Sneeuwbanden

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Sneeuwbanden

• Maker
    Discussie

• Mushroom
    Deelnemer

Of beter gezegd : winterbanden.

Eerlijk gezegd ben ik een non believer, ik gebruik echter de 996 als daily en met de velgen die ik nu heb door (eventuele) sneeuw en strooizout ploeteren zou afschuwelijk achterlijk zijn. Ik hang dus en ga moeten winterbanden kopen voor de originele velgen (die ik verleden jaar in een vlaag van zinsverbijstering laten oranje poederlakken heb 8) )

De vraag is wat te kopen? En vooral welke maat dus.

COC spreekt over 225/40R18 vooraan, en 295/30R18 achteraan
      Vooraan geen probleem, achteraan is een bandensoort die blijkbaar niet bestaat in winterbanden…

Gebruiksaanwijzing dan maar?
      Die spreekt over winterbanden in de maat 225/40R18 vooraan, en 265/35R18 achteraan.

Vooraan blijft dus hetzelfde = bestelbaar
      Achteraan blijkt wél te bestaan in winterbanden = ook bestelbaar

Echter… gebruiksaanwijzing spreekt ook tegelijktijdig over 10Jx18 velgen, terwijl er op de 996 4S standaard achteraan 11Jx18 velgen liggen. Hierover geen woord in de gebruiksaanwijzing.

Kan ik 265/35R18 kwijt op een 11Jx18 velg?

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 99)
    • Anoniem

Onze Bart goes
        [IMG]http://i42.tinypic.com/8yys5s.gif[/IMG]

‘k Heb ook nog oranje wrap liggen voor de spiegels, maar daar vrees ik een beetje voor eigenlijk. Ze staan wel héél bol. Denk niet dat ik daar zal in slagen…

Schitterend 😯
            I love it

8)

Geen half werk, ge kent mij hé? 😉

Deepee, 285 zal waarschijnlijk wel te krijgen zijn, heb zelfs ergens 295 gevonden maar laat ‘t er ons op houden dat de 265 alles veel makkelijker maakten voor mij qua bestelling en opleggen and stuff + dat in de sneeuw less misschien more wordt.
              Ze staan erop, ze liggen iets getrokken (wat ik eigenlijk best mooi vind) en huppa, als ze beginnen nachtvorst te voorspellen… 😈

Ook oranje accenten op de wagen ?

Laat me weten als ze er op staan en je er mee komt werken. Dan doe ik mijn zonnebril aan 8) anders zou het wel eens kunnen zijn dat ik een ganse dag niet kan werken omdat ik verblind ben 😆

Greetz,

Plumber

Flashy kleurke Bart, da zal nie meer ‘low profile’ zijn zulle 😆 8) 😉

PT

Is een 285 dan niet te verkrijgen in een sneeuwband Mushroom ?

ben benieuwd naar het resultaat
                        keep posting … 😀

Schoon kleurke Mush dat gaat goed afsteken op al die saaie bakken die nu in het verkeer rondrijden 8), zoals ge ziet heb ik en wim onze zonnebril al op voor’t geval we u tegenkomen 8) 8) 😈

Wim

Proficiat, en zal wel stoer staan. 8)

Metamorfose Part I 8)

Winterbandjes liggen erop, splinternieuw en met de 265 op de 11×18 velgen.
                              Ze liggen iets “getrokken”, maar bijlange zo hard niet als indertijd de 20″ velgen op mijn T5

Oranje is in, de mijne zijn wel niet helemaal oranje, maar toch…

mss gewoon deze aanschaffen als reserve?

[ebay]110765453538[/ebay]

Bedrijfsspionage heet dat !! 😯

Meer krijgen jullie momenteel ook niet te zien van de oranje velgen 8)
                                    Nog een paar weken, en of ‘t nu mooi of lelijk is, ik post de pics 😉

En f*ck it, ik heb net 265/18 banden besteld.
                                    We zien wel of ‘t past en hoe snel ze er af lopen :mrgreen:

Iets anders nu :
                                    Mijn zomervelgen, ge weet wel, die mooie brede 8) 😈
                                    Er zitten blijkbaar van die Johnnyventieltjes op. Ziet eruit als een van de vele vijsjes die de velg bij elkaar houden en om de band te kunnen oppompen moet je er eerst zo’n soort van plastic tube opdraaien waar dan de andere kant wél een compressor op past.
                                    Iemand een idee hoe dit heet en/of waar te bestellen?

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 99)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.