Forum Porsche Uitstappen Sensa(tioneel) uitwuiven – zaterdag 24 juni

• Maker
    Discussie
  • Het idee en de belofte was reeds gepasseerd in de topic waarbij Sensa zijn vertrek naar Chili heeft aangekondigd.
    We organiseren op 24 juni een rondrit om en rond de valei van de zwarte beek met vertrek en aankomst in de geboortestreek van Ronny & Ann.

samenkomen aan het vertekpunt vanaf 13u00: showroom van het OPC te Paal adres: De Weven 6, B-3583 Paal-Beringen (GPS locatie Rijsselstraat 76)
    vertrek om 14u00 voor een rondrit van ong. 120 km
    gezamenlijk afsluiten met een drankje rond 17u00
    beperkt inschrijvingsgeld per auto (2 pers) waarvoor je een roadbook krijgt en het eerste drankje op de stopplaats.

we zeggen samen arrivederci lago di garda. meer info volgt …

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 72)
    • Beste Ronny (en Ann)
      Het was heel fijn nog even een namiddag samen te rijden, te ‘zwanzen’, te lachen, te tafelen, … voor je een nieuw avontuur tegemoet vliegt.
      Laat ons zeggen dat het roadbook uitdagend 😉 was. Maar dat lieten we niet aan ons hart komen. We waren er om tijdelijk afscheid te nemen, dat was ‘t belangrijkste.
      We wensen je een fijne tijd aan de andere kant van de wereld, maar hopen met z’n allen je over enkele jaren hier te lande, of ten minste toch in Europa, opnieuw te mogen begroeten.

Bedankt Deepee voor de organisatie, dat organiseren wordt al te vaak onderschat. :up:

Hey mannen en dames!

De verhuizers zijn het huis uit, het huis is terug een beetje proper, dus heel hoog tijd om jullie allen te bedanken voor de heerlijke zaterdagnamiddag en avond! Zowel mijn echtgenote als ikzelf hebben er oprecht van genoten!

Speciale dank aan Porsche Center Paal en heen bijzonder speciale dank aan Deepee om de organisatie in handen te nemen en een route uit te stippelen. Nogmaals RESPECT!!

Het was wel niet de gemakkelijkste route (volgens mij heeft Boxster Walter ze in omgekeerde volgorde gereden :mrgreen: ) maar we hebben wel gelachen. :first: :first:

Ik hoop dat er nu een iets rustiger periode aankomt zodat ik ook op het forum wat meer actief kan zijn. Vanaf morgen tot en met zondag nog eens naar Italie en binnen ongeveer 2 weken vertrekken we dan richting Santiago, (als mijn werkvisa in orde komt) maar ondertussen moet ik hier 2 auto’s zien warm te rijden.

Kunnen jullie nog voor wat zon zorgen, ik zal jullie op de hoogte houden van wat er op Porsche/auto gebied gebeurd in Santiago. We hebben alvast een appartement gevonden dat vlakbij de Porsche garage in Santiago/La Dehesa ligt.

Nogmaals BEDANKT aan alle deelnemers en sympathisanten. Erg gewaardeerd!!!

Tot binnenkort! (want mijn verhuis is maar tijdelijk!)

thx voor de foto’s, heb er spijt van.

(nog) geen tijd om de foto’s te bewerken, dus ik plaats HIER wat ruw beeldmateriaal voor de afwezigen. enjoy.

@ Ann, Ronny en de andere aanwezigen; ik hoop dat jullie allemaal minstens zoveel leute gehad hebben dan wij.
            het Italiaans avontuur is op een gezellige manier afgesloten en nu definitief omgezet naar fijne en hartelijke herinneringen.
            succes aan Sensa’s gehele gezin (en ook de achterblijvers) met het prachtige avontuur dat jullie te wachten staat daar in Latijns Amerika !!
            nogmaals bedankt :respect2:

sensarondrit.jpg

Toen werd het wel emotioneel…
              https://m.youtube.com/watch?v=6uUaTdYFTPg&gl=BE

XXX

Heb er zelf niet veel, Deepee zal er wel posten, daar twijfel ik niet aan :popcorn:
                Bedankt Deepee voor de tijd dat je er in gestoken hebt :respect2:
                Super gezellig met dank aan Rolly – DST – Bompa & Cedrik voor de ritjes :up: :up: :up:

20170624_141535.jpg

20170624_164018.jpg

Dag Italiaans Chileense vrienden, tot weldra

Zijn er geen foto’s genomen op het uitwuiffeestje :popcorn:

Wel, op gevaar af dat we ons moeten omdopen tot Houtforum: hout drogen voor je het verwerkt is een goed idee, maar dat speelt hier geen rol. Constructiemethode “stapelen” is archaïsch, ook al is dit opnieuw mode. Hout krimpt door droogte (zoals nu bij Gert, of binnen onze woonkamers door de verwarming) en zwelt door vocht. 10x meer in de breedte (richting van de jaarringen) dan in de lengte. En dit tot het hout biologisch dood is, dat is toch snel 100 jaar… :popcorn:

Daarom worden woningen als houtskelet gemaakt, niet als blokhutten.

[quote=”Bompa Lawijt” post=253195]… Organiseer volgende week een ( SOS Klus dag bij Gert ) onze bompa mag je al opschrijven als supervisor .[/quote]

ah ja, euh nee, want wat je zelf doet, doe je meestal beter … volgens Roger. :engeltje:

Ai das echt KL :bounce: :bounce:

FF off Topic : Gert ik veronderstel dat je geïmpregneerd hout gebruikt hebt dit is vaak nog vochtig of vettig best is dat je het 1 zomer laat uitdrogen alvorens er verf tegen te zetten , maar daar is het al te laat voor zie ik op de foto”s .
                        Een goede raad van een oude vos laat alles zoals het nu staat en probeer een week goed te ventileren poort vensters open je zal merken dat het hout gedeeltelijk zal terug komen , dan pas kan je terug wat krom is recht zetten en de eerste verflaag afschuren zodat die blaken terug kunnen ademen .

Organiseer volgende week een ( SOS Klus dag bij Gert ) onze bompa mag je al opschrijven als supervisor .

Ach, paar uren werk en ik kom er ene drinken tegen 5 uur…. :coolness:

Oesje Gert :wtf: da’s echt niet leuk 😕

Amaai Harley. dat is niet nijs :bounce: :bounce:

Wij zullen aan je denken als we zo iets na 5 zullen aankomen in de Raadzaal van

Torenhof bvba
                              Geneinde 1 – 2260 Westerlo
                              Tel.: 014/54.43.91 – Fax.: 014/54.95.11

maar nog beter is dat je afkomt!

Ik weet dat ik niet te veel mag wegnemen. De grote boosdoeners zijn de massieve kaders van de poorten. Het wordt precies met het uur erger. Ik kan ter hoogte van een hoek al gewoon naar buiten kijken. Het is aan weerszijden over nagenoeg de hele breedte waardoor eigen het bovenste deel van de garage en het dak loglomt van het onderste. Enkel nog vastgehouden door de 2 poortkaders en de achterste muur die nog goed is. (Geen ramen en deuren)
                                Enfin, denk eens aan mij als jullie zitten te genieten van al dat moois…

Volgende winter gaan die profielen toch terug uitzetten door de absorptie van vocht… Veel kans dus dat je spleten gaat krijgen tussen de profielen-muren en voornoemde kaders. :salut:

Massiefbouw is goed voor berghutten in de Alpen. Skeletbouw is beter!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 72)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.