Sluiten van topics

Home Forum Zeverhoekje Sluiten van topics

• Maker
    Discussie
  • Quattro + ESP + ABS + TC = hopen verbaasde gezichten als je ze tegen 140 links over de sneeuw voorbijvliegt 😈

Jonge , wat een heerlijk veilig gevoel .
    Als ik dan terugdenk aan de tijden dat ik met achtertrekkers onderweg was en met een ei in mijn broek rondreed

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
    • Yup, ook ik heb mijn winterporsche in de kreuk gezet op 21/12. Ik had deze 924S sinds midden october en ben de tweede eigenaar! Ze begon eindelijk goed te lopen na jaren te hebben stilgestaan 👿 en was helemaal klaar om via Duitsland naar Zwitserland te gaan, zoals elke drie maanden. Zo’n transxaxle ding is zalig in de bergen met dit weer.

Had net een nieuwe voorvleugel laten plaatsen en heb in totaal 23 uur met de polijstmachine het ding opgewaxt totdat….

Een Snul van 19 jaar plots een U- turn maakt zonder in zijn spiegel te kijken en voila.

Winterbanden op de porsche, anticiperende rijder, pak kilometers gedaan in de alpen tijdens mijn jeugdjaren en dan, 2km van thuis:

Maar: geen probleem. De verzekering heeft me vandaag uitbetaald en de wagen wordt op de richtbank gezet en opnieuw opgebouwd.

Onwards and upwards! Keep it safe en beste wensen voor 2010!

Groeten uit Nottingham,

Bert

🙄 🙄 🙄

Beste 911-lover : denk dat je in een serieuze slip zit hier en nu alle zeilen moet bijzetten om eruit te raken.

Beter voorkomen dan genezen.

🙂 twisted: 🙂

[size=85:3dbgqdp3]Edit : Het deeltje “en moderator” uit je tekts gehaald daar dit hier irrelevant is [/size]

Van je remmen moet je op sneeuw zo veel mogelijk afblijven .
          Dan gaat elke wagen schuiven en kan je je controle vergeten .
          Als iedereen op het rechterspoor op een snelweg blijft rijden tegen 50 op de vrijgereden strook (strooien , wat is dat in België op een zondagmorgen)
          , kan je rustig links gaan , en éénmaal rechtdoor gebeurd er echt niets hoor . En neen , op een zondagmorgen en zeker met dat weer zitten de wegn niet vol .
          En geloof me , niemand die naar links gaat dus er moet voor niets geremd worden .
          In bochten , verkeerswisselaars etc is het met elke wagen oppassen .
          Daarstraks eens gaan “slippen” op een grote parking .
          Met ESP aan gebeurde er juist niets . De wagen ging steeds (vervelens toe) correct rijden waar je heen stuurde zonder één vorm van schuiven .
          Zet je deze af is het wel fun . Lekker driften over 4 wielen , wel schuiven , maar nog steeds erg gecontroleerd .
          En bij het weer nu zondag ging 130 , 140 .
          14 dagen geleden stopte ik bij 90
          Verkeerssituatie , gevoel etc .
          Moeilijk te bepalen en bekritiseren achter een computer als je zelf het gevoel niet kunt hebben/beleven .

Idd een spijtige zaak en zeker als je weet dat het een klant was van hier. Hij heeft me zelf vandaag nog gebeld om te zien of ik hem wij kopen. Nu even over die 4X4 wagens onze technieker hier heeft een EVO 10 RS ook met alles er op en aan, mijn achter buur een Subaru WRX en ik zelf een X5. En al deze 3 met sneeuw banden er op schuiven nog altijd van het kastje naar de muur en zeker tegen 140 in de sneeuw of ijzel. Het kan ook zijn dat Koen met spijker banden rijd en dan zou het kunnen misschien. 😛

rjf

Ik rijd met mijn 4×4 sneller dan 2 wiel aangedreven auto’s maar een stuk trager dan wat ik normaal zou rijden.

Heb veel tractie bij acceleratie maar remmen op sneeuw is even giftig hoor, en bij hoge snelheid komt dat niet goed, 4×4 en ABS of niet. 😐

Waarom rij je dan 140 op de sneeuw ?
                En denk je echt dat het verbaasde gezichten zijn ?
                Ik rij zowel met 4×4 als met achteraangedreven even traag bij dit weer

Ik heb wel wat rijervaring en weet wat en wanneer iets wal kan en iets niet hoor 😉
                  Ik zoek geen risico’s (meer) op ❗
                  Er is een zoontje die te veel van zijn papa houdt

@911-lover: ge gaat wel nog eens verschieten 🙂 )

je beschrijft het perfect als je zegt wat een veilig GEVOEL 🙂 twisted:
                    zeldfde als die grote 4×4’s

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.