Serieuze trillingen Porsche 993 4S

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Serieuze trillingen Porsche 993 4S

• Maker
    Discussie

• Pascal911
    Deelnemer

Hallo allemaal,

sinds enige tijd heb ik serieus last van zware trillingen,bijna onbestuurbaar, heel de wagen ‘schoddert’ dan,
      deze ontstaan bij de snelheid tussen de 60 en 80 km/u,als ik brusk afrem ,verdwijnt het stilletjes aan wel,maar komt telkens terug,zeer vervelend trouwens…wat zou dit heuvel kunnen zijn?
      grtz Pascal911.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
      • [i]…thx al voor de reactie,maar de remmen twijfel ik aan ,want hij doet het niet bij het remmen.
        En inderdaad ,velgen zijn er onlangs afgeweest, hij had het ervoor ook al ,maar nu 2keer erger …
        Grtz Pascal911 [/i]

Daarom de vraag of je dit ook hebt bij het afremmen en de vraag of de velgen er onlangs afgeweest zijn > klassieke oorzaken

Moet je idd niet verder zoeken , zoals Ghost zegt zal er een velg niet 100% correct opliggen.

Als ze het van te voren ook een beetje deed , zou ik wel eens laten uitbalanceren.

Al dat geschud is niet goed voor de rest van de ophangingsonderdelen , dan krijg je op den duur kosten aan de onderdelen die Wim opsomde.
        En met ne dure vibrator rondrijden is ook niet alles 😀

mvg, Guy

[quote=”Pascal911″ post=115266]…thx al voor de reactie,maar de remmen twijfel ik aan ,want hij doet het niet bij het remmen.
          En inderdaad ,velgen zijn er onlangs afgeweest, hij had het ervoor ook al ,maar nu 2keer erger …
          Grtz Pascal911[/quote]

Dan heb je misschien een wiel dat niet goed is gemonteerd, kan door vuil of oxidatie aan velg of wielnaaf scheef zitten op de wielnaaf. Je hebt toch geen velgen met van die kleine pasringen in het centergat, ik heb ooit zo een ring laten zitten en dan mijn winter velg erop gemonteerd, met slingeren van het wiel tot gevolg 😳 😳
          Terug demonteren en alles goed zuiver maken en de flens een beetje invetten en terug monteren.
          Kan je gelijk al eens voelen of de remschijven niet slepen door een rem die blijft hangen.
          Voel ook gelijk de speling op de ophanging dan.

…thx al voor de reactie,maar de remmen twijfel ik aan ,want hij doet het niet bij het remmen.
            Grtz Pascal911

Wim

Kan nog meerdere oorzaken hebben:
              Fusee, stuurkogel speling of ophangrubbers die eruit liggen.
              Maar ik denk in eerste instantie aan een remcup die niet soepel gaat en tegen de schijf (zachtjes) blijft drukken, en als de schijf dan een beetje krom is kan dit serieus trilling in de auto geven.

Dus gewoon even alles wat hierboven en door mij vernoemd is even checken.

In de eerste instantie denk ik dan , wielen laten uitbalanceren.
                Het onbalans van de velg zorgt ervoor dat je bij een bepaalde snelheid trillingen krijgt > ga je over het punt van de onbalans dan gaan de trillingen verminderen
                Dit kost bijna niets om te laten fixen
                Kan veroorzaakt worden door tegen een borduur te rijden of wanneer de loodjes van de velg zijn losgeraakt

Als het voelbaar is bij het afremmen > remschijven krom
                En dan gaat het geld kosten
                Oorzaak , lang remmen ( bergaf) of hoge snelheid 😉 of bij hete remschijven , plots afkoelen

Mvg, Guy

Toch nog even aan toevoegen > zijn je velgen onlangs eraf geweest ?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.