Shorttrip Champagne

Home Forum Porsche Uitstappen Shorttrip Champagne

• Maker
    Discussie
  • Champagneweekend mooi ingezet. Deze morgen om 08.00u vertrokken en om 17.00u waren we er, exact 420 kilometer verder. Van opschieten gesproken. :engeltje:

Het is nu definitief; Belgie heeft de allerslechtste wegen ter wereld, zeg dat ik het gezegd heb. Ik had uit luiigheid, en te weinig tijd, een rit overgenomen vanuit Routeyou.com, vanuit Rotselaar naar de Champagne. Dit zijn routes gemaakt door motorrijders, voor motorrijders, maar dus ook voor snelle Porschejongens. :driver:

Ik heb de route pas gevolgd vanuit Hoei. Als ik de debiel te pakken krijg die deze rit uitgestippeld heeft zal het zijnen, of haren ,want ik vermoed dat het om een 87 jarige vrouw gaat met een Honda Shadow 250cc, besten dag niet zijn. :what: Honderdduizend putten en gaten in een 2 meter smal baantje tot aan de Franse grens. Maar wel, dat moet ik toegeven, enkele mooie plaatsjes gepasseerd waar je anders niet komt.

20151002_102124.jpg

20151002_103059.jpg

20151002_103121.jpg

20151002_103252.jpg

Vanaf dat we in Frankrijk komen veranderd de oertijd naar de moderne wereld en rijd ik over perfect geasfalteerde D-wegen tot waar we moeten zijn. Onderweg stoppen we aan een Routier restaurant waar we de dagschotel bestellen. Nergens ter wereld krijg je dan een menu voor een habbekrats die echt lekker is plus het nodige pichetje rosé erbij natuurlijk.

Ik had dit tripje in februari geboekt via Travelbird en het hotel niet gecheckt via andere kanalen op zijn kwaliteiten. Dom, dom, dom,…. we zitten in Fawlty Towers maar dan in de ergste graad. Ouder kan bijna niet, vergane glorie tot en met. Honderdduizenden euro kosten zijn hier.
    Ik zeg tegen mijn vrouw,” morgen na het ontbijt ben ik weg, doe wat je wil maar ik blijf hier niet”. Na een terrasje en het lekkere avondeten besluiten we om er het beste van te maken, onze kamer en de rest van het hotel is wel zeer proper en zoals gezegd, het eten best wel lekker. Escargots, rumssteak, kaasschotel en een crème brullée achteraf, met bovenal een champagne als aperitief en een flesje rood uit onze geliefde Provence bij de maaltijd.

Weet je wat? We worden te hard verwend, we hebben het allemaal veel te goed en als het dan eens niet goed genoeg is naar onze goesting zijn we te rap geneigd om de boel de boel te laten. Er zijn er meer dan genoeg die het veel slechter hebben en die dan zeer graag in Fawlty Towers zouden willen slapen.

Goeienacht en tot morgen.
    20151002_103506.jpg

20151002_150757.jpg

20151002_160211.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
  • XXX

Weer een mooi verslag en dito foto’s.
      Maar nu maken dat je nog wat verlof neemt en werk dat dakje maar snel af. 😀
      Dan kan je de afmetingen, tekeningen en tips snel delen :respect2:

:mrgreen:

[quote=”bladerunner” post=217892][quote=”Igordiver” post=217812]Alweer n fantastisch verslag. Al is aan gedacht om naar het oude circuit van Reims te rijden, garantie mooie plaatjes met de SC.
          [/img][/quote]

OK Igor, bedankt voor de info, handig nu ik terug thuis ben. :drink:

En euh….. ik heb een 3.2 Carrera, geen ordinair SC’tje :mrgreen: :mrgreen:[/quote]

Ben uit schaamte maar een paar dagen van ‘t forum weg gebleven :bounce: Hopelijk is deze “momentary lapse of reason” me vergeven.
          Maar toch genoten van je verslag 😀

Mooie roadtrip !

Mooie foto’s.
            Mooi verslag, zeer leuk om lezen.

Fijn dat je ons laat meegenieten van jullie shorttrip.

Thanks.

Mooi verslag, ik heb er van genoten :applaus:

manuel.jpg

Sorry aan de moderators voor al dat quoten. 🙁

Dag 3

Tot onze grote spijt verlaten we Fawlty Towers. Basil maakt onze rekening en vraagt of we een mooi weekend gehad hebben. Als ik hem vertel dat zijn hotel één grote puinhoop is en dat ik het volgende keer, als ik in de buurt ben, in brand steek maar dat zijn eten wel lekker is bekijkt hij mij op een manier alsof een koe merkt dat ze een aap gebaard heeft.

Nu moet je weten, ik heb dit eerder al geschreven, dat als wij op vakantie vertrekken mijn vrouw slechts één eis heeft en dat is een koffietje onderweg. Onderweg betekend, stoppen op de eerste plaats waar men een koffietje kan drinken. Ik kan daar best mee leven, dus, eerste plan is stoppen voor een koffietje. We vertrekken om 9.00u en het eerste terrasje, of zelfs maar cafeetje, komen we tegen om 12.30u. Jawel, drie-en-half uur en 180 km later. Na een ritje binnendoor richting België kom je niets anders tegen dan eindeloze velden en dorpjes waar geen kat buiten komt, alsof het spookdorpen zijn, heel af en toe een eenzame ziel die naar de bakker is geweest, god weet waar want ik zie nergens een bakker, en die ons dan bekijkt alsof wij met het allernieuwste model tractor rijden want ik zie bijna alleen maar tractors in deze streek. En de tractors hier zijn enorm groot, ik wist niet dat er zo’n grote tractors bestonden.

1-2.jpg

2-2.jpg

20151004_110454.jpg

De wegen zijn mooi aangelegd en onderhouden, we komen zeer mooie plaatsen tegen, ook ruïnes zoals die van Chateau de Fer, hier is blijkbaar ook een hotel en volgens Google echt wel de moeite maar ook veel duurder dan Fawlty Towers. Op de parking merk ik een rotsblok op die rond een boom groeit, vreemd.

20151004_094546.jpg

20151004_094602_001.jpg

20151004_094744.jpg

Op zondag wordt er veel gejaagd in deze eindeloze vlaktes en dat horen we ook. Als we ergens stoppen horen we schoten en toeters of trompetten, ik weet niet hoe zoiets heet, van jagers. Ik heb medelijden met de mooie reetjes en ander wild dat hier hoogstwaarschijnlijk op een zondagmorgen aan zijn einde komt.

We rijden meestal over de D-wegen en plots, alsof Mart een vriend gestuurd heeft, komen we deze tegen. Gelukkig kan ik hem snel voorbij voordat mijn bloeddruk begon te stijgen, en mijn dokter heeft mij nochtans opgedragen om mijn bloeddruk onder controle te houden. Ok Doc, maar dit lukt niet als ik mobilhomes of caravans of trekdinges op mijn weg tegen kom.

20151004_121041.jpg

We hebben een gemiddelde van 45km/u tot we ineens op een weg komen als een circuit. Niemand voor mij en geen tegenliggers gedurende 15 kilometer, puur genieten.

20151004_121806.jpg

In Givet, aan de grens, stoppen we dus op het eerste terrasje en eten tegelijk iets, de dagschotel is een ragout van vers geschoten ree met frietjes. Prijs 8.80€, Ok, laat maar komen en een pichetje wijn erbij, lekker.

We rijden België binnen en rijden binnendoor, over totaal versleten banen, tot in Hoei en daar gaan we de autostrade op naar huis.
                Mijn hond, Jack de Russel, is zoals vorige keer enorm blij dat we terug zijn en dat maakt dat wij ook blij zijn om terug te zijn en de avond in ons eigen, enorm groot, bed te kunnen slapen.

Van de grote champagnehuizen weg blijven . De eerste keer ook die fout gemaakt en daar veel te dure champagne gekocht. Na enkele trips en vooral veel goede tips verschillende lokale champagneboertjes bezocht. De laatste keer in augustus zelfs de achterste zetels van de pana moeten plat leggen om te kunnen laden. En vooral proeven is gratis en als je niet op past ga je daar in vrij dronken toestand buiten.

Om te logeren : Hostellerie La Briqueterie, Château de Fere en Château d’Etoges
                  Lokale betere boerkes: Champagne Hénin-Delouvin (22 Quai du Port, 51160 Ay), Diogène Tissier et Fils (10 Rue du Général Leclerc, 51530 Chavot-Courcour) en Champagne Pierre Leboeuf (11 Rue Saint-Vincent, 51160 Ay).

Een absolute topper zou Champagne Bartnicki Père et Fils (22 Gr Grande Rue, 10250 Gyé-sur-Seine) zijn. Die staat al op de agenda voor de volgende trip (en dan hopelijk met een 991.2).

[quote=”snoer 964″ post=217732] ( we gaan je op de duur nog betalen om op reis te gaan en een verslag te posten ) .[/quote]

Schitterend idee! :first:

[quote=”Mikey” post=217709]Hey Luc amuseer jullie op deze trip.
                      Graag had ik de route gekregen, kan je mij dezebezorgen aub?[/quote]

Marc, ik kan je de routes bezorgen, geen probleem, maar deze zijn aangemaakt via Mapsource en ik vrees dat je dit programma moet hebben om ze te kunnen zien. 🙁

[quote=”Rufie” post=217755]Leuk verslag. Dat kasteelke ziet er op de foto’s nochtans verzorgd uit..[/quote]

Het kasteeltje ziet er zeker leuk uit maar spijtig genoeg was dat niet onze verblijfplaats maar dit hieronder.

20151004_091413.jpg

20151004_083738.jpg

20151004_090007.jpg

20151004_090038.jpg

20151004_090050.jpg

[quote=”Igordiver” post=217812]Alweer n fantastisch verslag. Al is aan gedacht om naar het oude circuit van Reims te rijden, garantie mooie plaatjes met de SC.
                          [/img][/quote]

OK Igor, bedankt voor de info, handig nu ik terug thuis ben. :drink:

En euh….. ik heb een 3.2 Carrera, geen ordinair SC’tje :mrgreen: :mrgreen:

[quote=”stekki” post=217797]Zeer leuk leesvoer 😀 . Vraagje, nam je daar bewust twee parkeerpaatsen in beslag op één van je foto’s? :mrgreen:[/quote]

Neen hoor, gewoon in het midden van de baan, dat mag toch als je met een Porsche rijd? 😕

[quote=”Wout_RS” post=217777]Tof verslag! Bedankt om dit te delen.

Een vraagje ivm Routeyou, kan je daarmee dus gemakkelijk route’s uitstippelen zonder grote banen te berijden?
                              Want zo’n app / programma zoek ik nog om eens een ritje te doen van hier naar daar maar dan echt overal binnendoor.[/quote]

Geen idee hoe Routeyou werkt, ik heb er enkel wat bestaande routes bekeken en diegene die mij aanstonden heb ik gekopieerd en gedownload via Mapsource. Dit is een programma van Garmin waarmee ik wel mijn routes mee uitstippel.
                              Ik gebruik een Garmin Zumo 550 van 10 jaar oud maar het programma Mapsource dat erbij hoort werkt prima.

LINK naar Routeyou waar ik mijn routes uitgehaald heb

Alweer n fantastisch verslag. Al is aan gedacht om naar het oude circuit van Reims te rijden, garantie mooie plaatjes met de SC.

“van terrasjes hebben ze hier nog nooit gehoord”

Volgende keer een tafeltje en een zak aardappelen mee … :mrgreen: :driver: :drink:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.