Sneeuwbanden

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Sneeuwbanden

• Maker
    Discussie
  • Of beter gezegd : winterbanden.

Eerlijk gezegd ben ik een non believer, ik gebruik echter de 996 als daily en met de velgen die ik nu heb door (eventuele) sneeuw en strooizout ploeteren zou afschuwelijk achterlijk zijn. Ik hang dus en ga moeten winterbanden kopen voor de originele velgen (die ik verleden jaar in een vlaag van zinsverbijstering laten oranje poederlakken heb 8) )

De vraag is wat te kopen? En vooral welke maat dus.

COC spreekt over 225/40R18 vooraan, en 295/30R18 achteraan
    Vooraan geen probleem, achteraan is een bandensoort die blijkbaar niet bestaat in winterbanden…

Gebruiksaanwijzing dan maar?
    Die spreekt over winterbanden in de maat 225/40R18 vooraan, en 265/35R18 achteraan.

Vooraan blijft dus hetzelfde = bestelbaar
    Achteraan blijkt wél te bestaan in winterbanden = ook bestelbaar

Echter… gebruiksaanwijzing spreekt ook tegelijktijdig over 10Jx18 velgen, terwijl er op de 996 4S standaard achteraan 11Jx18 velgen liggen. Hierover geen woord in de gebruiksaanwijzing.

Kan ik 265/35R18 kwijt op een 11Jx18 velg?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 99)
  • Anoniem

Dat is nu nog eens je wagen winterklaar zetten!

Oei Porschky, klapband gelukkig goed afgelopen 🙂

Anoniem

Vet!!! . Khad zo wat twijfels toen je erover schreef maar bij het zien van de foto’s …..
        Very Nice indeed.
        Ps, dat van die plakkers zou ik op een 3.2 ook zoveel vermogenswinst halen???? 😆

Bart, schitterend ziet er erg mooi uit !
          Nu nog een beetje Gulf blauw 😈

Funny, twee rode strepen… 😈

Super mooi Bart 😮 😮 😮 😯 😯 😯

😆 😆 😆

ja al die dieselkarren die nu door het leven gaan als GTI of M3 dankzij magische tuning … 😈

k’Heb hem vandaag in het echt mogen bewonderen en het is inderdaad mooi 8)

Persoonlijk zou ik de centercaps er toch opzetten, zou het geheel mooi afmaken.

De kwaliteit van de stickers is inderdaad iets te dus, de stickers hadden iets meer oranje mogen zijn…

Eindresultaat is wel geslaagd !!

Inderdaad, paar stickers erop en voila : andere wagen 🙂
                  De vraag is me trouwens vandaag gesteld.
                  Ook een paar keer de opmerking gekregen dat’t wel héél gedurfd was waarbij ik in mezelf dacht “Gedurfd? ‘t Is een Porsche, de enige auto die met alle kleuren wegkomt” Dit was een no-brainer 🙂

@funny
                  : ken je dat systeem niet? Een sportieve plakker erop en huppa, meer PK’s…
                  Zoals indertijd, in de jaren ’80, die schildjes van “Turbo” of “Sex cylinder” die je kon kopen. Of een spoiler op je Opel Rekord 2.3 Diesel vijzen… Da’s allemaal vermogenswinst 😉

Anoniem

Ziet er mooi uit.
                    Is weer eens iets anders hé 😀
                    Zo heb jij toch weer een andere auto zonder de oude hoeven te verkopen 😉

Anoniem

25 pk per sticker ❓ ❓ ❓

Thx allemaal! 🙂
                        Het belangrijkste was ik nog vergeten vermelden, dankzij die stickers heb ik een vermogenswinst van zeker 25PK!! 😆
                        Alleen al door die stickers hé??!! :mrgreen:

funny schrijft:

Een ongelooflijk resultaat …

Zorg maar dat de Nederlanders je niet ijnlijven als mascotte voor hun forum.

die gaan zich nog verschieten, hoop toch dat ze weten waar ze aan beginnen 😉 😉 😉

Anoniem

Een ongelooflijk resultaat .
                            Je auto was al heel knap in het zwart maar die combinatie is subliem .

Zorg maar dat de Nederlanders je niet ijnlijven als mascotte voor hun forum.

Persoonlijk heb ik ook iets in gedachten voor mijn wagen maar het zal iets worden voor tegen de lente .

Moet Koen bijtreden, vind het eigenlijk mooier als ervoor!
                              Mooi resultaat!

door het ‘oog voor detail’ en de mooie afwerking, een veel geslaagder resultaat dan ik zo op het eerste gevoel zou durven verhopen!

Blijft inderdaad opmerkelijk hoe van 19 naar 18 inch al weer zo een verschil in comfort kan maken. Heb enkele weken geleden een klapband op de autostrade gehad met de BMW (chance gehad!! 😕 ), en het is grappig hoe zelfs rijden met 1 enkele standaard 16inch (reserve)band al zo een merkelijk verschil in demping geeft! 😆

Brrr, hoe lelijk, ik zou ze er ogenblikkelijk afdoen en aan mij geven , denk dat dat veel beter gaat staan bij mijne vesuvio dan bij uwe zwarte 😈 😈 .

En nu serieus: staat idd wel goed , en zal veel veiliger zijn als de sneeuw komt.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 99)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.