Slecht werkende K jetronic van US 911 SC van 83

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Slecht werkende K jetronic van US 911 SC van 83

  • Maker
    Discussie
  • Collega’s,
    Mijn SC gaat op en neer in toerental bij het koud starten. Mits het gaspedaal voor een minuutje lichtjes in te houden is het voorbij. Maar als hij dan warm is begint hij lichtjes zwart te roken en valt hij stil. Hij start direkt terug zonder enig probleem.
    Onder de passagierszetel zitten bij deze auto ook enkele regelunits. Als ik relais van 30A(oxygen relay) uittrek is het hele lamda controller systeem uitgeschakeld en draait de motor terug zeer proper. Maar natuurlijk heb ik dan minder vermogen en is idle toerental slechter regelbaar. Ik wil dit zo snel mogelijk oplossen.
    Volgende stappen zijn al vervangen om te testen.
    -WUR
    -ontstekingsmodule en bougies
    -lambdasonde
    -Enrichment relay 91161713101(bevind zich onder de zetel)
    -Lamba controller Unit 0280800 055 (Is op gestuurd naar Bosch-classic en er zijn geen fouten aan gevonden) (onder zetel)
    -druk in het systeem

    Zijn er mensen die nog een idee hebben.
    Dank bij voorbaat.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • je kan het ook met een volle tank , maar dan raad ik aan om er mee te gaan rijden

      bij halfvolle tank werkt de fuel cleaner sneller en efficienter ( je vindt een fuel cleaner in elke goede autoparts shop )

      Nogmaals ik spreek enkel uit mijn ervaring ; ik had soortgelijk probleem en het was opgelost

      Ik kan niet 100% garanderen dat jouw probleem met dit gaat opgelost zijn 😉 maar als je begint bij het begin , dan kan je stelselmatig andere factoren gaan uitsluiten
      Het kan ook enkel een vuile of aangeslagen lambdsaonde zijn die je systeem in de war brengt

      Ik gebruikte steeds deze

      0133791_l.jpg

        Danku,
        Ik ga een poging doen om het te controlleren.Spijtig dat ik de benzinetank juist vol heb gedaan.

          Ik had vroeger ook 2 K -jetronics Ford V6 2.8 K jetronic

          Zou het kunnen dat jouwe een KU – Jetronic is ? als je spreekt van lambasonde
          KU is de generatie tussen K en KE jetronic ( gemaakt voor de US markt o.a ivm emissies )

          Begin bij het begin :
          -gebruik een goede fuel cleaner en giet deze in de bijna lege brandstof tank en laat hem 10-15 min warm draaien ; je ziet allerlei vuil uit je uitlaat komen. is zeer goede middel om je injectoren te reinigen
          – check air flow meter ( de grote ronde klep achter je zwart gebogen rubber inlaat slang : als je hierop zachtjes duwt hoor je een zoemend geluid : inspuiting : bij niet draaiende motor , enkel kontakt aan
          – check ook of de airflow meter proper is , soms zit er serieus vuil ( afval benzine restanten ) aan de onderzijde : daardoor sluit hij niet goed af en kan je een onregelmatig draaien van de motor krijgen
          ) check alle vacuuum slangen , zoals Vandamme reeds bemerkte

          l

          123

              Je hebt volkomen gelijk, daarom ga ik zelf alles zo goed mogelijk alles na op vacuum lekken. Ivm met de frequentie valve, is deze makkelijk te chekken of te vervangen?(ik vermoed dat in deze omgeving nog niet alles is gecheckt)
              In ieder geval al bedankt voor het mee zoeken naar de panne. In de toekomst ga ik overschakelen naar een europese injectiemodule waar geen electronica aanzit . Electonica van 35 jaar oud zal het toch eens opgeven en de vervangstukken worden rariteiten.
              Johan

              123

                tja, als je garagist zegt dat het enkel maar de Lambda electronica kan zijn
                en Bosch classic zegt na controle dat de Lambda electronica goed is

                Dan moet er toch echt iemand verkeerd zijn

                  Ben zelf geen automonteur maar ga het zeker zo goed mogelijk nazien. Zou het wel straf vinden dat mijn garagist dit over het hoofd zou gezien hebben met al zijn ervaring. De wagen heeft een maand in zijn bezit geweest en hij beweerde dat het enkel nog in het lamdacontrole systeem . Maar van de controllers zijn geen nieuwe stukken te krijgen. Ik praat hier over bj 82 en 83. De vroegere systemen zijn eenvoudiger in bouw.

                  123

                    kan gewoon gemaskeerd worden door dat hij rijker staat.
                    beetje noodloop

                    hoedanook, in je lijst zie ik niks van temp sensor..
                    die moet je hoedanook eens testen, het heeft veel invloed op je injectie.. Als die dus niet werkt, of de draad is kapot.. gaat het nooit goed werken.

                      Als de O2 relais uitgetrokken is draait de motor goed. Dan zou je toch ook last moeten hebben van vacuum lekken of ben ik er naast.?

                      123

                        bij koude motor gaat de lambda regeling de O2 sensor negeren en 65% afgeven op de frequency valve.
                        Dat blijft zo tot de motor 15C is.

                        Als je temp sensor dus niet goed werkt, zul je dat niet hebben, en loopt je motor arm tot hij warm is.
                        voor de rest,
                        K-Jetronic : Vacuum lekken, Vacuum Lekken, Vacuum lekken.

                      10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.