slijten banden

Home Forum Porsche Talk slijten banden

• Maker
    Discussie

• stefan
    Deelnemer

Van de week mijn setje Turbo velgen eens gepoetst alvorens ik deze op stalling gezet heb, en toen viel mij eigelijk op dat de binnenzijde van de achterste (brede) banden feller versleten waren dan de buitenzijde, en de auto is nochtans uitgelijnd geweest toen die geplaatst zijn geweest een dikke 7000 km geleden, is dit normaal bij een elfje of scheelt er ergens iets dat nagekeken zou moeten worden?

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • tja die heb je hier op de boerenbuiten wel… :popcorn: 😀

Of ge rijdt te veel over “ezelsrugweggetjes”…. :happy:

Of ge rijdt te veel over “ezelsrugweggetjes”…. :happy:

Hallo X4, de slijtage aan beide banden is gelijk, dus zal het wel een “normaal” fenomeen zijn neem ik aan…. :engeltje:

Zou normaal zijn voor 997
                het heeft iets te maken met de standaard uitlijning van de 997: negatieve camber
                net iets te veel van het goede voor slijtage, maar het zou de handling bevorderen

Bij PC hadden ze gemeld, dat ik de slijtage van de banden aan de binnenkant diende op te volgen…makes sense gezien het voorgaande… :up:

natuurlijk moet de slijtage aan beide banden +/- gelijk zijn, indien niet is er iets loos met de ophanging en/of uitlijning

bijkomend: The harder you push the car, the faster the tyres wear…. :driver:

Het is de bedoeling dat de buitenkant in de bochten wordt versleten, beter uw bochtenwerk verzorgen, dan zullen de bandjes gelijkmatig verslijten. Indien niet, uw camber laten bijstellen.
                  :salut:

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.