slecht optrekken

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 slecht optrekken

• Maker
    Discussie
  • Heeft iemand een suggestie waarom mijn 924 in elke versnelling schokt alsof er een bougie niet werkt?
    Ontsteking + kabels+bougies+delco kop zijn vervangen, iemand suggereerde dat het de benzinepomp zou kunnen zijn die af en toe hapert. Het gebeurt nl. alleen tijdens de 1e tien km wanneer de motor net warm is. De wagens staat wel buiten.. vochtigheid?
    1 van de suggesties was dat de benzinepomp niet genoeg voeding zou krijgen bij een half lege naftbak, maar het gebeurt ook bij volle, dus dat kan net m.I.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Wim

Ben niet echt een 924 man, maar onderstaande is volgens mij van groot belang als de motor warm niet lekker loopt.

Allereerst zou ik kijken of er nergens valse lucht aangezogen word, dit kan ook tot slecht lopen bij warme motor omdat het benzine lucht verhouding minder is, nadat de choke eraf is. K-tronic is daar erg gevoelig op.

Is dat niet het geval kun je best eerst de druk meten aan de K-jetronic verdeler, die moet 3,3 bar zijn.
      Verder checken of je luchtschuif de goede tolerantie opening heeft, of dat hij opnieuw moet afgesteld worden, dit dient te gebeuren met een voelmaatje, specs staan in de manual.

En anders, en dit is niet verkeerd bedoeld, de vraag eens op het 924/944 forum voor leggen.
      Daar zullen er zeker wel zijn die dit ook al eens voorgehad hebben.

klopt, eigenlijk is wordt het probleem wat erger nadat de motor (volgens de temperatuurmeter) dan net werm is (meter op 1/4).
        Ik weet wel dat de koudstart niet werkt…
        Waar moet ik dan naar kijken?
        (bern wel geen technieker, helaas..)

Wim

Dus als ik het goed lees is het net bij de overgang van koude naar warme motor, of niet.
          Als dat zo is zou ik als eerste denken dat er dan iets niet goed werkt op de inspuiting.
          Dus voeler die iets verkeerd doorgeeft en daardoor geen goede verbranding in de cilinder is.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.