- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 8 maanden geleden door .
-
Discussie
-
11 juni 2014 om 21:50
Wie kan mij hieruit redden….
Wat vooraf ging….
In de winter wou ik m’n remmen eens nakijken…dus moest ik de wielen er af halen.
De bouten zaten muurvast, maar met een lange buis op de sleutel toch losgekregen, behalve één slotmoer…
De 993 heeft dus 18 duim turbo velgen voorzien van originele Porsche slotbouten
Bij het lostrekken van de laatste slotbout begaf de sleutel het en brak in stukken.
Omdat de auto al uitgeschreven was dacht ik:”ik laat dit volgend jaar wel oplossen”….tot zover de historie…
Vandaag dus terug naar de keuring, alles ok en ik ging een nieuw setje slotbouten halen bij het OPC Antwerpen.
Ze zouden dat wiel daar wel effe loszetten en dan kon ik het nieuwe setje met nieuwe sleutel erop zetten.
De brave man haalde zijn setje slotboutsleutels en een lange buis….ik zag het al gebeuren…had nochtans gezegd dat ik de sleutel zo ook naar de vernieling had gebracht….en ja ook zijn sleutel brak in stukken…
Dat wordt uitboren, en een nieuwe bout en een nieuw wiel zegt ie….en we weten niet hoelang dit kan duren…
Ok” geef dat nieuwe setje dan maar mee, en ik laat het wel weten”…
Ik denk, ik ga naar mijn bandenboer…daar zullen ze dat wel meer meegemaakt hebben zeker…
Ze hadden daar zo van die sleutels met linkse draad (die bijten zich vast in de afgebroken moer) maar niks gekort ….ook dat ging niet
De sleutel draaide het alu van de moer gewoon over.Thuisgekomen ben ik dan zelf er maar aan begonnen….gaatjes boren in de moer en met een beiteltje voorzichtig open kappen.
Maar de moer lost niet…de moer is wel in stukken maar blijft op de draad hangen want zit gevangen in de conus van het wiel.
Je kan er ook niks opslaan om te draaien want de conus van het wiel vernauwd al op die plaats.
Zal ik dan toch het wiel moeten opofferen????
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.