sludge te vermijden?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen sludge te vermijden?

  • Maker
    Discussie
  • Hallo mannen,

    Daar ik de laatste tijd vrij veel korte afstandjes doe met de Porsche (woon-werkverkeer, etc) heb ik wel wat last van de bewuste “sludge”. Jullie zullen wel weten wat ik bedoel, de vorming van een mayonaise-achtige emulsie doordat de condens zich met de olie mengt las gevolg van het niet echt warm worden van de motor tijdens de ritten.
    Nu ben ik van zin samen met vrouw en kindjes binnen een tiental dagen al eens naar Rotterdam te vliegen, euh rijden, dat zal de motor goed doen. Maar is hier verder niets tegen te doen?

14 reacties aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
    • [quote=”911-lover”:j3um9kd4][quote=”RSR”:j3um9kd4]ten 1ste Koen ge zet en kieken 😆 [/quote]

      PS :Over kieken gesproken , donderdag komen wij weer langs om te zien hoe het met mijn blauw schatje gaat 😉 [/quote]

      Pas op hé Luc, Koen zit met een ei 😛

        [quote=”RSR”:m61i14fo]ten 1ste Koen ge zet en kieken 😆 [/quote]

        PS :Over kieken gesproken , donderdag komen wij weer langs om te zien hoe het met mijn blauw schatje gaat 😉

          ten 1ste Koen ge zet en kieken 😆 nen 911 met join de culas rijden man toch
          ten 2de PPP356 idd hij kan iets verder gaan wonen of en minares bijnemen waar hij voor zijn werk effen kan stoppen
          ten 3 de het is vrij normaal dat je dit gaat voor hebben maar als je eens met de 911 goed gaat rijden ongeveer 100km is alles weer goed. Het is dan ook niet erg voor de motor omdat de oliein en tank zit en de pap zal nooit naar de motor gaan.

            😆

              😳

              Oeps , foutje van mij.
              Ik dacht dat het over een Boxster ging 😆 😆 😆
              Met een luchtkoeling is het idd niet mogelijk 😈

                Luchtkoeling 😉

                  Hoezo ❓

                  Regelmatig met koude blok (lees voordat die opgewarmd dus op bedrijfstemperatuur is) te vinnig vertrekken (doortrekken en hoog in de toeren) kan voldoende zijn

                    Dat noemen ze “ne join de culas”

                    Vooraleer er koelvloeistof in Walter zijn motor komt moet er al wel iets heel speciaals gebeuren hé 😆

                      Voordat de olie in mayonaise verandert wordt moet er meer dan wat condens aan toegevoegd worden.
                      Ikzelf heb al heel wat wagens gehad waarvan er een heel deel over langere tot zeer lange periode hebben stilgestaan. Ik heb nooit olie in mayonaisevorm gehad.
                      Wel heb ik dit gezien bij wagens die een probleem hadden met de cilinderkoppakking of een scheur in de leiding of cilinderkop waardoor koelwater bij de olie komt.
                      En dat is minder nieuws 😕

                        😳 op dit moment ne gevlekte opel zafira automaat 😳

                        Nog steeds aan het wachten op een vergoeding van de verzekering… 👿

                        Maar ik rijd nooit met iemand anders wagen, ik zou het mezelf nooit vergeven moest er iets mee gebeuren…

                          LOL, David, misschien kan ik akkoord gaan met je voorstel, het hangt er natuurlijk vanaf wat precies jouw dailydriver is… 😉

                            Of we wisselen hé walter, jij krijgt mijn dailydriver en ik zal met die van jou elke dag 100 km doen… 😈

                            lol

                            Btw, ik heb de spiegelbehuizing nog niet gevonden…
                            Vanavond gaat de zoektocht verder…

                              LOL 😆

                                Wat vroeger naar je werk vertrekken en een kleine omweg maken of optie 2, werk zoeken dat verder van je woonplaats verwijderd is 😉

                              14 reacties aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.