Sneeuwbanden

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Sneeuwbanden

• Maker
    Discussie

• Mushroom
    Deelnemer

Of beter gezegd : winterbanden.

Eerlijk gezegd ben ik een non believer, ik gebruik echter de 996 als daily en met de velgen die ik nu heb door (eventuele) sneeuw en strooizout ploeteren zou afschuwelijk achterlijk zijn. Ik hang dus en ga moeten winterbanden kopen voor de originele velgen (die ik verleden jaar in een vlaag van zinsverbijstering laten oranje poederlakken heb 8) )

De vraag is wat te kopen? En vooral welke maat dus.

COC spreekt over 225/40R18 vooraan, en 295/30R18 achteraan
      Vooraan geen probleem, achteraan is een bandensoort die blijkbaar niet bestaat in winterbanden…

Gebruiksaanwijzing dan maar?
      Die spreekt over winterbanden in de maat 225/40R18 vooraan, en 265/35R18 achteraan.

Vooraan blijft dus hetzelfde = bestelbaar
      Achteraan blijkt wél te bestaan in winterbanden = ook bestelbaar

Echter… gebruiksaanwijzing spreekt ook tegelijktijdig over 10Jx18 velgen, terwijl er op de 996 4S standaard achteraan 11Jx18 velgen liggen. Hierover geen woord in de gebruiksaanwijzing.

Kan ik 265/35R18 kwijt op een 11Jx18 velg?

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 99)
      • die wielspin bij het eerste vertrekis zeer logisch: op het rubber van nieuwe banden zit nog een olieachtig middel dat zorgt voor anti-kleef in de spuitvorm van de bandenmachine. het blijft oppassen tijdens de eerste paar honderd kilometer en zeker bij regenweer.
        … en de gekleurde S op het motordeksel is een ZEER geslaagde knipoog ❗

Ja ik verschiet ook van het resultaat ,komt zeer mooi uit Bart. 😛

Ik vind het supergoed meevallen, de kleuren en het globale uitzich
            Zelf zonder de centercaps.. Het geheel ziet er stoer uit, denk dat het in de sneeuw de max zal zijn…

beestig man, en nu nog een enorme oranje spoiler op de achterkant … ??? 😆 😆 😉

als ge een beetje geremd en gereden hebt zullen uw velgen toch ietske donkerder uitkomen en goed bij de striping passen denk ik, zal wel meevallen … 8)

Het ziet er enorm gelikt uit .
                Persoonlijk vind ik het nog beter staan dan voorheen , maar dat is smaak hé 😈

Vandaag was’t dus zover…
                  Paar uurtjes leut gehad met een kameraad van mij, en hier de pheauteaux :

Mijn canvas:

Het prille begin:

We’re on a roll baby:

Blijft toch vet hé? Zo’n 315:

Striping met de zomervelgen:

En met de wintervelgen:

Ook een 996 is blingbling 8) , de groene band in de venster icm die groene muur maken dit wel een mooi fotootje:

Klein detailke:

Van ietsje verder genomen:

De (voorlopig) werklozen:

Conclusies:

De stickers waren ‘t zelfde oranje van de velgen, ze laten echter teveel zwart van de carrosserie door (te licht van materiaal dus) waardoor de kleur afwijkt van de velgen.
                  De spiegels wrappen was niet te doen wegens veel te bol + zelfde probleem als bij de stickers: ‘t zwart van de carrosserie kwam erdoor.
                  Eigenlijk was de gevraagde tekst “Carrera 4S”, maar bij ‘t uitpakken bleek er “Carrera S” uit de doos te komen.

De banden dan:
                  De rit is veeeel comfortabeler op de 18’ers dan op de 19’ers, minder rolgeluid ook, behalve op hogere snelheden. Het stuur draait veel soepeler en toen ik de eerste keer vertrok (op normale wijze) had ik effe wielspin.
                  De voorste velgen zitten nu meer in de wielkassen dan de 19’ers, de achterste in theorie ook, maar daar zit nu een spoorverbreder van 2 cm op (bij de reeds 11″ brede velgen 8) )

All by all, me happy voor de winter !

In theorie is’t morgen D-day 8)

funny schrijft:

En wanneer gaat het nu eens sneeuwen . 😥 😥 😥 😉

zwijg mij daarvan, zeker als ik moet werken, heb al taferelen genoeg gezien de laatste 2 winters 🙄

heb gisteren mijn sneeuwschoeisel op de scirocco laten leggen maar ik hoop dat ze eens ‘niet’ van pas zullen komen 😆 😉

In de sneeuw zijn ze allemaal wit, vandaar de oranje velgen 💡 8)

En m’n blauwe zwaailamp hebben ze bij de Miss Coast verkiezing al gezien 😉

Anoniem

Persoonlijk zou ik er een dikke rode streep overschilderen, zwaailichtje monteren en hopla 295 km/h klokken 8)

Anoniem

Inderdaad JP ,nog niet over nagedacht. Ik zou mijn auto niet vinden in de sneeuw .

Voor de winter kan ik hem misschien laten wrappen in het mat zwart . 😉

Donderdag bij Porsche Antwerpen een panamera gezien in het mat zwart .Is absoluut niet mijn ding (persoonlijke mening)

Anoniem

Dit is om problemen vragen Bart! Gt3-ke terug vinden in het witte landschap 😀

Anoniem

En wanneer gaat het nu eens sneeuwen . 😥 😥 😥 😉

Die centercaps…
                                  Wist ik veel maar poederlakken moet “ingebakken” worden, dus de centercaps in’t midden zijn niet in dezelfde kleur = dilemma. Moet ik de centercaps zo laten (=lelijk), eraf nemen en zonder rondrijden (=lelijk) of ergens een busje oranje zien te scoren en hopen dat’t zowat dezelfde kleur heeft (=afwachten).

We zien wel. Zoals ik reeds zei : ‘t is alleen om de winter door te komen. Eens wat beter weer gaat alles er terug af.

Pheauteaux komen als alles gemonteerd is, keep your pants up Plumber 😆
                                  Nu nog effe van de 19″ genieten…

Pheautaus?? 8)

PS: ik had het hart van de velgen ook in het oranje laten schilderen (en nadien het Porsche logo er in het zwart op, is mooi contrast)

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 99)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.