Servopomp Stuk?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Servopomp Stuk?

• Dit onderwerp bevat 20 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren geleden door Gert.
  • Maker
    Discussie
  • Ik vermoed dat ik een probleem heb met de servopomp van de 944.
    Van zodra ik het stuur probeer te verdraaien klinkt er een sterk zoemend geluid.
    Ik kan niet echt zeggen of de servo in het geheel niet werkt maar ik vermoed dat het niet meer fameus is. Hoe kan ik zeker zijn dat het dat is?
    Olie is er nog in het bakje maar wellicht te weinig. Ik geloof dat er ergens een lek is. Er stonden in ieder geval veel luchtbelltejes op toen ik dit weekend er eens naar keek na het lawaai.

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • XXX

Wim is voor auot’s wat Hot Matijke voor iets anders is, een begrip :up:

Wim

:happy: :happy: tuurlijk wel.

ok bedankt voor de info. Zie je wel dat je ook nog nuttige reacties kan geven. :mrgreen:

Wim

Zoemend geluid komt omdat er te weinig olie in zit, en geeft door het draaien van de pomp lucht belletjes zoals je zelf al aanhaalde, dus pomp draait..
            Alles goed schoonmaken, bijvullen en kijken waar het lekt.

Servopomp is door riem aangedreven, versleten, te slap, enz.. Vooraan de 944, rechts onder. Uiteraard kan ook de pomp versleten zijn. of …

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.