Sneeuwbanden

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Sneeuwbanden

• Maker
    Discussie

• Mushroom
    Deelnemer

Of beter gezegd : winterbanden.

Eerlijk gezegd ben ik een non believer, ik gebruik echter de 996 als daily en met de velgen die ik nu heb door (eventuele) sneeuw en strooizout ploeteren zou afschuwelijk achterlijk zijn. Ik hang dus en ga moeten winterbanden kopen voor de originele velgen (die ik verleden jaar in een vlaag van zinsverbijstering laten oranje poederlakken heb 8) )

De vraag is wat te kopen? En vooral welke maat dus.

COC spreekt over 225/40R18 vooraan, en 295/30R18 achteraan
      Vooraan geen probleem, achteraan is een bandensoort die blijkbaar niet bestaat in winterbanden…

Gebruiksaanwijzing dan maar?
      Die spreekt over winterbanden in de maat 225/40R18 vooraan, en 265/35R18 achteraan.

Vooraan blijft dus hetzelfde = bestelbaar
      Achteraan blijkt wél te bestaan in winterbanden = ook bestelbaar

Echter… gebruiksaanwijzing spreekt ook tegelijktijdig over 10Jx18 velgen, terwijl er op de 996 4S standaard achteraan 11Jx18 velgen liggen. Hierover geen woord in de gebruiksaanwijzing.

Kan ik 265/35R18 kwijt op een 11Jx18 velg?

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 99)
    • Wim

Mocht er nog iemand zin hebben in een setje banden en velgen.

http://www.hetporscheforum.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=125

Bij deze een “spionage foto” van Mushroom zijn oranje velgen…. 8) 8)

Super velgen link … 🙂

Anoniem

Met onze eigen ogen kunnen vaststellen , Mushroom leeft op brede grote voet 😉 .

Is heel mooi wat er momenteel onder zijn 4s ligt .

Geloof me, ik heb het verleden jaar gezien met alleen de velgen en ‘t was afgrijselijk lelijk 😆 Ze hadden de banden dan gevuld met stikstof en daarbij de bijhorende (groene) ventieldopjes gebruikt… en dat op die oranje velgen… 😯 😕 8)
              Nochtans de 997 GT3RS staat waanzinnig mooi met die oranje accenten. ‘k Denk dat er teveel rood is vanachter bij de mijne om nog goed bij dat oranje te passen.

Ik hoop dus ook dat’t met de striping en de wrapping van de spiegels een beetje mooier zal zijn, otoh, ‘t is om de winter door te komen en ‘t is eens iets anders.

Volgend jaar : de velgen in ‘t matzwart en een Martini striping 😛

‘t Jaar erop : de portieren wrappen in ‘t wit, een wapenschild erop, en een blauw/rode lichtbalk op ‘t dak 8) 😆

Mushroom schrijft:

“Schwarz, tief, breit” weet je wel 😉

Okee, dat snap ik, …. mooi!

En waar/wanneer kwam oranje in het plaatje? 😆 😆 😆 😈

Niettegenstaande ik denk dat die samen met de striping en spiegels ook wel goed zouden staan 😆

als je mushroom zijn huidige sloffen hebt gezien dan weet ge dat de man zijn eisen hoog zijn … 😯 😈 😆

Dat ging dan al over de banden 😆
                    Ge moet een beetje volgen hé? 😉

Anoniem

“Schwarz, tief, breit” weet je wel ;)[/quote]

is dat nog altijd over die velgen?? 🙂

Wel, I kinda like Duitse tuning style 8) 😆
                        De vraag is : is’t safe?

Een set velgen sla ‘k nooit af, en ik heb er plaats voor ook, ‘t moeten alleen schoon velgen zijn 😉
                        “Schwarz, tief, breit” weet je wel 😉

Mijn excuses, waarde paddestoel 😉 , dan had ik het verkeerd begrepen. Ik kon al niet goed volgen dat ge een extra set velgen zou afslaan. was waarschijnlijk in de war door dat argument van geen plaats voor al die velgen.
                          Tja, ik heb idd misrekend en die 265 gaat net niet op uw brede sloeffen gaan, of ge moet ze er idd Duitse-tuning-stijl op trekken.

‘t zullen die brede nieuwe winterachterbanden worden dan denk ik.

Euhm… 😀
                            Waar precies probeer ik geld uit te sparen?
                            Ik zou graag een set _nieuwe_ banden hebben om op mijn bestaande set originele 18″ velgen te leggen, ‘t enige wat ik nu graag zou weten is of 265 op een 11×18 past (en misschien zelfs beter/veiliger is dan 295) of niet 🙂
                            Volgens de site die vawilliam daar vernoemde is voor 265 het maximum 10,5×18

De zomerset (die trouwens 19″ is 8) 😛 😉 ) wordt dan in de winter mooi weggeborgen in de garage 🙂 Eens de winterbanden op mijn originele 18’ers liggen komen die banden er ook niet meer af. Ik zal er wel als eerste bij zijn om terug de zomervelgen erop te leggen 😉 en dan nog liefst om naar één of ander Real Life Café te stomen.
                            Dus nee, geen foute besparingen, allez, nu toch nog niet, hij gaat morgenavond voor 2 dagen binnen bij het OPC voor een groot onderhoud 😥 Misschien dat hij daarna aangeslagen wordt 😉

Ik heb alleen geen zin om *nog* een extra set velgen erbij te kopen.
                            Had het nu den T5 nog geweest, ik kon mijn banden bij jou laten leveren, maar in de P ga’k geen 4 velgen krijgen vrees ik 😉

Afspreken? Tell me where & when 8)

Ik zou nooit een stel banden afwisselen op een set velgen. Heb teveel banden gezien die bij het afduwen van de velgrand bij demonteren langsscheuren in de binnenkant van de flank krijgen en zou nooit zo’n band terug op een velg willen duwen het volgende jaar. Ik leg zelfs altijd zelf mijn nieuwe banden op mijn velgen, ik heb al teveel paljassen de zijwanden zien molesteren , zeker bij N-coded banden die een stijvere zijflank hebben, en meestal een geringe hoogte en dus niet zo makkelijk om die velg te trekken zijn.
                              Wie over den hond kan, moet ook maar over zijne staart kunnen zeggen ze hier, tilt, en met banden en remmen neem ik NOOIT risico’s om geld uit te sparen. Koop U een set velgen met winterbanden. Misschien niet de mooiste oplossing in uw ogen, maar zeker veiliger en tweede pluspunt: uw schone zomervelgen worden niet weggevreten door het rijkelijk gestrooide zout.

PS , als het echt te erg is moogt ge gerust mijn ander nieuw winterspeelke eens komen lenen, kunnen we nog eens afspreken, is al veels te lang geleden by the way 😉 . Als we Deepee dan ook nog meekrijgen kunnen we een tractor-pull doen op ijs, lijkt me ook wel eens iets geinig. 😈

terwijl sommige forumers gisteren op terugweg waren van Oostende heb ik mijn boxster voorzien van z’n zeintop en winterschoeisel. laat de herfst en winter maar komen ! ik ben er klaar voor om beemers, mercedebessen en 4×4’s op zomerbanden aan m’n sleepoog te hangen bij de eerstkomende sneeuwbui 8)

je kan ze altijd vinden hoor.

ivm effectiveness, geen idee, 1 van mijn vorige managers reed met een BMW X5 met 21 duimers eronder en een 325/30R21 in de zomer

ik dacht dat hij in de winter naar een 295 op 20 of 19duimer ging. met winter banden,, weet de precieze maat niet, maar waren ZEER moeilijk te vinden, moesten speciaal uit Italie overkomen (Pirelli? of iets anders ik weet het niet)
                                  en de prijs was navenant 🙂

in alle geval, ze deden wat ze moesten doen –> grip leveren op sneeuw 🙂 hij ging er ieder jaar een paar keer mee naar de skioorden,

maar het klopt, smaller is beter in dit geval 🙂

loe

Mush,

Ik gebruik deze velgen op de 996TT.

Wat je zelf al zegt he, ik denk ook dat een 295 in de sneeuw, zelfs op winterbanden, niet echt ideaal is. Bedoeling is dat je in de sneeuw zakt, niet er boven op surft 🙂

Mbt de breedte, ik gebruik ze zonder spoorverbreders (zoals ook origineel is voorgeschreven). Uiteraard staat de velg meer naar binnen dan de zomervelgen.

Verder geen flauw idee of de 265 op de 11J velg kan…

Alleszins, de banden + velgen hebben vorig jaar hun nut bewezen!

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 99)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.