Sneeuwbanden

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Sneeuwbanden

• Maker
    Discussie
  • Of beter gezegd : winterbanden.

Eerlijk gezegd ben ik een non believer, ik gebruik echter de 996 als daily en met de velgen die ik nu heb door (eventuele) sneeuw en strooizout ploeteren zou afschuwelijk achterlijk zijn. Ik hang dus en ga moeten winterbanden kopen voor de originele velgen (die ik verleden jaar in een vlaag van zinsverbijstering laten oranje poederlakken heb 8) )

De vraag is wat te kopen? En vooral welke maat dus.

COC spreekt over 225/40R18 vooraan, en 295/30R18 achteraan
    Vooraan geen probleem, achteraan is een bandensoort die blijkbaar niet bestaat in winterbanden…

Gebruiksaanwijzing dan maar?
    Die spreekt over winterbanden in de maat 225/40R18 vooraan, en 265/35R18 achteraan.

Vooraan blijft dus hetzelfde = bestelbaar
    Achteraan blijkt wél te bestaan in winterbanden = ook bestelbaar

Echter… gebruiksaanwijzing spreekt ook tegelijktijdig over 10Jx18 velgen, terwijl er op de 996 4S standaard achteraan 11Jx18 velgen liggen. Hierover geen woord in de gebruiksaanwijzing.

Kan ik 265/35R18 kwijt op een 11Jx18 velg?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 99)
    • zo is meteen de vraag beantwoord “wat deden de mensen toen photoshop nog niet bestond?”… 😆

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Geweldig hé 😆 😆 😆

Anoniem

[IMG]http://i41.tinypic.com/a1pvg6.gif[/IMG]

Lol! 😆
              Dacht eerst dat ‘t Photoshop was, maar ‘t was veel simpeler 😉
              Huifkarwielen …

Anoniem

Ik heb dan toch maar mijn op kapaza gescoorde winterbanden en velgen op de cayenne geplaatst. Kwestie van weer niet te wachten tot het te laat is 😆

[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v323/oldbeetle/nokiagsmnov2011151.jpg[/IMG]

Ik dacht ook nog eens de 20 duims te passen op mijn elfje maar de randjes sleepten precies een beetje …

[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v323/oldbeetle/nokiagsmnov2011154.jpg[/IMG]

8) 8)

Wim

Een beetje late reactie, maar ziet er goed uit op die manier.
                  De accenten mooi doorgevoerd. 8)

Anoniem

@ Porschky ,jullie hebben een HEEL goede engelbewaarder .Is het niet de trap dan wel een klapband 🙁

ja, JP, ik heb chance gehad!! Tijdens beginnende spits uit Amsterdam op een 5-vaksbaan! Gelukkig ‘maar’ aan 100… ‘s morgens nog 170 gereden… had anders afgelopen vrees ik…

Anoniem

Gijlie moet ook allemaal niet in een aquarium zitten voor te brobbelen hé !!
                        Da’s geen waar hé van die plakkers .
                        Toch?

Met eie panini stickers moet je opletten,

Een goei spits geeft meer pk!
                          Maar een goede verdediger niet! Die geeft extra remkracht!

Om nog maar te zwijgen over de keepers en de trainers 🙂

Van Panini? 😉
                            Dan wel denk ik. Zo een Playboy logo doet ‘t ook altijd goed, zeker 30PK! 🙂
                            J-P, sla uw slag!! 😉

Anoniem

Zou dat lukken met gelijk welke stickers ❓ ❓ .’k Heb nog heel oude plakkers liggen van voetballers uit de jaren 70 en 80 . 🙄 🙄

Anoniem

Waarom ben ik daar niet zelf opgekomen 😳
                                Plakkers + 25 pk!, tedju! en ikke maar bumpers, uitlaten, velgen, veren, stabi’s, vleugels, stuur, pook, …..monteren: 0 pk winst 👿

cab 88 schrijft:

Ps, dat van die plakkers zou ik op een 3.2 ook zoveel vermogenswinst halen???? 😆

Welk kleur van plakkers? 💡 8)
                                  Is zéér belangrijk voor het aantal te behalen PK’s… 😆

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 99)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.