- Dit onderwerp bevat 34 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 1 maand geleden door .
-
Discussie
-
3 oktober 2015 om 01:04
Champagneweekend mooi ingezet. Deze morgen om 08.00u vertrokken en om 17.00u waren we er, exact 420 kilometer verder. Van opschieten gesproken. :engeltje:
Het is nu definitief; Belgie heeft de allerslechtste wegen ter wereld, zeg dat ik het gezegd heb. Ik had uit luiigheid, en te weinig tijd, een rit overgenomen vanuit Routeyou.com, vanuit Rotselaar naar de Champagne. Dit zijn routes gemaakt door motorrijders, voor motorrijders, maar dus ook voor snelle Porschejongens. :driver:
Ik heb de route pas gevolgd vanuit Hoei. Als ik de debiel te pakken krijg die deze rit uitgestippeld heeft zal het zijnen, of haren ,want ik vermoed dat het om een 87 jarige vrouw gaat met een Honda Shadow 250cc, besten dag niet zijn. :what: Honderdduizend putten en gaten in een 2 meter smal baantje tot aan de Franse grens. Maar wel, dat moet ik toegeven, enkele mooie plaatsjes gepasseerd waar je anders niet komt.
Vanaf dat we in Frankrijk komen veranderd de oertijd naar de moderne wereld en rijd ik over perfect geasfalteerde D-wegen tot waar we moeten zijn. Onderweg stoppen we aan een Routier restaurant waar we de dagschotel bestellen. Nergens ter wereld krijg je dan een menu voor een habbekrats die echt lekker is plus het nodige pichetje rosé erbij natuurlijk.
Ik had dit tripje in februari geboekt via Travelbird en het hotel niet gecheckt via andere kanalen op zijn kwaliteiten. Dom, dom, dom,…. we zitten in Fawlty Towers maar dan in de ergste graad. Ouder kan bijna niet, vergane glorie tot en met. Honderdduizenden euro kosten zijn hier.
Ik zeg tegen mijn vrouw,” morgen na het ontbijt ben ik weg, doe wat je wil maar ik blijf hier niet”. Na een terrasje en het lekkere avondeten besluiten we om er het beste van te maken, onze kamer en de rest van het hotel is wel zeer proper en zoals gezegd, het eten best wel lekker. Escargots, rumssteak, kaasschotel en een crème brullée achteraf, met bovenal een champagne als aperitief en een flesje rood uit onze geliefde Provence bij de maaltijd.Weet je wat? We worden te hard verwend, we hebben het allemaal veel te goed en als het dan eens niet goed genoeg is naar onze goesting zijn we te rap geneigd om de boel de boel te laten. Er zijn er meer dan genoeg die het veel slechter hebben en die dan zeer graag in Fawlty Towers zouden willen slapen.
Goeienacht en tot morgen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.