Slippertje (met de Boxster)

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Crash Foto’s Slippertje (met de Boxster)

• Maker
    Discussie
  • Bocht in, bocht uit, een beetje 🙄 teveel gas bij het uitkomen van de bocht, tiptronic schakelt 2 versnellingen naar beneden en als resultaat :

[IMG]http://imageshack.us/a/img11/6707/24ik.jpg[/IMG]
    [IMG]http://imageshack.us/a/img5/9370/0j1f.jpg[/IMG]
    [IMG]http://imageshack.us/a/img801/1343/9wlk.jpg[/IMG]

Voor en achterbumper worden vervangen door

[IMG]http://imageshack.us/a/img546/5740/wf2g.jpg[/IMG]
    [IMG]http://imageshack.us/a/img12/2379/i9lu.jpg[/IMG]

Kleur en interieur zijn identiek aan mijn Boxster, dus ik kan me al voorstellen hoe hij er al zal uitzien na de herstelling.

Voorflank + draagarm achter reeds vervangen, andere velgen geplaatst (EX S2 velgen) (wielen moeten nog uitgelijnd worden).
    Setje originele achterlichten aangeschaft.

Achterkant zal voor de carrosier zijn.
    Naden van de deuren, voor- en achterklep zien er goed uit (waarschijnlijk dus draagstructuur niet verwrongen), toch voor alle zekerheid en veiligheid eens laten uitmeten.

Iemand een adres?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 50)
    • Minder leuk om te lezen Fab ,gelukkig geen gewonden .

PB

Yep dat is ’em, thx. :first:

[quote=”PatrickB” post=149625]Was die vraag aan mij gericht? :happy: :happy: :happy:

Mijn favoriete leverancier is Ebay, de fabrikant weet ik niet meer,
          enkel dat het een rode verpakking met het merk er 100’den keren in ‘t wit op gedrukt is. 🙄

Whishbone, lower control arm, coffin arm en suspension arm zijn enkele trefwoorden.[/quote]

Ik vermoed TRW
          dat is eerste leverancier van Porsche…

Heb het ook al meegemaakt…liep echter niet zo goed af.
            Een positief puntje….het is de duw die je nodig had om de veranderingen door te drijven.
            Gelukkig geen gewonden.
            BILD0137.JPG

PB

Was die vraag aan mij gericht? :happy: :happy: :happy:

Mijn favoriete leverancier is Ebay, de fabrikant weet ik niet meer,
              enkel dat het een rode verpakking met het merk er 100’den keren in ‘t wit op gedrukt is. 🙄

Whishbone, lower control arm, coffin arm en suspension arm zijn enkele trefwoorden.

onnodige quote gewist

En welke draagarmen raadt je dan ook aan?
                (merk, leverancier, …)

PB

Uit de bocht, Been there, Done that. :mrgreen:

Als ik je een raad mag meegeven, vervang in 1 keer alle draagarmen achteraan, is een zwak punt bij de Boxster. 😉

De volgende modificatie ga ik zeker al uitvoeren : Kickdown switch onderbreken. Selectieswitch toevoegen, zodat ik kan kiezen om de kickdown in(sport mode) of uit(safety mode) te schakelen.

Wreed! 😯

Stuurfoutje kan gebeuren tuurlijk, maar wel kwalijk lijkt me, als je zelf niet in control bent op het moment dat het spannend wordt.

Sterkte, dank voor delen, succes met de nieuwe look en de 2e ronde! :relaxman:

Draag armen zijn van aluminium en die breken inderdaad sneller dan bij een gewone wagen waar deze in ijzer zijn, voordeel hiervan is dat deze breken in plaats van de dragende structuur uit de haak te duwen, ik vervang dan liever zo een triangel dan dat ik moet trekken aan het chassis om het weer goed te krijgen :relaxman:

WTF 😯
                          Draagarm begeeft wel snel moet ik zeggen ❓
                          Succes met de herstelling!

gelukkig geen gekwetste en die deuk komt er wel uit 😉

dat onverwachte moment dat hij begint te schuiven is bijna een bliksem inslag.
                            een tijdje geleden ook op een rechte (beetje natte) baan en een heel klein beetje te veel op de gas gegaan en ja dwars ging hij maar gelukkig dat ik het gewend ben van vroeger want anders :bounce:
                            is het nu een automaatje of een oudje
                            it is always a surprise
                            but it is love for the car and the power

Gecrasht op afrit Aalst E40 richting Brussel, regenweer

Amai, geen fraai nieuws, zou het niet graag meemaken. 😳
                                Je hebt gelukkig al plannen voor de reparatie.

Ergens bij ons in de buurt gecrasht Fabian?

Ik heb ook een tiptronic 997
                                  Moet ik een beetje bang worden?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 50)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.