Home › Forum › Zeverhoekje › Sluiten van topics
- Dit onderwerp bevat 38 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 10 maanden geleden door JoeBar_S2.
-
MakerDiscussie
-
4 januari 2010 om 15:04
Quattro + ESP + ABS + TC = hopen verbaasde gezichten als je ze tegen 140 links over de sneeuw voorbijvliegt 😈
Jonge , wat een heerlijk veilig gevoel .
Als ik dan terugdenk aan de tijden dat ik met achtertrekkers onderweg was en met een ei in mijn broek rondreed -
MakerDiscussie
-
Beste moderator(s) van dit forum.
Na een iets uit de hand gelopen discussie in een topic hier op het forum (
Klopt.
Wie mij “echt” kent weet dat ik geen persoon ben die onberekende risico’s neemt en zelfs een zeer voorzichtige chauffeur ben .
Ja , zelfs op een circuit .
Vraag maar aan de mensen hier die me echt kennen .
Mijn eerste doelstelling is steeds het miniemste risico op stukken uitschakelen .
Ik ga niets doen waarvan ik niet zeker ben dat het 100% safe is of tot brokken zou kunnen leiden .
Daarom waarschijnlijk dat ik al die jaren (op een oorzaak door koelvloeistofplek in een bocht op een circuit door een net daarvoor gebeurd ongeval en niet opgeruimd of aangeduid door de verantwoordelijken) brokkenvrij (zelfs geen klein deukje ) gebleven ben in 20 jaar rijden met tussen de 50 en 100.000kilometers per jaar (zowel op de weg als op circuits) .
Ik denk (ben zelfs zeker) dat die moraalridders hier dit niet allemaal kunnen zeggen .
Vroeger zei een oude baas van me dat ik door mijn vlotte rijstijl wel ooit een flink ongeval zou meemaken . Nu 15 jaar later moet ik die brave man nog steeds teleurstellen .Om maar te zeggen dat allen die hier over mij oordelen mij überhaupt niet kennen of mij nog nooit gezien hebben , op eentje na , maar die heeft een persoonlijk probleem met mij .
Dit gezegd zijnde sluit ik het draadje daar het helemaal off topic is .
Ik hoop dat iedereen zijn eigen rijstijl en rijkennis echt kent en juist inschat zodat we allemaal schadevrij kunnen blijven en veel plezier aan onze wagens kunnen blijven behouden .
[quote=”Audiotronics”:12z5ofjw]Maar of er nu sneeuw ligt of het +30 graden is, die “diehards” blijven zot doen [/quote]
So true. -> vraag me nu af of er een lachende of droevige smiley achter moet.
als die “diehards” weten waar ze mee bezig zijn -> 😀
indien ze het niet weten -> 🙁Idereen moet eerst leren stappen voor ze beginnen lopen en dan pas verder gaan 😆
[quote=”Steady Eddy”:byu9l86p]Laat die mens toch in zijn eigen wijsheid en aanvaard nu toch eens dat er perfecte chauffeurs met perfecte wagens bestaan.[/quote]
Dank u voor het compliment 😆 😉
Als er zaterdagnamiddag voor jenever wordt gezorgd kom ik supporteren ❗Iedereen zal wel weten wat hij kan en niet kan. Laten we nu niet voor Rechter gaan spelen. Als mij iemand voorbij steekt denk ik ook wel eens “sebiet kan ik misschien lachen” maar moest die wagen dan echt ergens tegen rijden dan zou ik wel anders denken. Als ik sommige gasten hier aan de winkel geschoven zie komen of schuivend zie vertrekken? Elke dag kijk ik in mijn brievenbus of er geen droevige brief inzit. Maar of er nu sneeuw ligt of het +30 graden is, die “diehards” blijven zot doen (niet op U bedoelt hé Koen )
Zaterdag namiddag sneeuwballen gevecht op de grote markt. Wie brengt popcorn mee ? 8)
Laat die mens toch in zijn eigen wijsheid en aanvaard nu toch eens dat er perfecte chauffeurs met perfecte wagens bestaan.
[quote=”911-lover”:2vwsno3l][quote=”kleinekastenteufel”:2vwsno3l]:roll: 🙄 🙄
Beste 911-lover : denk dat je in een serieuze slip zit hier en nu alle zeilen moet bijzetten om eruit te raken.
Beter voorkomen dan genezen.
🙂 twisted: 🙂
[size=85:2vwsno3l]Edit : Het deeltje “en moderator” uit je tekts gehaald daar dit hier irrelevant is [/size][/quote]Moet je elk moment in een hachelijke situatie doen of het nu sneeuw , regen of +30° is .
Dan is het natuurlijk de ervaring en inschatting die uitmaakt hoe het eindresultaat is .
En neen Luc , ik rijdt niet op spijkerbanden .
En als die gasten met hun winterbanden en permanente 4×4 + alle electronische hulpen van het kastje naar de muur schuiven zullen ze alle drie of hun wagens eens moeten laten nakijken bij een degelijke garage of eens serieus over hun rijstijl nadenken , want aan één van beide (zoniet beide) scheelt iets serieus .
Ik schuif niet van het kastje naar de muur en zolang ik niet bruusk rem schuif ik geen milimeter .[/quote]Koen op sneeuw of ijs schuiven zij van hier naar daar en tegen 30 of 40 km/u gaat het wel. Tevens is de EVO 10 RS en de Subaru WRX nieuw en komen ze ergens van uit u streek.
Koen,
laat niet zo op uw kap zitten man ❗
Jij hebt voldoende rij-ervaring om te weten wat kan en niet kan.Veel sneeuwpret gewenst 😉
P.S. Let wel, je kan de -plotse- manouevres van andere weggebruikers niet voorspellen ❗
[quote=”kleinekastenteufel”:24mlbjbd]:roll: 🙄 🙄
Beste 911-lover : denk dat je in een serieuze slip zit hier en nu alle zeilen moet bijzetten om eruit te raken.
Beter voorkomen dan genezen.
🙂 twisted: 🙂
[size=85:24mlbjbd]Edit : Het deeltje “en moderator” uit je tekts gehaald daar dit hier irrelevant is [/size][/quote]Moet je elk moment in een hachelijke situatie doen of het nu sneeuw , regen of +30° is .
Dan is het natuurlijk de ervaring en inschatting die uitmaakt hoe het eindresultaat is .
En neen Luc , ik rijdt niet op spijkerbanden .
En als die gasten met hun winterbanden en permanente 4×4 + alle electronische hulpen van het kastje naar de muur schuiven zullen ze alle drie of hun wagens eens moeten laten nakijken bij een degelijke garage of eens serieus over hun rijstijl nadenken , want aan één van beide (zoniet beide) scheelt iets serieus .
Ik schuif niet van het kastje naar de muur en zolang ik niet bruusk rem schuif ik geen milimeter .Anoniem6 januari 2010 om 15:23Ik dacht al te zeggen dat ge serieus links van de baan staat maar toen viel mijn oog op uw Engelse nummerplaat … 😆
Aai Bert zo blinken je wagen en dan die gast van 19 die je dit aan doet dat is pas erg, een geluk dat de verzekering alles betaald.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.