Smog, snelheid en de wet.!!!

Home Forum Zeverhoekje Smog, snelheid en de wet.!!!

• Maker
    Discussie

• Wim

Mocht gisteren weer even een dagje op en neer naar Maastricht, zitten we op de expresweg naar Antwerpen en branden vanaf afslag Melsele, ring Antwerpen en de E313 tot knooppunt Lummen de matrixborden boven de weg met SMOG 90, schiet lekker op dan. Pas vanaf de E314 kan het gas er weer op, tot 120 km/h. 😉
      Heb me daar maar een beetje aan gehouden, en gelukkig, want op de E313 stonden veel auto’s lang de kant van de weg die door de politie eraf gehaald waren met motoren, zo ook een zwarte Porsche 996 cabrio die mij nog met hoge snelheid passeerde, hopelijk niet iemand van hier.
      Ook staan er lang dat gehele traject borden met SMOG 90, maar dit zijn vaste borden met tekst, dus die kun je niet even uitzetten of weghalen. Volgens het laatste bericht deze morgen op Donna zal vandaag de smog weer een deel verdwenen zijn.
      Maar nu komt mijn vraag waar ik gisteren tijdens de rit aan zat te denken.
      Als nu vandaag de matrixborden niet meet branden met SMOG 90, maar de borden staan dan nog wel langs de kant van de weg, mag je in mijn ogen volgens de wet ook maar 90, want het zijn gebodsborden, of zie ik dit verkeerd, of hebben ze ons weer met de spreekwoordelijke zin, we zijn weer de lul, ons beet en blijft zo het gehele traject voor altijd 90 km/h.
      Blijkbaar zaten meer mensen met deze vraag, want gisteren avond op Donna, werd hetzelfde gevraagd en konden ze daar geen antwoord op geven, alleen maar dat het weer een leuk en hot item zal worden voor het Belgische gerecht. 😕

Wat is jullie mening hier over.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • Anoniem

Ja, OK. Ik heb het wel over de prijs die je betaalt. Wat de werkelijke waarde van de brandstoffen betreft, daar heeft niemand wat aan.
        En dus … zeker gezien je opmerking zit de kans er deftig in dat ze ooit diesel duurder gaan maken dan benzine (en dan bedoel ik niet dat ze de benzine-prijs zullen laten zakken 🙄 )

[quote=”chris_lbr”:3s1nyl5y]De dag dat er ne politieker het lumineuze idee zal krijgen om de prijs van de diesel hoger dan die van de naft te maken zal ‘t rap gedaan zijn met de diesels. Zou natuurlijk nog hypochrieter zijn gezien de historie van het aanprijzen van diesels. Maar ik verschiet van niks meer als je beziet hoe men het volk voor de gek houdt. Na bijna een jaar nog geen regering. Hoe kunde de politiek nu nog aux sérieux nemen ?
          En als je dan al eens een rechter vindt die ook meer de kant van de bevolking kiest en tegen al dat gelul in Brussel is (onlangs nog inzake dat SMOG-gedoe… 🙄 ) dan riskeert hij/zij schorsing.

Nog over diesels : wat nog hypochrieter is is dat ze nu de 24u van Le Mans rijden en winnen op diesel. Das m.i. toch diesel promoten… 🙄 [/quote]

Chris,

benzine is niet duurder dan diesel, alleen meer taksen door de staat, zoek maar eens op

De staat kan ook beter eens wat over hebben voor het milieu hé

Misschien ook al eens beginnen met wat meer windmolens te plaatsen… maar nee, dat gaat niet want daar zitten wetten in de weg! Dat geloof je nu toch gewoon niet meer!

Anoniem

HA ! Ze zullen hun haasten… 🙄
              Benzine op dezelfde prijs laten en de diesel duurder maken, daar vrees ik (waarschijnlijk terecht) meer voor…

Dan moet de prijs van de benzine merkelijk goedkoper worden dan een benzine. Een benzine blijft wel wat meer verbruiken dan een dieselwagen.

[quote=”ppp 356″:1s2j6iup][quote=”stefx911″:1s2j6iup]Wij moeten mee mooi 90 rijden uit solidariteit met de mazoutstoven?

Ze zouden hier in Belgie beter eens wat aan de promotie van benzinewagens doen ipv de diesels weer voor te trekken zoals het afschaffen van de dieseltaks…

Een premie voor benzinerijders ?[/quote]

Blijkbaar ben je vergeten, dat men vroeger hierin België dieselrijden heeft gemotiveerd, de extra dieseltax was hierdoor al verschrikkelijk hypocriet van onze regering, dus afschaffen zou niet voortrekken zijn, maar gewoon het recht maken van wat krom is 🙄

Als ze alle firmawagens op benzine gaan leggen, zullen de handelsgoederen nog duurder worden met als gevolg dat het moderne koopkrachtmonster 🙄 nog meer zal verzwakken.

Als die beruchte roetfilter inderdaad de uitstoot van fijne stofdeeltjes met 50 to 95% kan terugdringen, bergijp ik niet dat ze deze nog steeds niet verplicht hebben gemaakt. Zou dan na vele jaren nog eens een wet zijn op autogebied die enig nut heeft.

Mercedes rust zijn diesels vanaf de 220 trouwens standaard uit met een roetfilter.[/quote]

Ben ik niet vergeten, maar wat dan nog?
                  De Belgische staat is wel hypocriet op meerdere vlakken. Dat er in België zoveel bedrijfswagens rondrijden heeft met fiscaal stelsel te maken.

Als benzinerijden qua kost gelijkgeschakeld wordt met diesel rijden of zelf meer gepromoot zi ik niet in waarom handelsgoederen duurder zouden worden.

Die roetfilters is een goed begin maar lost het echte probleem niet op. De schadelijkste stofdeeltjes zijn de kleinste want die dringen via de longen diep door i het lichaam. Momenteel is er nog geen enkel roetfilter die deze opvangt.

[quote=”Bjorn”:26lxc6u7]
                    Standaard ? Wees maar gerust die betaal je er bij 😕 [/quote]

Uiteraard 🙄 🙄 net zoals je stuur en je motor en je ramen en en en en en

Zolang het niet in de optielijst staat en het op de wagen zit, is het standaard.

[/quote]
                      Mercedes rust zijn diesels vanaf de 220 trouwens [size=150:3sn8iuo5]standaard[/size] uit met een roetfilter.[/quote]

Standaard ? Wees maar gerust die betaal je er bij 😕

Anoniem

De dag dat er ne politieker het lumineuze idee zal krijgen om de prijs van de diesel hoger dan die van de naft te maken zal ‘t rap gedaan zijn met de diesels. Zou natuurlijk nog hypochrieter zijn gezien de historie van het aanprijzen van diesels. Maar ik verschiet van niks meer als je beziet hoe men het volk voor de gek houdt. Na bijna een jaar nog geen regering. Hoe kunde de politiek nu nog aux sérieux nemen ?
                        En als je dan al eens een rechter vindt die ook meer de kant van de bevolking kiest en tegen al dat gelul in Brussel is (onlangs nog inzake dat SMOG-gedoe… 🙄 ) dan riskeert hij/zij schorsing.

Nog over diesels : wat nog hypochrieter is is dat ze nu de 24u van Le Mans rijden en winnen op diesel. Das m.i. toch diesel promoten… 🙄

[quote=”stefx911″:1l4ntywd]Wij moeten mee mooi 90 rijden uit solidariteit met de mazoutstoven?

Ze zouden hier in Belgie beter eens wat aan de promotie van benzinewagens doen ipv de diesels weer voor te trekken zoals het afschaffen van de dieseltaks…

Een premie voor benzinerijders ?[/quote]

Blijkbaar ben je vergeten, dat men vroeger hierin België dieselrijden heeft gemotiveerd, de extra dieseltax was hierdoor al verschrikkelijk hypocriet van onze regering, dus afschaffen zou niet voortrekken zijn, maar gewoon het recht maken van wat krom is 🙄

Als ze alle firmawagens op benzine gaan leggen, zullen de handelsgoederen nog duurder worden met als gevolg dat het moderne koopkrachtmonster 🙄 nog meer zal verzwakken.

Als die beruchte roetfilter inderdaad de uitstoot van fijne stofdeeltjes met 50 to 95% kan terugdringen, bergijp ik niet dat ze deze nog steeds niet verplicht hebben gemaakt. Zou dan na vele jaren nog eens een wet zijn op autogebied die enig nut heeft.

Mercedes rust zijn diesels vanaf de 220 trouwens standaard uit met een roetfilter.

Anoniem

Awel, dan heb ik toch een héél BOEIEND leven… 😆

Wetten en reglementen zijn er om je er NIET aan te houden 😈
                              Als je alles braaf doet wat er gevraagd wordt gaat het leven vreselijk saai worden 😆

Wij moeten mee mooi 90 rijden uit solidariteit met de mazoutstoven?

Een premie voor benzinerijders ?

Anoniem

éla ! Ik heb hier wel 2 mazoutstoven staan zenne !

Maar ik rij wel met de moto naar ‘t werk en dan vind ik dat dus ook belachelijk dak maar 90 mag. Goed dat er nog file is, nu komt dat dus WEL eens van pas… 😆

Eigenlijk is het gewoon een druppel op een hete plaat dus heeft het weinig resultaat. Alleen de staatskas die kunnen ze ermee spekken. En de flikken werk geven, want ze vervelen zich toch zoooooo erg… 🙄

bord plaatsen is één ding, maar ieder bord moet ook “gedekt” zijn door een reglement, voor gemeentewegen : een gemeenteraadsbesluit

voor snelweg : een besluit van de vlaamse gemeenschap??? zijn die er?

eergisteren o pradio en TV : smog komt van dieselwagens zonder roetfilter

waarom moeten wij dan allemaal 90 rijden, wij zijn benzinerijders !!!!

wij worden gestraft omdat ander dommerikken …

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.