Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 964 › Singer
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 4 maanden geleden door
Eric Gheuens.
-
MakerDiscussie
-
2 oktober 2013 om 11:06
Weet iemand hier of een Singer in onze contreien de baan op mag? Ik begrijp dat een Singer een serieus aangepaste 964 is, die zijn originele identificatie behoudt en in de VS dus blijkbaar gewoon op de straat mag blijven rijden, maar is dat in Europa en meer specifiek in België ook het geval? Ik vermoed dat, met onze specifieke keuringsregels, dat wel eens een probleem zou kunnen zijn.
-
MakerDiscussie
-
Klopt natuurlijk wel, een Singer is een collectiestuk en je moet er echt wel wat tegenaan gooien. Eerst de lotto winnen is alvast een strak plan voor de meeste onder ons, mijzelf incluis 🙂 . Maar als je kijkt wat die gasten allemaal doen om een 964 te transformeren naar een Singer (http://singervehicledesign.com/), dan snap je die prijzen wel. Alleen al het met het carbon-koetswerk, op de deuren na, ben je waarschijnlijk een bedrag kwijt dat volstaat om enkele 964’s te kopen. Verder worden alleen exclusieve stukken, vaak speciaal ontwikkeld voor Singer, gebruikt en alles is handwerk :respekt:
Blijft bij dromen en kwijlen dus …Ik vind die Singer bakskes ongeloofelijk mooi, kunstwerkjes soms. Maar 300.000 EUR ? Komaan zeg ! Bedenk je eens welke alternatieven je daarmee uit je hoge hoed kan toveren !
Dat wordt toch enkel gekocht door mensen waarvoor 300.000 EUR effectief kleingeld is en met een collectie wagens van hier tot in tokio ?!
Keuring voor dagelijks gebruik lijkt mij Russische roulette elke keer. Remmen, ophanging, motor, versnellingsbak, rolkooi, er is geen regel die niet gebroken is. Mijn in geval van lotto-winst-plan: effe wachten en een 1989 C4 kopen, als oldtimer inschrijven, als ik de plaat heb op het vliegtuig zetten, terugkrijgen en nooit meer keuring.
[quote=”deepee” post=144444] mijn gedenking dus: een singer op basis van een 964 die standaard uitgerust was met 2 airbags …[/quote]
… de eerste 964’s hadden geen airbags 💡
Als je naar de Singer kijkt, zie je (gelukkig) ook geen knielijst – die bij de 964 Type II een stuk lomper is dan bij de airbag-loze 964 Type I ..
@deepee in je bijlage staat oa ook ‘wijzigingen aan het remsysteem’. Volgens mij blijft er in een Singer niets over van het remsysteem van de 964. Je moet dan al wel heel veel geluk hebben om ermee door de keuring te geraken.
[quote=”porsche” post=144447]Geen probleem hoor.
Ik had destijds in mijn 996, die standaard airbag had, ook een sportstuur zonder airbag en daar is nooit 1 opmerking over gevallen. Geen kat op de TK die trouwens weet hoe een 964 over zijn bestaansjaren was uitgerust. 😀 ;)[/quote]het blijft jouw toevallige ervaring in één station zoveel jaren geleden. ik zou en zal hier op een publiek forum niet adviseren dat je er waarschijnlijk wel mee weg komt. tot je ermee tegen de lamp loopt want het is en blijft gewoonweg verboden.
[quote=”deepee” post=144444]ik heb eerste de tweede vid bekeken en mij viel meteen op dat er een sportstuurtje in staat zonder airbag. mijn gedenking dus: een singer op basis van een 964 die standaard uitgerust was met 2 airbags en die in belgie probleemloos door de technische controle geraakt ??[/quote]
Geen probleem hoor.
Ik had destijds in mijn 996, die standaard airbag had, ook een sportstuur zonder airbag en daar is nooit 1 opmerking over gevallen.
Een vriend van me heeft in zijn Cayenne model 2008 zijn multifunctioneel stuur ook vervangen door een sportstuur zonder airbag. Geen enkel probleem op de keuring hoor.
Maar owee als je claxon niet werkt. 😀Geen kat op de TK die trouwens weet hoe een 964 over zijn bestaansjaren was uitgerust. 😀 😉
ik heb eerste de tweede vid bekeken en mij viel meteen op dat er een sportstuurtje in staat zonder airbag. mijn gedenking dus: een singer op basis van een 964 die standaard uitgerust was met 2 airbags en die in belgie probleemloos door de technische controle geraakt ??
Attachments:Deze video’s (vooral de eerste met Chris Harris) laten zien waar die $300k ongeveer naartoe gaat. Ik denk dat zelf bouwen op dit niveau niet door veel mensen nagedaan wordt.
[video width=425 height=344 type=youtube]fJQ4hQSusjE[/video]
[video width=425 height=344 type=youtube]VdGRxZDHouQ[/video]
[quote=”Egheuens” post=144429] maar o zo mooi *luv[/quote]
Zelf (laten) bouwen 💡
Thx voor de informatie. Ik heb ondertussen wat verder ‘gegoogled’ en dan vind je inderdaad prijsindicaties beginnend bij 215K$ en sterk oplopend naargelang de motorkeuze en de opties die je aanvinkt. En dan moet je eigenlijk nog een 964 kopen en heen en weer naar California verschepen. Zéér prijzig maw :bounce: , maar o zo mooi *luv
Ik heb een maand geleden op een GT Event een Singer gezien met Belgische platen en met de eigenaar gesproken.
Volgens hem is het de enige die in België rond rijdt. Hij heeft hem in Duitsland gekocht bij een Porsche dealer en op dagdagelijkse platen gezet, dus ik vermoed dat het geen probleem is.
Singers bestaan in 6 types, zijn custom made en gezien het prijskaartje kan ik best geloven dat ze niet dikgezaaid zijn bij ons. De wagen die ik gezien heb had +- 12.000 km op de teller en heeft nog 295.000 euro gekost.
Vermits Singer werkt met de 911 tss. 1990 en 1994 zijn de wagens ook nog te jong om als Oldtimer in te schrijven. Uiteindelijk worden ze afgeleverd met de originele papieren en het is dat hetgeen telt voor de TK.
Het enige waar men naar kijkt zijn de toegelaten wiel en bandenmaten.
Singer gebruikt 225/45 x 17 voor en 275/40 x 17 achter Michelin Pilot Sport PS2 of 235/40 x 17 voor en 275/40 x 17 achter – Michelin Pilot Sport Cup.
De vering is conform dus daar maakt men ook geen probleem over.Alle verdere aanpassingen die Singer heeft uitgevoerd zijn mechanisch en dat is niet te zien, het visueel gedeelte zoals interieur en uiterlijk daar ligt men op de TK niet van wakker.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.