servo-olie

• Maker
    Discussie

• TomTurbo
    Deelnemer

hey iedereen
      ik zit met een klein probleemke
      mijn reservoir van mn sevo-olie is zo goed als leeg 😥
      kzit dus met een lek in mn circuit en weet enkel da het van rechtsvooraan komt 😕
      iemand een idee?veel voorkomende zaken ofzo?
      dan nog 2vraagjes

weet iemand welke servo-olie er origineel in een 944turbo zit want heb me laten wijsmaken dat er veel soorten servo-olie zijn en je het beste de originele gebruikt.
      excuseer mij als ik hier zever in pakskes zit te verkopen 😯

kan het kwaad als je zonder servo-olie rijdt?

alvast bedankt

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
      • het lek zit het stuurhuis en liep via een scheurtje in de stofkap naar buiten.
        ik had de sheur in de stofkap naar boven gedraaid om het product dat ik bij de olie heb gedaan de kans tegeven zijn werk tedoen.en het bleek tewerken want auto heeft 3dagen in mn garage gestaan zonder een drup te lekken.MAAR gisteren op het einde van mn vrij rijden op zolder vond ik dat hij zwaarder begon te sturen en bij controle stelde ik vast dat hij opniew lekt maar nu aan de andere kant 😕
        zal dus een nieuw stuurhuis worden

hey
          kan bijna niet anders want had voor deze warme dagen maar een heel klein plekje olie na soms 2weken stilstaan en vanaf die extreme warmte ist verergert.
          vandaag in panne gevallen met de camionette vant werk en mn probleem is uitgelegt aan de depanneur van v.a.b en die raade me aditief aan die je bij je olie moet doen en dit zou kleine lekjes dichten.
          heb al even gebeld naar een bedrijf in autoonderdelen en ze hebben dat op stock liggen
          dus het blijkt te bestaan 😉
          ik ga dit morgen halen en proberen en maar duimen dat het daarmee is opgelost. 😕
          mvg tom

zou het met servo-olie hetzelfde zijn als met sommige andere olieën, zoals in de vorkpoten; dat het bij zeer warm weer dunner/vloeibaarder wordt, en daardoor meer gaat lekken als er ergens een kleine opening is?

bedankt voor de tip cabrio wim zal ik zeker doen
              heb net de darmen gecontroleerd die vanaf het reservoir naar de servopomp gaan
              maar er zat geen scheur in,enkel misschien de koppeling rond de darm aan de pomp zat wat scheef dus missch wast da ❓ morgen olie ingieten en afwachten.
              als er nog olie lekt zalk moeten verderzoeken 😕

Wim

Gaat normaal automatisch. 💡
                Maar als je het sneller wilt en wilt zien wat het peil doet, dan moet je na het vullen de wielen volledig naar een kant draaien en daarna naar de andere kant, drukt hij al de lucht eruit, en kun je eventueel bijvullen.

al bedankt voor de reacties,ik ga morgen olie halen
                  ga straks is kijken of ik het lek vind want volgende week woensdag heb ik een cursus op zolder met sky-limits en zou deze toch graag volgen met de porsche.
                  iemand sugesties?moet je ontluchten bij het verversen van je servo-olie?

mvg tom

Hey Tom,

In principe is elke servo olie die voldoet aan de VAG norm goed.

grts,

rob

hallo,
                      het kan zeker kwaad om zonder servoolie te rijden!!!!!!!!!!!
                      als je alles wil weten over welke of hoeveel olie er in een auto moet,kijk dan op
                      http://www.kroonoil.com
                      daar vind je alles.
                      groeten franky

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.