Sneeuwbanden

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Sneeuwbanden

• Maker
    Discussie

• Mushroom
    Deelnemer

Of beter gezegd : winterbanden.

Eerlijk gezegd ben ik een non believer, ik gebruik echter de 996 als daily en met de velgen die ik nu heb door (eventuele) sneeuw en strooizout ploeteren zou afschuwelijk achterlijk zijn. Ik hang dus en ga moeten winterbanden kopen voor de originele velgen (die ik verleden jaar in een vlaag van zinsverbijstering laten oranje poederlakken heb 8) )

De vraag is wat te kopen? En vooral welke maat dus.

COC spreekt over 225/40R18 vooraan, en 295/30R18 achteraan
      Vooraan geen probleem, achteraan is een bandensoort die blijkbaar niet bestaat in winterbanden…

Gebruiksaanwijzing dan maar?
      Die spreekt over winterbanden in de maat 225/40R18 vooraan, en 265/35R18 achteraan.

Vooraan blijft dus hetzelfde = bestelbaar
      Achteraan blijkt wél te bestaan in winterbanden = ook bestelbaar

Echter… gebruiksaanwijzing spreekt ook tegelijktijdig over 10Jx18 velgen, terwijl er op de 996 4S standaard achteraan 11Jx18 velgen liggen. Hierover geen woord in de gebruiksaanwijzing.

Kan ik 265/35R18 kwijt op een 11Jx18 velg?

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 99)
      • Dames? 🙂
        Effe met me meedenken graag …

Ik heb reeds velgen dus ik vind het zotjes om extra te betalen voor nog een set velgen die – we moeten eerlijk zijn – alleen maar in de weg liggen.
        Met de 10×18 velgen zou ik dan ook weer moeten beginnen prutsen met spoorverbreders.
        De aangeboden velgen + banden zijn dan ook weeral een paar jaar oud.
        Liever niet dus.

Qua banden zou ‘k ‘t liefst de maat hebben die past op de huidige velgen nl. 295, maar misschien heeft Yabba wel gelijk dat winterbanden best iets smallers mogen (moeten) zijn dan gewone banden.
        ‘k Zou dan ook ‘t liefst nieuwe banden steken, dus de kwestie draait erom : kan ik de 265’ers op mijn 11×18 velgen krijgen?
        Dat zou voor mij ‘t simpelst en ‘t interessantst zijn.
        Ik bestel online nieuwe banden, laat die leveren bij een bandencentrale op 100 meter van mijn deur en kan zonder problemen de velgen laten wisselen.

Wim

Wilde het ook net plaatsen, maar zoals gewoonlijk ben je weer sneller. 😆

klik Een setje turbovelgen met winterbanden op het ned. forum…..

Wim

Mushroom schrijft:

Van waar is roadrunner?
              En waarom heeft hij nog geen serenade gekregen dat hij zich eerst netjes moet voorstellen? 8) 😉

Heb hem dit via PM gevraagd, maar heeft hierop geantwoord dat hij een en ander gedaan heeft door voor, maar ik kan niks vinden.
              Dus weet het niet.

Mushroom schrijft:

Van waar is roadrunner?
                En wat verstaan we onder “in goede staat”? Hoeveel km’s hebben ze gedaan? Hoeveel profiel zit er nog op? …

ik zou ook de DOT code, lees productiedatum, in de gaten houden. het rubber oudere winterbanden is niet meer soepel en hierdoor verliest de band volledig zijn effect (is die net zo hard als een zomerband bij koude temperaturen).

Anoniem

Die serenade is er gekomen Mushroom ,misschien was het niet aan mij om dat te doen .
                  Mushroom dat gaat niet gaan op je 4s of misschien met andere velgen.

Van waar is roadrunner?
                    En wat verstaan we onder “in goede staat”? Hoeveel km’s hebben ze gedaan? Hoeveel profiel zit er nog op?
                    En waarom heeft hij nog geen serenade gekregen dat hij zich eerst netjes moet voorstellen? 8) 😉

Anoniem

1 inch is 25.4 mm
                      Dan is 265 / 25.4 = 10.43.
                      Dat is een klein verschil maar de banden zijn echt niet 265 mm.
                      Ik heb 265/30R19 banden op een 9.5J19 velg en dan ligt de band mooi recht.
                      Er zit natuurlijk altijd een beetje verschil in de verschillende merken van banden.

vawilliam2003 schrijft:

Mushroom
                        265 op een 11J velg gaat maar net lukken denk ik.
                        De band is daar te smal voor.
                        Als je het wel zal doen gaat de band ‘getrokken’ liggen op de velg en zal een groot deel van het voordeel (zachte flanken) van de winterband verloren gaan vrees ik.

Misschien zelf volgende site eens bekijken
                        http://www.megaflix.nl/test/test2.html

265 mm is 11.6 inch, uwe velg is 11 inch breed, dus dat past zonder probleem.

Voor die 400€ kunt ge mijn gedacht niet sukkelen dus.

Pirelli W 240 Sottozero S2 295/35 R18 99V , N2 BSW

377.80€ per stuk.

Vraag is alleen of zo’n brede winterbanden nog erg efficient zijn op sneeuw , water en ijs. Smaller is beter in dit geval.

Parmentier schrijft:

Indien het u zou interesseren, ik verkoop mijn setje Pirelli winterbanden wegens verkoop van mijn 996. Vooraan 225/40/R18 92V N3, achteraan 265/35/R18 92V N3. De banden zijn in goede staat. De vraagprijs is 400 euro.

Graag, maar ja, de achterste zijn te smal voor op een 4S 🙁

Op de (Belgische) link van Wim vind ik trouwens alleen 16’ers, geen 18’ers.
                            Dus als iemand winterbanden van 295-35-X18 te koop weet in Belgie…

WB schrijft:

Wilt ge nu zeggen dat ge die aan uw sleepoog hebt vastgehaakt….? 😮

Jep, achter de nummerplaat zit een klepje, achter dat klepje zit een gat, daar schroef je uw trekoog in en vwalla.

Pae

Indien het u zou interesseren, ik verkoop mijn setje Pirelli winterbanden wegens verkoop van mijn 996. Vooraan 225/40/R18 92V N3, achteraan 265/35/R18 92V N3. De banden zijn in goede staat. De vraagprijs is 400 euro.

Wim

Mushroom schrijft:

waar vind je die Falken’s?

Ik denk dat je hier wel slaagt, en dit is in België.

http://www.autowebshops123.be/banden/FALKEN%20banden/FALKEN%20HS439%20235%2060R16.html

En deze heb ik ook nog voor je gevonden: http://www.velgenshop.nl/banden/winterbanden/295-35-r18/

loe

Mush,

Voor de 996T zijn er aparte wintervelgen…

De achterste zijn minder breed dan 11J, nl 10J.
                                    En hierop past de 265 achterband als gegoten 😉

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 99)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.