Slecht starten warme motor bij korte stop?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Slecht starten warme motor bij korte stop?

  • Maker
    Discussie

  • Filip VDH
    Deelnemer

      Hallo,

      Ik ben nu zo’n dikke 2 jaar in het bezit van cayman 2.7(180 kw) 987 10/2006.
      Nog steeds zeer tevreden over de aankoop. Enig min puntje is:

      Als ik bij warme motor de wagen stil leg en dan zo’n 5 minuten later de wagen weer start. (bv snel bij de bakker om een brood of bij het tanken)
      Dan komt het vaak voor dat de motor zeer moeilijk aanslaat. Meestal moet ik eens stoppen met starten om dan opnieuw te proberen! Na een paar seconden start hij dan toch maar echt normaal klinkt het toch niet.

      Bij koude motor of na 15-20 minuten wachten met warme motor > geen enkel probleem.

      Wagen heeft in juni klein onderhoud gehad bij officiële dealer maar ik ben het daar vergeten melden.

      Iemand die ook dit probleem heeft? Of gehad?

      gr,

    6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • ok, dank u wel mannen voor de reacties. We zijn weeral wat slimmer.

        Zal het inderdaad best eens laten nakijken bij garage.

          Ik weet weinig over een Cayman maar zou aanraden om hem beter eens een keer laten uit te lezen.
          Er zijn heel wat zaken die een gelijkaardig probleem kunnen veroorzaken .
          Bv; het genoemde vaporlock ,een lekkende injector,starter,accu maar evengoed een temperatuursensor om maar te noemen.
          Bij meerdere hedendaagsere wagens moet de ECU een starttoerental van +- 200 rpm zien vooraleer hij mengsel inspuit .

            [quote=”luc993cabrio” post=147484]Heb mij laten vertellen dat de oorzaak te zoeken is bij de kabels van de alternator :salut: :salut: :salut:[/quote]
            Kan zijn en ze kunnen de spanningsval over de verschillende kabels uitmeten. Dus daar moet je geen onnodige kosten doen.
            Mijn 996 4S had het ook.
            Batterij vervangen: NOK
            Alternator vervangen: NOK
            Volgende op de lijst was de starter maar toen was ‘ie ineens verkocht…

              Bij mijn 944 heb ik dit ook ooit gehad, was toen ‘vapor lock’
              De terugslagklep in de brandstoftoevoerleiding was versleten, waardoor bij stilstaande warme motor de benzine opwarmt en er zich belletjes vormen in de benzine.

              Maar ne 944 is absoluut (en helaas voor mij) geen cayman 🙂

                Ik zou de batterij eens vervangen …

                  Heb mij laten vertellen dat de oorzaak te zoeken is bij de kabels van de alternator :salut: :salut: :salut:

                6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.