Slippertje (met de Boxster)

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Crash Foto’s Slippertje (met de Boxster)

• Maker
    Discussie
  • Bocht in, bocht uit, een beetje 🙄 teveel gas bij het uitkomen van de bocht, tiptronic schakelt 2 versnellingen naar beneden en als resultaat :

[IMG]http://imageshack.us/a/img11/6707/24ik.jpg[/IMG]
    [IMG]http://imageshack.us/a/img5/9370/0j1f.jpg[/IMG]
    [IMG]http://imageshack.us/a/img801/1343/9wlk.jpg[/IMG]

Voor en achterbumper worden vervangen door

[IMG]http://imageshack.us/a/img546/5740/wf2g.jpg[/IMG]
    [IMG]http://imageshack.us/a/img12/2379/i9lu.jpg[/IMG]

Kleur en interieur zijn identiek aan mijn Boxster, dus ik kan me al voorstellen hoe hij er al zal uitzien na de herstelling.

Voorflank + draagarm achter reeds vervangen, andere velgen geplaatst (EX S2 velgen) (wielen moeten nog uitgelijnd worden).
    Setje originele achterlichten aangeschaft.

Achterkant zal voor de carrosier zijn.
    Naden van de deuren, voor- en achterklep zien er goed uit (waarschijnlijk dus draagstructuur niet verwrongen), toch voor alle zekerheid en veiligheid eens laten uitmeten.

Iemand een adres?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 50)
    • Ik vond de aftermarket kit’s wel mooi anders 🙂

Goed nieuws! :happydance:

En zeer goede keuze van de GT3 look bumpers te laten voor wat ze zijn. 😉 :up:

Volgende week is ze klaar.

Vandaag naar de garage geweest en bevestiging gekregen dat de wagen volgende week klaar zal zijn.

Historiek van de werken :

Zelf uitgevoerd
          – draagarm vervangen (FG Porsche)
          – radiator vervangen (ACC)
          – radiatorophanging vervangen (FG Porsche)
          – linker voorflank vervangen (FG Porsche)
          – linker voorlicht vervangen (FG Porsche)
          – wielkasten vooraan en achteraan vervangen (FG Porsche)
          – 2 x houder bumper vervangen (ACC)
          – voorbumper vervangen, model Boxster 986 2003 (ACC)
          – achterbumper vervangen, model Boxster S (ACC)

Achterflank links in één stuk aangekocht bij ACC in Zichem. (hebben het ter plaatse afgezaagd) 200€ ipv 1200€ aan nieuwe stukken.
          Wel nog de puntlassen moeten uitboren (2 uurtjes werk om alle stukken los van mekaar te krijgen, maar met plezier gedaan).

Na het vervangen van de draagarm >> uitlijning wiel geregeld (bij de beste afregeling stond het wiel nog scheef)

Wagen afgeleverd in de garage, uitgemeten op de meetbank met calipers (of hoe noem je dit) van Porsche.
          Chassis OK. Onderdelen van de ophanging achteraan losgemaakt, gecontroleerd en opnieuw gemonteerd. Alle wielen opnieuw uitgelijnd en OK bevonden (0.04°).

De garagist zijn tijd gegeven om de andere werken uit te voeren, ik had de wagen toch niet direct nodig.

Wagen wordt dinsdag in zijn nieuw jasje gezet. (zelfde kleur natuurlijk)

Op aanvraag van de zoon dan toch niet geopteerd voor de facelift met niet originele Porsche onderdelen en gekozen voor het origineel maar dan met een, volgens mij, mooiere smoel en kont.

Volgende week volgen de foto’s, nu alvast enkele foto’s van de bumpers.

Attachments:
          • IMG_0454.jpg
          • IMG_0456.jpg

Plat = Plat, ik geef het op … :mrgreen:

Illustratief, nog 2 platte Kevers!

imagesQ3D7ZC3O.jpg

[quote=”JoeBar_S2″ post=150155]Flat 4? [/quote]

Kever 😳

Flat 4? Welke bedoel je?

Wat lijken die Flat 6 en Flat 4 toch veel op mekaar he … je ziet ze ook zo weinig … :wtf:

[quote=”JoeBar_S2″ post=149953]was dat niet een 968 op de baantjes rond Francorchamps?

een ‘na’-foto :-([/quote]

Jep…dat was ‘m

Inderdaad….twee engeltjes denk ik…we zaten er met twee in, en nee….was een 968 cabrio.
                      Ik heb die volledig gestript want de kas was volledig krom, maar er waren uiteraard nog vele goeie onderdelen.
                      Zelf hadden we buiten wat schrammen….niks.
                      Zo’n Porsche zit erg stevig in mekaar.
                      Het voorraam heeft de klap goed opgevangen want maar 1 cm gezakt, alleen in het midden zat een diepe vouw.Zelfs de navigatie zat nog op de ruit en heeft het hele ongeval opgetekent tot in detail.
                      Een maand later had ik al een andere 968, die ik nu nog heb.
                      Voor de prijs die ik van de stukken heb gemaakt, heb ik de andere 968 gekocht.
                      De zilveren

DSCF0138.JPG

De blauwe

BILD0011.JPG

Jeetje man, engeltje op de achterbank denk ik, zal wel even natrillen zijn geweest :engeltje: !

Maar je hebt dus een Flat 6 gehad (cabrio)… :drink:

was dat niet een 968 op de baantjes rond Francorchamps?

een ‘na’-foto 🙁

@993 : ziet er inderdaad wat heviger uit, hoe is de huidige toestand van de *porsche ?
                              Geen letsels opgelopen hoop ik.

Dat viel nog goed mee….zelfs het dak ging nog open en dicht

IMG_4145.JPG

Maaruh, de boegies waren gelukkig nog goed 993? 😯

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 50)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.