Shorttrip Champagne

Home Forum Porsche Uitstappen Shorttrip Champagne

• Maker
    Discussie
  • Champagneweekend mooi ingezet. Deze morgen om 08.00u vertrokken en om 17.00u waren we er, exact 420 kilometer verder. Van opschieten gesproken. :engeltje:

Het is nu definitief; Belgie heeft de allerslechtste wegen ter wereld, zeg dat ik het gezegd heb. Ik had uit luiigheid, en te weinig tijd, een rit overgenomen vanuit Routeyou.com, vanuit Rotselaar naar de Champagne. Dit zijn routes gemaakt door motorrijders, voor motorrijders, maar dus ook voor snelle Porschejongens. :driver:

Ik heb de route pas gevolgd vanuit Hoei. Als ik de debiel te pakken krijg die deze rit uitgestippeld heeft zal het zijnen, of haren ,want ik vermoed dat het om een 87 jarige vrouw gaat met een Honda Shadow 250cc, besten dag niet zijn. :what: Honderdduizend putten en gaten in een 2 meter smal baantje tot aan de Franse grens. Maar wel, dat moet ik toegeven, enkele mooie plaatsjes gepasseerd waar je anders niet komt.

20151002_102124.jpg

20151002_103059.jpg

20151002_103121.jpg

20151002_103252.jpg

Vanaf dat we in Frankrijk komen veranderd de oertijd naar de moderne wereld en rijd ik over perfect geasfalteerde D-wegen tot waar we moeten zijn. Onderweg stoppen we aan een Routier restaurant waar we de dagschotel bestellen. Nergens ter wereld krijg je dan een menu voor een habbekrats die echt lekker is plus het nodige pichetje rosé erbij natuurlijk.

Ik had dit tripje in februari geboekt via Travelbird en het hotel niet gecheckt via andere kanalen op zijn kwaliteiten. Dom, dom, dom,…. we zitten in Fawlty Towers maar dan in de ergste graad. Ouder kan bijna niet, vergane glorie tot en met. Honderdduizenden euro kosten zijn hier.
    Ik zeg tegen mijn vrouw,” morgen na het ontbijt ben ik weg, doe wat je wil maar ik blijf hier niet”. Na een terrasje en het lekkere avondeten besluiten we om er het beste van te maken, onze kamer en de rest van het hotel is wel zeer proper en zoals gezegd, het eten best wel lekker. Escargots, rumssteak, kaasschotel en een crème brullée achteraf, met bovenal een champagne als aperitief en een flesje rood uit onze geliefde Provence bij de maaltijd.

Weet je wat? We worden te hard verwend, we hebben het allemaal veel te goed en als het dan eens niet goed genoeg is naar onze goesting zijn we te rap geneigd om de boel de boel te laten. Er zijn er meer dan genoeg die het veel slechter hebben en die dan zeer graag in Fawlty Towers zouden willen slapen.

Goeienacht en tot morgen.
    20151002_103506.jpg

20151002_150757.jpg

20151002_160211.jpg

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
    • Zeer leuk leesvoer 😀 . Vraagje, nam je daar bewust twee parkeerpaatsen in beslag op één van je foto’s? :mrgreen:

mooi verhaal en foto’s luc
        geniet er samen lekker van!
        :drink:

Tof verslag! Bedankt om dit te delen.

Een vraagje ivm Routeyou, kan je daarmee dus gemakkelijk route’s uitstippelen zonder grote banen te berijden?
          Want zo’n app / programma zoek ik nog om eens een ritje te doen van hier naar daar maar dan echt overal binnendoor.

Leuke tip ivm Bergère. :up:

Leuk verslag. Dat kasteelke ziet er op de foto’s nochtans verzorgd uit..

:respect2: je literair talent maakt het hier weer heerlijk genieten!

20151003_173911.jpg

20151003_174423_001.jpg

20151003_174519_001.jpg

20151003_174551.jpg

Dag 2

Ik ben 1.78m groot wat een normale lengte is volgens mij, doch ons bed, eentje uit rotan, is slechts 1.70m zodat mijn voeten tot aan mijn enkels buiten het bed hangen. In de middeleeuwen waren de mensen dus echt kleiner. Rotan meubilair dus op onze kamer, deze keer geen Eames, Arne Jacobsen of Corbussier maar rotan. Ooit in lang vervlogen tijden massaal ingevoerd maar nergens, behalve hier in de Champagne hebben ze het nog.

Heel de nacht koude voeten gehad en slecht geslapen en wat vraag Basil Fawlty s’morgens? “Bonjour monsieur, bien dormir?” met een smile tot achter zijn oren. Ik vraag me af of ik nu zijn knieschijven breek of morgen als we vertrekken. Net als ik mijn mond wil open doen om hem te vertellen hoe pijnlijk gebroken knieschijven zijn komt mijn vrouw tussenbijde en zegt ze “Oui Oui, ca va.” Mijn vrouw ziet aan mijn uiterlijk wat er gaat komen en dan grijpt ze altijd, verstandelijk, in.

Het ontbijt maakt weer alles goed en bovenop verkondigd Basil dat hij zomaar, gratis wel te verstaan, een bezoekje geregeld heeft in een Champagnechateau. Kijk eens aan. Wel zegt hij er bij dat we best ter plaatse geen Champagne moeten kopen want dat hij ze in zijn hotel te koop aanbied voor 2 euro minder per fles, van een vertrouwensband gesproken tussen hotelier en de wijnbouwer.

Het bezoekje met uitleg en degustatie was best wel interessant en ik koop ter plaatse, bij de wijnboer dus en niet bij Basil, 3 flessen extra Brut voor 14,90€ per fles want de man had echt wel zijn best gedaan en alles laten proeven, gratis dan nog. Basil kan de pot op.

20151003_173726.jpg

20151003_173851.jpg

Ik heb geleerd hoe groot de Champagnestreek is en dit is best wel iets, ik heb het niet juist onthouden maar het moet ongeveer één vierde van België zijn. Wel, we hebben hier ondertussen toch al een 400 tal kilometer rondgereden en ik moet zeggen, van terrasjes hebben ze hier nog nooit gehoord. We vinden er welgeteld één, dit terrasje is dan ook nog gelegen in het mooie dorpje Hautvillers. Dus op zoek naar een terrasje in de Champagne, Hautvillers. Natuurlijk zijn er nog wel enkel in Epernay, waar we s’middags iets eten maar meer dan 3 heb ik er in heel Epernay niet gezien. Over heel Mol, in mijn gemeente dus, zijn er ongeveer een honderdtal.

Ook heb ik een tip indien je graag een betaalbaar glaasje champagne drinkt van hoge kwaliteit. Op de Avenue de Champagne in Epernay liggen de grootste champagnehuizen zoals daar zijn, Moët en Chandon, Laurent Perrier, Mercier, en ga zo maar verder. Ook Bergère is er gelegen, een zeer lekkere champagne voor een schappelijke prijs. Ze hebben een mooi gebouw met bijhorend terrasje en launchstoeltjes waar je kan degusteren. Een glaasje degustatie van eender welke soort kost 5€, maar het zijn glaasjes van 15cl. Overal in de streek, op café en ook hier in het hotel betaal je voor een banaal glaasje champagne van 15cl minstens 6,50€ en bij Bergére dus maar 5€. Ook bij Bergére koop ik een kartonnetje.

20151003_132936.jpg

20151003_164152.jpg

20151003_164351.jpg

Het ritje van vandaag was niet zo lang maar wel mooi en onderweg kwamen we deze tegen.

20151003_173326.jpg

20151003_173431.jpg

20151003_173450.jpg

Voila, nu naar beneden en eten, zien wat Basil klaargemaakt heeft. Ik hoop voor hem dat het net zo lekker is als gisteren.

Tot morgen.

Eerst effe wat vragen beantwoorden.

@floere
                      ; Ik ben niet van Rotselaar of omgeving, ik ben van de mooiste gemeente van’t land, Mol 😎 , ik heb de route via Routeyou.com waarop een route stond vanuit Rotselaar, waarschijnlijk gemaakt door een inwoner van Rotselaar, maar ik ben via de autostrade tot in Hoei gereden en daar de route opgepikt.

@funny
                      , ik weet niet of jullie hier reeds gereden hebben want ik was er niet bij. Het is ergens achter Hoei.

@Mickey
                      ; Als ik thuis ben zal ik proberen de routes door te sturen want van hier uit is iets ddor sturen kommer en kwel, meer geen internet dan wel, dit alles posten duurt kweet niet hoe lang.

@Mart
                      ; Het moet lukken want daarstraks zag ik vanuit de verte een mobilhome staan in het midden van een wijngaard met errond een tafeltje met het hele gezin. Of het Hollanders waren kon ik niet zien maar aan de zak aardappelen dat ze bij hadden vermoed ik van wel. 😉 😉

Volgend vakje het verslag van vandaag. :coolness:

Als je nu effectief vanuit Rotselaar vertrokken was, dan had alles waarschijnlijk veel beter geweest! Zeer mooie streek, alhoewel ik de wegen wel niet noodzakelijk kan aanbevelen 😀

Leuk om dit weer te posten ( we gaan je op de duur nog betalen om op reis te gaan en een verslag te posten ) . Geniet maar van jullie hotel en de mooie streek en de wegen , het is rapper afgelopen dan je wil zulke reisjes .
                          Nogmaals bedankt voor dit mooie verslag .

Hey, ziet er inderdaad een mooie streek uit.
                            Enjoy your driving, ben zelf ook al naar de champange geweest.
                            Je bent vertrokken vanuit rotselaar schrijf je, woon je d’er ook?
                            Indien ja zijn we buren!
                            grts floere.

:applaus: Het weer zit goed in ieder geval. Geniet ervan!

Ben je nog geen Ollanders, sleurhutten, Berlingo’s of locale marktjes tegen gekomen? :mrgreen:

download.jpg

Geniet ervan !
                                  Prachtige foto’s en verhaal .
                                  Wat Fawlty towers betreft ,zolang het maar proper is ,is er niets aan de hand .
                                  Binnen enkele weken of maanden kijk je heel anders naar dit hotel ,het zal zijn van weet je nog ….
                                  Ik denk dat ik die weg aan dat kasteel herken .Zou het kunnen Pvb dat we daar voorbij zijn gekomen met De Porschisten ?
                                  Indien wel moet ik beamen dat je daar beter rond rijdt met een tractor dan met een Porsche 😥

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.